Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpatEssonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
Niinpä, ei oikein tiedä mihin uskoa. Neljässä pyörässä oon käyttänyt iridiumeja ja hyvin ovat toimineet.Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpatEssonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.![]()
Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
Juurikin noin, paitsi lämpötila saisi olla vielä enemmän (400 - 850 astetta), että itsepuhdistuminen tapahtuisi.Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.
Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
Kastoitko käynnistyksen yhteydessä tulpat? Eli onko sulla kaasaripeli? Liian rikas seoskin vaikuttaa iridiumin kestävyyteen, niinkuin täällä tuli jo mainituksikin.Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.
Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa..![]()