Husqvarna SM610 S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

villero

New member
Onko kukaan hommannut tuollaista kulkinetta? Lukaisin MP-Maailman Supermoto-vertailun, jossa Husse näytti kyllä kaikin puolin ihan lupaavalta vehkeeltä. Sähkövikoja näytti testipyörässäkin olleen, mikä taitaa olla astettaa yleisempää näissä vehkeissä, mutta eihän tässä mitään käyttövehjettä olla hankkimassa. Eli jos olet käynyt koeajolla, tai jopa omistat tämän vehkeen, niin avaathan sanaisan arkkusi.

Syynä pyörän kiinnostukseen on nätti ulkonäkö, sekä EE-speedin halvalta tuntuva hinta(8990e), josta kuulemma Eskon mukaan saattaa vielä lähteä euroja.
 
...Itselläni on tuo -06 SM610.. Saatanan varma peli.. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt .. Ja enpäs ole kuullut muidenkaan omistajien valittavan .. Eräs modaus minkä joutuu heti tekemään on tuon vakiopönton poisto ...koska tämä perkeleellinen härpäke syo keskialueelta lähtien tehoja aivan sairaasti... X3 kiinni ja alkaa heräilemään ..
Täysin hereillä tuo motti on kun vielä vaihdat pääsuuttimen 185 ja KN:n pod:i filsu .... Hyökkää aivan eri tavalla..
....
buttrock.gif
 
...Itselläni on tuo -06 SM610.. Saatanan varma peli.. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt .. Ja enpäs ole kuullut muidenkaan omistajien valittavan .. Eräs modaus minkä joutuu heti tekemään on tuon vakiopönton poisto ...koska tämä perkeleellinen härpäke syo keskialueelta lähtien tehoja aivan sairaasti... X3 kiinni ja alkaa heräilemään ..
Täysin hereillä tuo motti on kun vielä vaihdat pääsuuttimen 185 ja KN:n pod:i filsu .... Hyökkää aivan eri tavalla..
....
buttrock.gif
Jooh kyllä taas kuumetta pukkaa näin talven pakkasillakin. Tuosta modauksesta, X3? Onko kyseessä joku slipari vai mistä on kyse?

Mites kallis tuo suuttimen ja filsun vaihto osissa on? Jos oikein olen käsittänyt -07:t ovat siirtyneet pois kaasareista, mikä saattaa muuttaa tuota tilannetta?
 
Google -> Husqvarna X3 ja löytyi tämä:
2007_Leo_Vince_X3_Race_Exhaust_System_Titanium.jpg


Minuakin kiinnostaisi tällainen pyörä. Jos ois extra €€ niin ostaisin leluksi. Ainoaksi pyöräksi ei...
 
Itselläni 510 smr, ainoana pyöränä, hyvin on toiminut. Akran titaani putki ja slipari, suuttimet ja venat vaihdettu, dynossa säädetty.
Menee suorilla sopivasti ja mutkissa paukkuja aivan liikaa
biggrin.gif


610 saa jenkeista tilattua tuplaputket ja ainakin siellä se on kovassa huudossa.

http://www.supermotojunkie.com/forumdisplay.php?f=36
jos lontoo taipuu niin tuolta kannattaa lueskella
 
...Itselläni on tuo -06 SM610.. Saatanan varma peli.. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt .. Ja enpäs ole kuullut muidenkaan omistajien valittavan .. Eräs modaus minkä joutuu heti tekemään on tuon vakiopönton poisto ...koska tämä perkeleellinen härpäke syo keskialueelta lähtien tehoja aivan sairaasti... X3 kiinni ja alkaa heräilemään ..
Täysin hereillä tuo motti on kun vielä vaihdat pääsuuttimen 185 ja KN:n pod:i filsu .... Hyökkää aivan eri tavalla..
....  
buttrock.gif
Jooh kyllä taas kuumetta pukkaa näin talven pakkasillakin. Tuosta modauksesta, X3? Onko kyseessä joku slipari vai mistä on kyse?

Mites kallis tuo suuttimen ja filsun vaihto osissa on? Jos oikein olen käsittänyt -07:t ovat siirtyneet pois kaasareista, mikä saattaa muuttaa tuota tilannetta?
... Jees ...Leo Vincen X3 ja slipari toimii kun alkukäyrästo on vakionakin vastaava.. Pääsuutin oli muistaakseni tuohon Keihin:iin 10€ kappale ja pod:i filsu noin 40€ ... Ja tosiaan tuolta supermotojunkielta saa vinkkejä ja work shop manuaalit mitä nämä maahantuojat ja liikkeet panttaa...
 
Kun näistä supermotoista lukee foorumeilla niin aina saa sellasen käsityksen että ne räjähtää käsiin ~10tkm sisällä. Jos joku ajanut esim 18tkm niin kommentit on luokkaa: "WOW!"
 
Kun näistä supermotoista lukee foorumeilla niin aina saa sellasen käsityksen että ne räjähtää käsiin ~10tkm sisällä. Jos joku ajanut esim 18tkm niin kommentit on luokkaa: "WOW!"
No siis tälläset hiukan laiskemmat pelit, kuten SM610:t tai nuo KTM:n LC4 Supermotot kyllä puksuttavat 20-40 tonnia riippuen ajotavasta. Jotkut kun ajavat 99% ajoistaan urku auki tai pelkällä takarenkaalla, mikä kyllä edesauttaa osien kulumista, voi oma pyörä kaivata isompia remppoja aikaisemmin. Ei näitä ykspyttysiä kuitenkaan voi juuri verrata johonkin CBR600:n, joita voi raiskata miten huvittaa, kunhan öljyä ja bensaa löytyy.

Kun asustelen täällä H:gissä ja haluan vielä säilyttää korttini, ajattelin hommata moton työmatkoihin ja ilta-ajeluihin. Näissä ei myöskään kilometrejä synny samalla tavalla, kuin motarilla Busan selässä. Jos sulta esim. löytyy zx12r tiettyyn ajoon, mutta jotenkin himottaisi vielä motokin leluksi, niin suosittelen käymään vähintään koeajolla. Siinä kun sen fiiliksen saa muustakin, kuin vauhdista. Mutkateilläkin saa sitten luvan kyykyttää "normaaleilla" pyörillä ajavia besserwissereitä
biggrin.gif
.

Toisaalta olemassa on myös näitä kisaviritettyjä motoja, kuten Husabergit ja Apriliat, joissa öljyt tulisi vaihtaa 500-1000 kilometrin välein. Näissä saattaa myös kampuran/sylinterin vaihto olla ajankohtainen reippaasti ennen 10 tonnia, mutta näissä on myös tehoa niin että ihan pelottaa.
 
Kun asustelen täällä H:gissä ja haluan vielä säilyttää korttini, ajattelin hommata moton työmatkoihin ja ilta-ajeluihin. Näissä ei myöskään kilometrejä synny samalla tavalla, kuin motarilla Busan selässä. Jos sulta esim. löytyy zx12r tiettyyn ajoon, mutta jotenkin himottaisi vielä motokin leluksi, niin suosittelen käymään vähintään koeajolla. Siinä kun sen fiiliksen saa muustakin, kuin vauhdista. Mutkateilläkin saa sitten luvan kyykyttää "normaaleilla" pyörillä ajavia besserwissereitä
biggrin.gif
.
Joko tehdään kaupat
wink.gif
 
Kun asustelen täällä H:gissä ja haluan vielä säilyttää korttini, ajattelin hommata moton työmatkoihin ja ilta-ajeluihin. Näissä ei myöskään kilometrejä synny samalla tavalla, kuin motarilla Busan selässä. Jos sulta esim. löytyy zx12r tiettyyn ajoon, mutta jotenkin himottaisi vielä motokin leluksi, niin suosittelen käymään vähintään koeajolla. Siinä kun sen fiiliksen saa muustakin, kuin vauhdista. Mutkateilläkin saa sitten luvan kyykyttää "normaaleilla" pyörillä ajavia besserwissereitä
biggrin.gif
.
Joko tehdään kaupat
wink.gif
Ei kiitos
smile_org.gif
Pelottaa tollaset kilometrit, ilman huoltokirjaa, varsinkin kun mitään vesijäähdytteiset moottorit eivät ole erikoisalaani, enkä niihin jaksa myöskään perehtyä.

Tajusin vasta äsken, että lähiaikoina pitäisi palautusten saapua tilille, jolloin Husqvarnan tilaus olisi astetta lähempänä.
 
Toi MP lehden arvostelu oli mielestäni eräkorrekti, kun paras moto oli vain speksi tietona sivussa Haastaja!
Pikemminkin uranuurtaja olisi ollut vertauskuvallisempi ilmaisu.

Husabergin S-moto FS650e on paras ja PISTE.
Paras alusta, voimakkain kone, halvimmat varaosat, kevein 110Kg jää siinä husset ja muut dusset nuolemaan näppejään.

nimi merk. Husabergin omistaja.

Todellisuudessa tota laitetta EI suositella, jos ei oikeesti tajua laitteidenpäälle mitään. 500km öljynvaihoväli on yksi niistä pienimmistä jutuista 15h ventiileiden säätöväli/tarkastus suositellaan.
Husaberg!!!
 
Toi MP lehden arvostelu oli mielestäni eräkorrekti, kun paras moto oli vain speksi tietona sivussa Haastaja!
Pikemminkin uranuurtaja olisi ollut vertauskuvallisempi ilmaisu.

Husabergin S-moto FS650e on paras ja PISTE.
Paras alusta, voimakkain kone, halvimmat varaosat, kevein 110Kg jää siinä husset ja muut dusset nuolemaan näppejään.

nimi merk. Husabergin omistaja.

Todellisuudessa tota laitetta EI suositella, jos ei oikeesti tajua laitteidenpäälle mitään. 500km öljynvaihoväli on yksi niistä pienimmistä jutuista 15h ventiileiden säätöväli/tarkastus suositellaan.
Husaberg!!!
...Näinhän se menee .. Husa ja toi Aprilian SVX sekä hussen 510r (joka dominoi tällä hetkellä aika lahjakkaasti S1 sekä viime kaudella myös Sm sarjaakin ) ois parhaimmat motot jos nyt ei etsisi "katumotoa"...
.. Mutta katukäytössä 610 ja vastaavat ovat mitä oivallisimpia "kommuuttereita" .. Vetäsinpä tuossa viime kesänä Hki-Oulu-Hki reissunki.. ja tuskimpa aivan kisamotolla oisin kyseiseen reissuun lähtenyt..
"Moto" tarkoitusperän mukaan... Ja eikös tässäkin ollut kyse moisesta...
...
buttrock.gif
 
Toi MP lehden arvostelu oli mielestäni eräkorrekti, kun paras moto oli vain speksi tietona sivussa Haastaja!
Pikemminkin uranuurtaja olisi ollut vertauskuvallisempi ilmaisu.

Husabergin S-moto FS650e on paras ja PISTE.
Paras alusta, voimakkain kone, halvimmat varaosat, kevein 110Kg jää siinä husset ja muut dusset nuolemaan näppejään.

nimi merk. Husabergin omistaja.

Todellisuudessa tota laitetta EI suositella, jos ei oikeesti tajua laitteidenpäälle mitään. 500km öljynvaihoväli on yksi niistä pienimmistä jutuista 15h ventiileiden säätöväli/tarkastus suositellaan.
Husaberg!!!
...Näinhän se menee .. Husa ja toi Aprilian SVX sekä hussen 510r (joka dominoi tällä hetkellä aika lahjakkaasti S1 sekä viime kaudella myös Sm sarjaakin ) ois parhaimmat motot jos nyt ei etsisi "katumotoa"...
.. Mutta katukäytössä 610 ja vastaavat ovat mitä oivallisimpia "kommuuttereita" .. Vetäsinpä tuossa viime kesänä Hki-Oulu-Hki reissunki.. ja tuskimpa aivan kisamotolla oisin kyseiseen reissuun lähtenyt..
"Moto" tarkoitusperän mukaan... Ja eikös tässäkin ollut kyse moisesta...
...
buttrock.gif
mikä siinä öllen vaihdossa on niin ihmeellistä?
10 minaa ja takasin ladulle.
Mullapa on 510 smr ja vielä maahantuojan virittämä, hki-oulu välin voin lähteä ajamaan kelien salliessa milloin vaan ja takaan että kestää. Se kun vaan on kiinni siitä kuinka sillä ajetaan, korkeamman viritysasteen (lue hauskemman) laitteilla kun ei ole tarkoitus ajella hissukseen, ne on laitettava töihin!

Jos taidot/tahto ei riitä mopon huoltoihin, kannattaa ostaa joku baijerinmutteriwiritys, laittaa umpikypärä päähän ja ajella rauhallisesti 200000km...
 
Toi MP lehden arvostelu oli mielestäni eräkorrekti, kun paras moto oli vain speksi tietona sivussa Haastaja!
Pikemminkin uranuurtaja olisi ollut vertauskuvallisempi ilmaisu.

Husabergin S-moto FS650e on paras ja PISTE.
Paras alusta, voimakkain kone, halvimmat varaosat, kevein 110Kg jää siinä husset ja muut dusset nuolemaan näppejään.

nimi merk. Husabergin omistaja.

Todellisuudessa tota laitetta EI suositella, jos ei oikeesti tajua laitteidenpäälle mitään. 500km öljynvaihoväli on yksi niistä pienimmistä jutuista 15h ventiileiden säätöväli/tarkastus suositellaan.
Husaberg!!!
...Näinhän se menee .. Husa ja toi Aprilian SVX sekä hussen 510r (joka dominoi tällä hetkellä aika lahjakkaasti S1 sekä viime kaudella myös Sm sarjaakin ) ois parhaimmat motot jos nyt ei etsisi "katumotoa"...
.. Mutta katukäytössä 610 ja vastaavat ovat mitä oivallisimpia "kommuuttereita" .. Vetäsinpä tuossa viime kesänä Hki-Oulu-Hki reissunki.. ja tuskimpa aivan kisamotolla oisin kyseiseen reissuun lähtenyt..
"Moto" tarkoitusperän mukaan... Ja eikös tässäkin ollut kyse moisesta...
...
buttrock.gif
mikä siinä öllen vaihdossa on niin ihmeellistä?
10 minaa ja takasin ladulle.
Mullapa on 510 smr ja vielä maahantuojan virittämä, hki-oulu välin voin lähteä ajamaan kelien salliessa milloin vaan ja takaan että kestää. Se kun vaan on kiinni siitä kuinka sillä ajetaan, korkeamman viritysasteen (lue hauskemman) laitteilla kun ei ole tarkoitus ajella hissukseen, ne on laitettava töihin!

Jos taidot/tahto ei riitä mopon huoltoihin, kannattaa ostaa joku baijerinmutteriwiritys, laittaa umpikypärä päähän ja ajella rauhallisesti 200000km...
...Eikös tässä ketjussa ollut juuri kyse tuosta että pyörän ostaja oli etsimässä ensimmäistä motoa... .. Kai tuo 610 ...TP akseleineen on huomattavasti käyttäjäystävällisempi käyttömotona...
.. Kysymys ei ollut minun hankinnasta/... Itse kyllä rassaan jo tällä hetkellä tarpeeksi muita projekteja eikä aika riitäkään...
Venttiilithän on tuossa 510 huomattavasti helpompi säätää( kuten muissakin kisaorientoiduissa pyörissä) , noin 20-30 min kun taas tuossa 610 joutuu purkamaan ympäriltä sen verta että aikaa tuhraantuu noin 1,5 tuntia... Jos kestävyyttä hakee niin ikävä kyllä 610 vie tässä pidemmän korren muiden "katumotojen" kera ...
... 510 on parempi moto jos viet pyörää radalla ja jaksat värkätä enemmän mutta jos pikkasenkaan tulee pitempää siirtymää maantiellä tai soralla / rauhallisempaa ajoa ja laistat huollosta niin 610 tai KTM: n 690 on oiva valinta....
Ja tuskin jäät jalkoihin kovin pahasti .. veit sitten "motoa" lavangossa tai Kemorassa... Jokainen "motomies" kun kuvittelee olevansa Hiemer ja mutkateiden kuningas osaksi myös allekirjoittanut mukaanlukien...Harvan taidot kun riittävät viemään kummiskaan laitteen rajoilla... Mutta.. mutta
..Hauskaa tulee olemaan joka tapauksessa...
 
Tottakait pa-puolta kannattaa säätää jos hengityspuolta on muuteltu. Yleensäkin pyörät lähtee verstaalta jo valmiiksi laihanpuoleiseksi säädettynä ja seos laihtuu vielä lisää jos tuunaa avaramman pakoputkiston.
 
Back
Ylös