• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hyvä palvelu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vihkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vihkis

New member
En tiedä onko tämä oikea palsta tähän kyselyyn; mutta siis,

Mitä se on se hyvä palvelu? Millainen toiminta saa ruusuja? Eroaako hyvä palvelu pyöräostosasioilla ja varustehankinnoissa?
Itse annan ruusuja jos:
- Minut huomataan asiakkaana
- Annetaan aikaa tutustua itse tuotteisiin ja neuvotaan jos sitä kaipaan
- Pidetään kiinni asioista jotka on sovittu.

Siinäpä ne. Mitä olette mieltä?

Kuka tykkää tyrkystä ja kuka taivaanrannan maalarista?
biggrin.gif

musta tuo on tosi monipuolinen asia; jollekin on tärkeetä hienot tilat, toiselle hyvä "tunnelma", kolmannelle jotain muuta!
ite muistan ekakäynnin rmheinolla tampereella(siis silloin iha uutena, kun se tuli sinne sillisavustamon tiloihi; mun naapuriin)
siellä palvelu oli ihan sitä ja tätä, kuten edelleenkin, eli pyytää saa, mutta toisaalta se on hyväkin?
confused_orig.gif

jokus on vaan kattelemassa(kuolaamassa)
tänään moto-osat tampereella oli taas vastaava kokemus, tollanen kellaripulju(tosin suht keskeinen alue) mut kumminki kun asiakas asteli sisään ni joku sieltä liikeni paikalle, ilman hakemista!kaupat kävi molemmissa
cool.gif

Itse annan ruusuja jos:
Samat ehdot miullakin; äärimmäinen tyrkyttäminen on ärsyttävää, mutta vielä enemmän rupeaa kyrpimään jos myyjä ei millään tavalla noteraa vaan tuntuu ajattelevan että voi eksynyttä raukkaa, mihinköhän oikeasti oli matkalla.

Joillekin (miesmyyjille) tuntuu miun kokemuksen mukaan olevan aivan ylivoimaisen vaikeaa käsittää se että naisetkin pyörillä ajavat, toisaalta naismyyjältäkin olen saanut eräässä paikassa osakseni pelkkää v***uilua (löytynee tuolta jostain kaukaa kaukaa ketjusta joka koski Linnan konetta Savonlinnassa).

Asiallinen kohtelu. Se kai on olennaisin seikka.

"...toisaalta naismyyjältäkin olen saanut eräässä paikassa osakseni pelkkää v***uilua (löytynee tuolta jostain kaukaa kaukaa ketjusta joka koski Linnan konetta Savonlinnassa)..."

biggrin.gif
taitaa olla se mummo ? Maankuulu jo varmaan :P

biggrin.gif
  taitaa olla se mummo ? Maankuulu jo varmaan :P
Sepä juuri. No, jos hän vaikka laskee sen varaan että there's no such thing as bad publicity, niin sittenhän tuon ymmärtää.
tounge.gif
En itse asiassa ole kyllä keneltäkään kuullut ensimmäistäkään positiivista kommenttia ko. firmasta muutenkaan.

Mie äänestän kumminkin jaloillani ja asioin jossain muualla leveine lanteineni.
033102bebe_1_prv.gif

En tiedä onko tämä oikea palsta tähän kyselyyn; mutta siis,

Mitä se on se hyvä palvelu? Millainen toiminta saa ruusuja? Eroaako hyvä palvelu pyöräostosasioilla ja varustehankinnoissa?
Itse annan ruusuja jos:

Siinäpä ne. Mitä olette mieltä?

Kuka tykkää tyrkystä ja kuka taivaanrannan maalarista?
biggrin.gif
Tuossa kiteytyy aika hyvin pääasiat; lopullinen tyytyväisyys muodostuu monista erittelemättömistä pikkuseikoista. Jotkut liittää tuohon palveluun myös hintojen edullisuuden ja ottaa "huonon" tarjouksen henkilökohtaisena loukkauksena.

Kyllä se näin mulla on:

Kun astelee liikeeseen, niin joku morjenstaa ystävällisesti. Sitten kun kattelee pyöriä, tai mitä ikinä katseleekin, niin saa ehkäpä minuutin-pari katella rauhassa ja tullaan kysymään, että tarvitseeko apua(jossei niin tähän päättyy hyvän liikkeen tarpeet, mutta jos tarvitsee niin->). Tämän jälkeen myyjä esittelee vaihtoehtoja ja rupattelee samalla mukavaa ja asiaankuuluvaa juttua. Jossei ostopäätöstä tule niin myyjä kiittää ja sanoo, että tervetuloa uudelleen tms. Jos tulee niin toki hinnassa pitää olla jotain tingittävää, eikä vaan "hinta lukee lapussa ja se on se". Sitten muutkin hommat pitää käydä asiallisesti ja joku pieni "kaupanpäällinen" lisää fiiliksiä, kuten vaikka ekaa pärrää ostavalle ketjuöljypullo tai nahkavarusteita ostavalle nahanhoitoaine jne.

Jos homma sujuu kutakuinkin näin niin 10pojoa tulee
wink.gif
Toki ei sen aina noin täydellistä tarvii olla
tounge.gif

Mulle erittäin tärkeätä on se, että myyjä huomaa minut.
Kun tulen liikkeeseen tervehditään. Joko heti tai muutaman minutin kuluttua myyjän tulisi osata kysyä tarvitsenko apua. Jos en tarvitse, niin osaan sanoa myyjälle etten tarvitse apua.

jos joudun itse metsästämään myyjän, niin vaihdan kauppaa.

Toki samaan aikaan ymmärrän myös että välillä on kiire. Jos talo on täynnä populaa ja kaikki myyjät on varattuja odottelen vuoroani tai tulen toisena päivänä uudelleen.

Hyvään asiakaspalveluun kuuluu myös se, että jos myyjä on varattu niin hän voi hihkasta "katsele rauhassa ympärillesi, tulen palvelemaan seuraavaksi". Tällöin tiedän että minut on huomioitu.

Ei tästä ole kuin kuukausi aikaa kun olin espoon vehossa aikomuksena ostaa uusi auto. Paikalla oli 5 myyjää joista yksi palveli asiakasta ja loppuja ei kiinnostanut palvella. Avasin auton _kaikki_ luukut ja pyörin yli 15min auton ympärillä ja siltikään kukaan myyjistä ei ollut kiinnostunut. Joten poistuin liikkeestä ja ostin auton toisesta paikasta.

Pitäjänmäen vehossa taasen en päässyt portaita kunnolla ylös kun myyjä jo kyseli voisiko auttaa. No lopputulema oli, että kaveri sai päivän päätteeksi autokaupan.

Hyvä palvelu = että asiat tehdään huolellisesti, ajatuksen kanssa.. eikä vaan sinne päin....
Jos on parantamisen varaa niin silloin homma kusee.......

no kyl se on ku menee liikkeesee ni ei katoaku "halpaa makkaraa". esim ku olin mopetinta hankkimassa ni menin kattelee yamahaa: myyjä tuli siihe ja mie sanoin et ompa kallis ni myyjä vaa vastas "elämä on" ja lampsi tietokoneen ääreen. No seuraavassa liikkeessä oli pari varteen otettavaa vaihtoehtoo ja sieltä sit ostettiinki nykynen menopeli.Myyjä kohteli hyvin ja hinnasta sai hintaa pois
biggrin.gif
täällä liikkeessä oon huollotkin käyttäny ja homma toimii
thumbs-up.gif

Back