• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyvä nahkapuvun pesu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anatooli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Anatooli

New member
Harvemmin tulee annettua positiivista palautetta... Mutta kuitenkin. Omaan Arlen Nessin valkomustan kaksiosaisen nahkapuvun. Pukuun on hikoiltu n. 50tkm, olen kuitenkin säännöllisesti nihkeällä pyyhkelllä pyyhkinyt pinnasta pahimmat roiskeet ja käsitellyt sen jälkeen sen veneen penkkien hoitotahnalla. Nyt puku sattui olemaan varsin likainen, helposti voisi maallikkona ajatella, että sen peseminen noin väri yms. muissa mielessä olisi haasteellista.

Viime kesänä kävin kysymässä x-pesulasta pesua. Vaiiiikeeta... Piti lähettää pestäväksi johonkin ja toimitusaika oli n. 2 viikkoa. Keskellä kautta varsin kiusallista.

Pohdin, että ryhdynkö pesemään itse. (Tästä aiheesta on myös täällä ketjuja). Epäilin kuitenkin, että osaanko kuivattaa oikein ja mahtaako mennä pilalle tai säilyykö koko.

Kysyin sitten alkuviikosta Lahdessa Pyykkipoika-pesulasta (Sokoksen talo) pesua. Lupasi hivenen kakotellen perjantaiksi. Noh, tänään tuli tekstari, että valmista on. Olin varsin tyytyväinen nopeasta toimitusajasta. Sen lisäksi puvusta pinnallisesti hieno ja nahka oli oikein taipuisaa. Puku oli mielestäni kuin uusi!

Omistajan mainostama "ympäristöystävällinen" pesutapa (ympäristöystävällisyydellä ei ole minulle mitään väliä, mutta ehkä jollekin on) tekee hyvää jälkeä nahkalle. Voin siis suositella.

Tuo "otsonointi" ei ole pesuohjelma, vaan hajuapoistava raikastus tai tavanomaisemmin sanottuna tuuletus. Kuivausrumpu tekee saman, mutta eri tekniikalla.
Eli rummusta nousee vähemmän hielle haiseva likanen nahkapuku...

Miksi ajopuku täytyy pestä?
nixweiss.gif
omg.gif

Back