Intruder 1400 vm n. 90-94

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joni_V
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joni_V

New member
Minulle on isot pojat pistäneet ajatuksen päähän: Osta poika iso intikka!
tounge.gif


Kävin tänään Malmilla Matin auto ja rengas nimisessä liikkeessä ihmettelemässä livenä ko. mopotinta ja yllätyin positiivisesti (paitsi ko. yksilön suhteen), vaikka kyseessä on "iso" pyörä, on se kuitenkin mielestäni hyvinkin siron ja jopa pienen oloinen.

Ja kaunis kuin mikä! Edelleen...
biggrin.gif


Olen harkinnut ~90-94vm Intikan tuottamista Saksasta tai Belgiasta talven aikana ja haluaisin kuulla nyt Teidän, asiantuntijoiden mielipiteitä ja kokemuksia 1400 Intruderista. Hyviä ja huonoja puolia jotka tulevat esiin vasta käytön yhteydessä. Mallivikoja ja ominaisuuksia? Tarvitseeko 179cm pitkäselkäinen kaveri siirtosarjan? Mitä ovat kyytiläiset pitäneet vakiosatulasta? Onko kokemuksia matka-ajosta, >500km reissut? Customointiosia ainakin on vissiin hyvin saatavilla?

Kertokaa ihmeessä myös muutakin jos mieleen tulee.

Kiitos jo etukäteen.
 
Puhutaan nyt mistä customista tahansa, niin yleensä et tarvitse siirtosarjaa, mutta "tarvitset" sen ja päädyt jo ulkonäkösyistä sen siirtosarjan hankkimaan ja asentamaan.
 
kokemuksia ei ole kuin kylmätyypeistä.. minutkin yllätti pyörän sirous, tai pienuus.. omaan makuuni jotenkin liian siro, ollakseen 1400cc.. mutta japsikustomien ehdotonta aatelia kuitenkin, tehoa ja vääntöä riittää varmasti kotitarpeiksi, jos innostut customoimaan, isoon intukkaan löytyy osia erittäin hyvin, varsinkin keski-euroopasta.
 
Jos rakentelusta pidät niin iso intikka on valintana parhaasta päästä. Vakiona ei oikein kummoisen näköinen, mutta siitä saa tehtyä melkein mitä vain.

Ei olisi huono valinta
cool.gif
 
Mallivikoja??? Intikoissa mitään vikoja...
cool.gif


No, pyörän painopistehän on hyvin alhaalla, sitä myötä maavarakin on aika vähäinen. Reilummin kallistettaessa saattavat putket tms. raapaista maahan. Ekalla kerralla siinä voi säikähtää.
062802moto_prv.gif
 
Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa omasta -91 mallista.

Rakentelun kohteena rajattomat mahdollisuudet ja kustomiosia löytyy pilvin pimein. Lisäksi tehoja saa pienellä vaivalla niin paljon että ne riittävät takuulla!

Olemme samanmittaisia ja itse pidän siirtosarjasta, muuten ajoasento on liian polvet koukussa - no, se on makuasia, mutta näin omasta mielestäni.

Tsekkaappas aluksi saitti:

www.intruderalert.com

.. niin näet millaisia mopottimia ja mistä aiheista siellä keskustellaan. Hyvä infolähde.

Lisäksi täällä orgissa on jo monia intikkamiehiä ja monenlaista kokemusta moposta ja senkin puolesta ei mikään "miinavalinta".

Juuri tuo sirous viehätti minua, möhkömallit ei kiinnosta ja oiva kohde esim. kopterityyliseen rakenteluun. Tosin Thunderbiken vehkeet ovat enemmän möhkö- ja jopa streetfighter-tyylisiä, eli saa siitä muutakin tehtyä. Ja voihan sitä vakiopelilläkin ajella!

Tyyppivioista ei voine puhua, sillä kulutusosat ovat kulutusosia ja niitä pitää vaihdella joka mopossa. Koneen konstruktio on jotakuinkin pomminvarma ja kuulemma lähes mahdoton rikkoa normaliajossa.

Kone on äänekäs, sillä ääniä vaimentava vesivaippa puuttuu (=ilmajäähdytys/öljylauhdutus), mutta pakoputkista tuleva ääni kyllä peittää se mukavasti
cool.gif
Tarvikeputkilla naapuritkin huomaavat, että kyseessä on ISO kustomi.

No joo, taidan olla vähän jäävi kehumaan pyörää enempää, joten jatkakoot muut tästä...
wink.gif


KUVIA
 
Minulla on -94 mallia oleva Intru. Minua kiehtoi nimenomaan sen sirous. Eihän se ihan pieni pyörä kuitenkaan ole.
Olen nyt ajellut yhden kesän ko. pyörällä ja tosi tyytyväinen olen pyörään mallina. Minun yksilössäni on kuitenkin ongelmia, mutta ne eivät ole merkistä johtuvia vaan edellisestä omistajasta.
Kuten Jussi aiemmin kehui, niin kyllä hymy leviää naamalle kun kaasukahvaa kääntää. Voimaa on - pienilläkin kierroksilla.
Vein pyöräni tänään huoltoon. Ajot on nyt ajettu tältä kaudelta.
Team Customissakin Suzuki Intruder 1400 taitaa olla suositumpi kuin mikään muu pyörä. 10 pyörää ja toisena Honda Shadow 600 VT, 7 omistajaa. (Minunkin edellinen pyöräni oli Shadow 600 VT.)
 
Itsekin olin keväällä mopo-kuumeessa ja kaverilla oli uimassa parit intikat Saksasta suomeen.. aikani valmistuttuani ko. laitteiden saapumiseen, olin jo kuumana Intikan linjoihin. Sitte ku vielä näki isomman Intruderin livenä, kuuli saundia ja otti testilenkin, peli oli selvä
smile_org.gif


Eli ostin vm. -93 Intruder 1400VS keväällä, eikä ole kyllä kaduttanut pätkääkään, siirtosarja oli valmiiksi ja mielestäni se on mulle(185cm) justiin. Kilometrejä tuli mukavasti, eikä pitempikään matka ei tee pahaa. Tehot kohillaan, vääntöä mahottomasti, huoltovapaa kettingin rasvailusta, yms. yms...
Ei voi kuin kehua valintaani ensimmäiseksi mopoksi
biggrin.gif

Hintaa tuli veroineen n. 7000e - tullattu ennen 15.5.2003(ikävähennys -systeemillä verot 1680e, nykyisellä markkina-arvo -systeemillä ois ollu 2680e).

Mopokortinkin ajoin vasta keväällä, ja autokoulussa oli kohtuullisen vakiokuntoinen 800:nen Marauder..
Pieni se oli(kippuraratti sylissä ja polvet korvissa ilman siirtosatsia) ja laiska, ja alle litrahan on leikkiä
tounge.gif


Jos ny jotain muuttaa haluaisi, niin tankki saisi olla isompi, vakioon 13 litran tankkiin ei mahdu kuin 13 litraa bensaa
omg.gif

N. 6.5-7 litran kulutuksella pitää tankkausetappeja katella kovasti ennakolta.

Tohon Jussin -malliin, eli vispilöintiin pitkine keuloineen ja korkeine ratteineen, en ole lämmennyt. Omassa pelissäkin olevat 6 tuuman raiserit saattaapi lyhentyä nyt talvella.

Btw. tosta kotisivu -linkistä löytyy kaverin ottamat kuvat keväältä, ennen myyntiä. Jotain säätöä on jo tullu tehtyä, muttei mulla nyt mitään kameraa ole..

Ja talvisäilytyspaikkana luonnollisesti oma olohuone, passaa muuten Intikka mukavasti sisustukseen
baaa.gif
 
Jos ny jotain muuttaa haluaisi, niin tankki saisi olla isompi, vakioon 13 litran tankkiin ei mahdu kuin 13 litraa bensaa  
omg.gif

N. 6.5-7 litran kulutuksella pitää tankkausetappeja katella kovasti ennakolta.
Kulutuksesi tuntuu aika isolta, kun mun pyörä suutin- & putsarisatsilla ym. piristettynä kulkee pihimmillillään 5.4 l/100 km keskikulutuksen ollessa 5.8 l/100 km. "Pahimmillaan" on mennyt 6.4 l/100 km, mutta silloin olen ajanut ihan tosissani läppä auki!

Tuohon tankkiin saa mahtumaan 1-1.5 litraa enemmän, kun nasauttaa sen tankin kauluksen ilmareiän isommaksi ja tekee vastaavanlaisen toisellekin puolelle. Tunnettu fixi tuolla IA:n puolella. Nykyisellään pystyn ajamaan pikkaisen päälle 200 km ennen kuin mopo menee edes varatankille ja sen jälkeen vielä riskirajoilla sen parin litran verran eli muutaman kymmenen kilometriä.
 
Onhan varmaan säädöissä tekemistä, mutta ajotapani mahtaa olla myös aika reipas
033102bebe_1_prv.gif

Kiihdyttäminen on kivaa, kun mopo lähtee
smile_org.gif


withstupid.gif
withstupid.gif
 
Intikka se polttelee minuakin.Ostin kesällä ensi pyöräksi 535 Viragon.Tuntui isolta ja pelottavalta viikon ja nyt jo aika pieneltä.
Loppukesästä näin ison I:n kiihdyttävän ja voi että näytti hienolta.Äijä jalat ja kädet edellä takanojassa ja mopo syöksyi niin etten tiennyt customin moiseen pystyvän.
Semmoisesta pyöräilystä minä tykkäisin.
Ääni vähän pelottaa,pyörä on aika pahassa paikassa ja siinäkin muiden asukkaiden armosta.
 
Back
Ylös