Ideoita kaivataan säätämiseen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja spideri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

spideri

New member
Eli olisi ongelmana 600:ssa varjossa eritoten moottorijarrutuksessa tapahtuva erittäin selkeä paukkuminen. On kuin joku selän takan ampus aseella jos vaa reilusti vetää kaasun kokonaa pois. Itsellä on pari ideaa mistä voisi johtua, mutta kyselen nyt vähän, että mikä muutkin suosittelisivat.

Veikkaus 1 olisi, että koska edellinen omistaja on asentanut K&N:n ilmanputsarin ja V&H:n paremmin pöhisevät putket, niin kone käy ihan liian laihalla koko ajan (veikkaan, että tuskin on mitää säätöjä tehty kaasareille).

Toinen ajatus olisi, että kaasareiden air-cut-off-venttiileissä olisi sanomista.

Onko noissa mitää järkeä vai onko parempaa ehdotusta? Kyselen ihan sen takia, koska ovat vissii vähän inhottavat kapistukset irrottaa koneesta nuo kaasarit.

Veikkaan, että jotain on kaasarissa häikkänä, koska alavääntö on ollut hieman kateissa, että on ihan sama lähteekö rauhallisesti vai reippaammin paikoiltaa, koska reilummalla kaasulla meinaa kone hyytyä saman tien kun reilummin päästää kytkintä.

Kiitoksia etukäteen asiallisista vastauksista
smile_org.gif
 
En noita Hondia sen paremmin tunne, mutta kaasarit irti ja neuloja ylös... Varsinkin jos on K&N:ää ja mökäpönttöä asenneltu. Toi alaväännön puuttuminen viittais kans siihen, et se käy laihalla, niinku olit jo itekkin päätelly.
 
Tyhjäkäynnin seosruuveja puoli kierrosta auki niin kauan kun kierrokset nousee kiertämisen myötä ja sit kun ei enää nouse, niin viimeinen takas. Ja loppu paukkuminen.
Jos kuitenkin joutuu monia kierroksia kiertämään niin isommat tyhjäkäyntisuuttimet, ettei ruuvit tipu tielle  
idea3.gif


Tuo kuminauhamaisuus alhaalla voi vaatia myös neulojen nostoa, niinkuin tuossa jo aiemmin mainittiin.
 
Jeps...eli pitääpi varata ilta tai pari aikaa tutustua, että miten saisin helpoiten kaasarit irti. Mut kyl se siitä kun ekan kerran ottaa ;) Samalla vois porata tyhjäkäyntiseosruuvien sinettikorkit pois, ni pääsee säätämää.
 
Vuoto imupuolella sai VeTuRin ampumaan, lääkkeenä toimi uudet kumikurkut. Jos kaasareissa on kumiset kurkut, niin kannattaa harkita niiden vaihtamista uusiin, jos kerran olet kaasareita irrottamassa.
 
Ennen kuin alan availemaan mitään, niin varmistellaan....olisiko noista Dynojetin suutinsarjoista mitää iloa? Että onko hintansa väärti, vai saako lähes saman tuloksen, kun kikkailee esim. vakkarineulan vähän ylemmäs?
 
Ennen kuin alan availemaan mitään, niin varmistellaan....olisiko noista Dynojetin suutinsarjoista mitää iloa? Että onko hintansa väärti, vai saako lähes saman tuloksen, kun kikkailee esim. vakkarineulan vähän ylemmäs?
Voi olla, tai sitten ei
tounge.gif
Muutoinkin tuo paukkuminen moottorijarrulla on ihan normaalia, siitä ei kannata huolestua. Sehän on itseasiassa vaan hauskaa
smile_org.gif


Viimeisenpäälle säädetty ruiskupyöräkin tekee ihan samaa.

Jos veto on heikkoa osakaasulla, niin kokeile tosiaan nostaa neuloja vaikka pykälä. Jos ihan pintakaasulla nykii, niin avaa myös seosruuveja vähän.
 
No itselle se on hieman noloa, kun paukkuu kuin olisi vanha auto, jossa alkaa paikat olemaan jo loppua vaille valmiita. Sen huomasin, että jos on pikkasenki kaasua jarruttaessa, tai reilusti ryyppy päällä, niin ei pauketta synny -> viittaisi tyhjäkäyntiseoksen laihuuteen.

Osakaasulla veto on tasasta, mutta kun mennään tyhjäkäyntirullaukselle, niin nykimistä on. Olen korvakuulolta säätäny tyhjäkäyntikierrokset matalimmille vielä kohtuu vähän tutisuttavalle kierrosluvulle. Pitäs jostain metästää sopiva mittari, että saisi vielä ohjearvoon tyhjäkäynnin ja voisi sitten koittaa tarkemmin.
 
Back
Ylös