• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Iridiumit hajoilee

säätäjä

New member
Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.

Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa..
033102ass_1_prv.gif
 
mulla pimeni Denso:n iridiumi kesällä.
n.5000km oli takana silläkin. kyllä se vielä kipinää antoi, mutta ei sinne minne olisi pitänyt.
 
Eiköhän niitä tulpppia voi paukkua joskus.

Tosin jos usein menee, niin mutu tuntumalta tulee mieleen, että voisiko jossain muualla virta/sytkäjärjestelmässä olla vikaa.
 
Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
 
Parissa potkimalla startattavassa on noita iridium tulppia ollut.
Paremmin kestävät kastelua kuin tavan kynttilä.
 
Essonbaarikeskusteluissa isot pojat kertoilevat, että iridium ois herkempi hajoamaan jos pyörä käy rikkaalla. Tiedä sitten tuon todenperäisyydestä.
Itse taas olen kuullut sellaisia juttuja että iridiumit kestäisivät nimenomaan paremmin rikkaita seoksia kuin vakiotulpat  
nixweiss.gif
Niinpä, ei oikein tiedä mihin uskoa. Neljässä pyörässä oon käyttänyt iridiumeja ja hyvin ovat toimineet.
 
Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
 
Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.

Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.

Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
 
Esson baarille tukea siinämielessä, että seos on ollut ihan sikarikas kun ne mulla on posahtanut. Molemmilla kerroilla sama juttu. Mopo n. kuukauden seisonu, sitten tulille--> käy kolmella.
Tulppia pimentää nimenomaan käynnistely silloin tällöin. Tulpat puhdistuvat itsestään, kun niiden lämpötila nousee riittävän korkealle ( siinä 300-400 asteen tienoille.) Jos konetta vain vähän "häräytellään " silloin tällöin, tulpat vain keräävät lisää karstaa ja ennenpitkää pimenevät.

Mopon tulpat ovat erittäin pieniä ja kylmiä lämpöarvoltaan. Itsepuhdistuminen on vielä heikompaa kuin esim autoissa. Lyhyesti: Jos käynnistät, aja kuumaksi, tai älä käynnistä ollenkaan.

Jos seos on "ihan sikarikas", on aika ostaa uudet tulpat ja alkaa ettiä vikaa miksi se on niin rikkaalla.
Juurikin noin, paitsi lämpötila saisi olla vielä enemmän (400 - 850 astetta), että itsepuhdistuminen tapahtuisi.

Vaikkapa tuolta lisätietoa:
NGK
 
kestää minkä kestää, ei ne mitään huipputulvimista kestä nekään, iridiumit siis. tästä on itselläni omakohtainen kokemus.

eli siellä on kaasareissa jotain häikkää, lykkää liikaa tuotetta kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
 
Onko muilla tullut tämmöstä vastaan? Nyt menny 2 tulppaa, niillä ajeltu joku 5000 km. Molemmat meni kylmästartin yhteydessä ( ei samaan aikaan) ja merkkinä NGK.

Minä kun kuvittelin, että nyt ei sit tulppia tartte enää vaihdella ton jälkeen niin paskat. Nythän se vasta alkaa..  
033102ass_1_prv.gif
Kastoitko käynnistyksen yhteydessä tulpat? Eli onko sulla kaasaripeli? Liian rikas seoskin vaikuttaa iridiumin kestävyyteen, niinkuin täällä tuli jo mainituksikin.
 
Back
Ylös