ikuisuuskysymys: mikä pleksi?

juhani_palmu

New member
Onko siis kokemusta mikä pleksi toimisi? Itse ostin heräteostona halpahallista jonkun 50-55cm korkean "hd-pleksin" ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen kokeillut eri kallistuksia, etäisyyksiä ja korkeuksia. Kaikissa vaihtoehdoissa tuljuttaa kypärään niin että uskon että viimeistään 100km ajon jälkeen lähtee taju...

Vai onko se vaan niin että ilman pleksia toimii vaan parhaiten?

Eri kypärät toimivat erilailla samalla pleksillä,omakohtainen havainto.
buttrock.gif

Pariin pyörään olen hakenut samaa säätöä kallistuksilla & etäisyyksillä ja aina vain paukkui pöntössä. Molemmissa tapauksissa päädyin lopulta siihen että rälläkällä lyhensin pleksiä vähän kerrallaan ja päädyin n. 5-10 cm kypärän alareunaa alemmas. Tällöin (ainakin mulla) paine ei tunnu rintaan eikä ilmavirta pauku kypärässä...silti käytän aina korvatulppia
smile_org.gif

Heitä sorsaa sillä lipareella. Tollasta 120:ä pystyy veteleen joka nakupärrällä ilman sen kummempaa ahdistusta ja ääni potassa on PALJON hiljaisempi kun ei turbulenssejä/katetta ole.
Ja onhan ne rumiakin vielä..

062802moto_prv.gif

Onko siis kokemusta mikä pleksi toimisi? Itse ostin heräteostona halpahallista jonkun 50-55cm korkean "hd-pleksin" ja siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Olen kokeillut eri kallistuksia, etäisyyksiä ja korkeuksia. Kaikissa vaihtoehdoissa tuljuttaa kypärään niin että uskon että viimeistään 100km ajon jälkeen lähtee taju...

Vai onko se vaan niin että ilman pleksia toimii vaan parhaiten?
Sanoisin tuohon, että olisko "palmun latva" hieman liian korkealla!
No, leikki sikseen...............
wink.gif

Itselläni on National cycle malliston dakota plexi. Ei mikään lippiksen lippa vaan customiin sopiva plexi. No broplems......
On todella mahtava systeemi...ei hurise eikä humise kypärä...
tounge.gif

Niin ja pyörä on VN 800 classic............
062802moto_prv.gif

jos nyt saa kommentoida omia kokemuksia muista mopoista...
hommasin näet pari vuotta sitten FJRääni pleksin, jossa oli tehty pari reikää (halkaisijaltaan noin 10cm) pleksin alaosaan. Sinne mittariston tasalle. Reikien tarkoitus on poistaa/tappaa pleksin aiheuttama alipaine, jonka korkea touring-pleksi aiheuttaa. Ja hyvin on toiminut, ei humise eikä hurise. Olis voinut itsekin tehdä nuo reiät ja halavemmalla, näinniiku jälkeenpäin ajateltuna
sad_orig.gif

Tietenkin reiän teko pleksiin on enemmän tai vähemmän riskibisnes...

hommasin näet pari vuotta sitten FJRääni pleksin, jossa oli tehty pari reikää (halkaisijaltaan noin 10cm) pleksin alaosaan. Sinne mittariston tasalle. Reikien tarkoitus on poistaa/tappaa pleksin aiheuttama alipaine, jonka korkea touring-pleksi aiheuttaa. Ja hyvin on toiminut, ei humise eikä hurise. Olis voinut itsekin tehdä nuo reiät ja halavemmalla, näinniiku jälkeenpäin ajateltuna
sad_orig.gif

Onko tämä tarina tosi vai pleksi kauppiaan myyntikikka
eek.gif

eek.gif
Tietenkin tarina tosi on ja tossa kuva vuodelta 2006 Click. Toistaiseksi oon ollut maksupuolella näissä mopohommissa.
Siinä nuo kaksi reikää keltaisen huomioteipin yläpuolella (helppo tunnistaa mut täällä Oulussa).
Kone sanoo,ei näytettäviä kuvia :itkupilli:Jos laitan sähköpos-
ti osoitteen matkaan,niin olisko mahdotonta saada kuvaa sinne
sport05.gif

No tyylikkäämältä se pyörä näyttää ilman pleksiä. Mutta myönnettäköön että vesisateessa on mukavaa jos on kunnon katteet, joiden taakse pääsee piiloon.

sad_orig.gif

idea3.gif
Nyt selvis sekin miksi goldwingissä on "ilmastointi" (onko niissä oiken kompurakin?), sillä poistetaan alipaine ja kuskille saadaan kaupan päälle sopivan lämpöistä ilmaa!
idea3.gif

eek.gif
Tietenkin tarina tosi on ja tossa kuva vuodelta 2006 Click. Toistaiseksi oon ollut maksupuolella näissä mopohommissa.
Siinä nuo kaksi reikää keltaisen huomioteipin yläpuolella (helppo tunnistaa mut täällä Oulussa).
sport05.gif
Valmistajan sivut on tuolla Clicks taas. Ja siellä on tuo mun 2003 mallin FJR pleksikin.

eek.gif
sport05.gif
Valmistajan sivut on tuolla Clicks taas. Ja siellä on tuo mun 2003 mallin FJR pleksikin.
Kun ei kerralla saa kysyttyä kaikkea,nii myydäänkö rakkaassa
Suomenmaassa vai joutuuko tilaamaan ihan omatoimisesti ja
muistatko paljonko(noin) oli hintaa 2000 luvun alussa.
(ajan/rikon/maksan/ajan)

oho... ei ole vielä kyllä Väiskin pleksin takaa Schuberthin kanssa kokemuksia mutta tollaset reijät pitää tehdä jos rupee vaivaamaan pauke ja alipaine

milläs ja missä tuollaiset voisi tehdä? laserilla leikattuja nuo tuolla myynnissä. Harmikseni juuri loppu akku mun laserleikkaus-bläk&dekkeristä
lookaround_orig.gif
tounge.gif

ameriikan pojathan on kopsannut väinöön tuon jo GoldWingistä
smile_org.gif

Rööri pleksiin

itse olen leikannut pleksiä sähköpistosahalla, jossa rautasahanterä. Tietty poralla aloitusreikä. Pleksi pitää ensin teipata esim. maalarin teipillä ettei tule naarmuja sahasta.

Kun ei kerralla saa kysyttyä kaikkea,nii myydäänkö rakkaassa
Suomenmaassa vai joutuuko tilaamaan ihan omatoimisesti ja
muistatko paljonko(noin) oli hintaa 2000 luvun alussa.
(ajan/rikon/maksan/ajan)
Ei saa Suomesta, itse tilasin tuolta jenkkilästä. Näyttää tuo nykyinen hinta (185$) olevan kutakuinkin sama, dollarin kurssi on kyllä nyt edullisempi. Hinnan päälle sitten tullimaksu.

ei mitään tuulilaseja mopoon autot on sitä varten
buttrock.gif

...seuraavaksi vissiin vielä katto pään päälle ettei sateella kastu ? eikös semmonen mopo oo jo tehtykkin? voi sit ajella puku päälläkin
crazy.gif

Pleksejä on leikelty rälläkällä iät ajat ja ei ole halkeilleet. Pitää olla tietysti homolippa kunnolla kiinni pöydässä ettei ala pleksi (ja senjälkeen alahuuli) väpättään.
Reunat voi pyöristää vaikka dremeleillä jos ei viitti hiekkaperilla nysvätä.

Back