tomppa82
MotOrg ry
Eli rata-ajoon tarkoitetuista paineista olisi puhe...
Monesti puhutaan, että 1,9 taakse ja 2,1 eteen (tai vastaavaa),
mutta mitä tapahtuu jos taakse pistää 2,1 tai 1,7?
Lämpötila on tietenkin yksi tekijä, mutta otettaan esimerkki:
Radan lämpö +25 celsiusastetta (nyt voi vain haaveilla
.
Normi paineet 1,9/2,1.
Jos nostaa rengaspaineita niin se ilmeisesti vähentää pitoa
ja rengas kuluu vähemmän? Meneekö näin?
Eli jos rengas ns. sulaa alle niin silloin pitäisi nostaa paineita?
Kun nuo 1,9/2,1 ovat kylmänä mitattuja paineita niin
paljonko paineiden pitäisi nousta jos mittaa ajon jälkeen
paineet?
Eli onko joku "optimi" paine joka kuuluu olla ajon aikana?
No meneen niin sekavaksi, että en jaksa nyt kirjoitella enempää, mutta lisää spekulointia tulee kunhan tähän tulee ensin muutama vastaus.
Monesti puhutaan, että 1,9 taakse ja 2,1 eteen (tai vastaavaa),
mutta mitä tapahtuu jos taakse pistää 2,1 tai 1,7?
Lämpötila on tietenkin yksi tekijä, mutta otettaan esimerkki:
Radan lämpö +25 celsiusastetta (nyt voi vain haaveilla
Normi paineet 1,9/2,1.
Jos nostaa rengaspaineita niin se ilmeisesti vähentää pitoa
ja rengas kuluu vähemmän? Meneekö näin?
Eli jos rengas ns. sulaa alle niin silloin pitäisi nostaa paineita?
Kun nuo 1,9/2,1 ovat kylmänä mitattuja paineita niin
paljonko paineiden pitäisi nousta jos mittaa ajon jälkeen
paineet?
Eli onko joku "optimi" paine joka kuuluu olla ajon aikana?
No meneen niin sekavaksi, että en jaksa nyt kirjoitella enempää, mutta lisää spekulointia tulee kunhan tähän tulee ensin muutama vastaus.