Hyvä suutari Helsingissä

entelodontti

New member
Vähän off topic mutta kun mopoiluun kuuluu melko olennaisesti nahkavermeet...

Eli mulla hajos Halvarsssonin 2 vuotiaasta nahkatakista vetoketju. Suutari Ikonen Vallilassa Viipurinkadulla vaihtoi valuketjun uuteen parempilaatuiseen teräsketjuun ja laittoi takinhelmaan nepparilistan että uusi kestäisi mahd. pitkään. Tämä 2 vuorokauden toimitusajalla ja 40 hintaan. Ei lainkaan paha kun huomioi paljonko takkia pitää purkaa että vanhan ketjun saa pois ja työnjäljessä ei mielestäni ole huomautettavaa.

Toinen hyvä suutari on Tölikässä Eino Leinon kadulla, lähellä Topeliuksenkadun kulmaa. Nimetty näppärästi Töölön suutariksi. Tarinaa...
Siellä on teroitettu veitset(taisi Antti kirota, kun käsipelillä teroitteli Fiskarseja...
biggrin.gif
), korjattu nahkahousut ja -kengät.
Suosittelen.

P.S. Molemmat pojat ajelee mopoilla, mutten tiedä seuraavatko sivuja.

Kyllä niitä nahkakamppeita kannattaa suutareilla käyttää.

Itse käytin pari kertaa saappaita korjattavana Kuopiossa H-Talossa olevalla suutarilla. Saappaat maksoi uutena jotain 400 markkaa.
Ensimmäinen huolto oli pohjien vaihto, en muista paljonko tuo maksoi.
Toisella kerralla piti ompeluttaa molemmista kengistä ratkenneet sivusaumat nilkan kohdalta. Hintaa yhteensä 7,5€
Meinasi leuka pudota kun kuulin tuon hinnan. Eihän sillä saa edes pullakahvia
biggrin.gif

Toinen ääni täältä Tölikän Suutarille. Fiksasi mun vanhan rottatakin huolella ja tunteella.

Toinen ääni täältä Tölikän Suutarille. Fiksasi mun vanhan rottatakin huolella ja tunteella.
Vaan mistäs löytäis Gore-tex-suutarin? Yksistä Rukan housuista pitäisi vaihtaa lahjevetoketjut uudenlaisiin, kun vetimet katkeilevat säännöllisesti metallin väsymisen takia. Rukalla Kokkolassa kyllä laittavat auliisti, mutta vain niitä samanlaisia
confused_orig.gif

Back