• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Iridiumtulpat vai tavalliset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Radoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Iridiumit vai Tavalliset - kummat laittasit jos uusia hommaisit?

• Iridium

Ääniä: 0 0,0%
  • Tavallinen

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    0

Radoni

New member
Teinpäs sitten tämmösen äänestyksen, kun oon itse ajatellu hankkia iridiumeja omaan mopottimeen ja nyt vähän pientä kyselyä, että kummat laittasit jos oisit vaihtamassa uusiin ja laittakaa ihmeessä perustelut perään!
smile_org.gif

Iridiumit, kun on nytkin. Ne maksaa louissilla 25 e enempi kuin tavalliset. Jos niistä realisoituu edes jokin luvatuista edusta, kuten parempi vääntö, pidempi ikä tai pienempi kulutus, niin on halapa viritys.  
062802moto_prv.gif

Niin, ja tämä ei ole louissin mainos.  
smile_org.gif

Ostinpa kokeeksi iridiumit.Enpä usko että niillä saavutetaan mitään muuta hyötyä kun pidempi käyttöikä vakio tulppaan verrattuna mutta aika näyttää kuin ne hintansa eteen toimii.Itse ostin autovaraosa liikkeestä ja hinta oli 10e/kpl halvempi kuin prätkä liikkeessä
veryangry.gif

Iridiumit, kun on nytkin. Ne maksaa louissilla 25 e enempi kuin tavalliset. Jos niistä realisoituu edes jokin luvatuista edusta, kuten parempi vääntö, pidempi ikä tai pienempi kulutus, niin on halapa viritys.  
062802moto_prv.gif

Niin, ja tämä ei ole louissin mainos.  
smile_org.gif
Kumpa maksaiskin vaan 25e enempi mutta kun maksaa Suomessa 25e-40e /kpl  
033102ass_1_prv.gif
veryangry.gif

Mutta asiaan: XX:n kohdalla hintaero ei ole noin yksiselitteinen. Vakiot NGK:n platinakärkitulpat on Louisilla n. 14ekee/kpl kun taas NGK Iridiumit maksaavat n. 16e/kpl, eli hintaero vakion ja vaihtoehdon välillä on "vain" 8e/ 4kpl setti.
Tuo hintaerokaan ei vielä ollut juttuni pointti vaan se, että Iridium tulpilla tulppien vaihtoväli XX:ssä nousee 24tkm:sta peräti 48tkm:iin!! Lähdetieto on Haynes Rapair Manual.

On se silti karseeta maksaa 380 "mummoa" neljästä sytytystulpasta vielä sillonkin kun ne on saanut "halvalla"
kaboom.gif

Ne laitetaan mitä valmistaja suosittelee. Eli 12R:ään tuli laitettua Iridiumit.
Halvat oli 38€/kpl
omg.gif
mut kun ostaa oikeasta paikasta saa puolet alennusta...

Ne laitetaan mitä valmistaja suosittelee. Eli 12R:ään tuli laitettua Iridiumit.
Halvat oli 38€/kpl
omg.gif
mut kun ostaa oikeasta paikasta saa puolet alennusta...
Nimenomaan...Tuskin valmistaja rupee tulpissa säästämään ja iskee uusiin sporttipyöriin "vain" tavalliset tulpat. Kyllä se vaan niin menee, että kannattaa laittaa ne, mitä valmistaja suosittelee.
Olen lukenut paljon ulkomaalaisia foorumeita, joissa on ollut paljon keskustelua juuri tästä aiheesta. Monilla ihmisillä tuntuu olevan sellainen käsitys, että kun laittaa pyörään tavallisten tulppien sijasta iridiumit, tulee tehoa heti lisää...en jaksa toistaa sitä, mitä mullla foorumeilla on todettu, koska se kuulostaisi tyhmältä, koska en loppujen lopuksi itse ole perehtynyt asiaan niin paljon, että osaisin itse selittää asian.
Huomenna pitäis käydä ostamassa uudet tulpat ja valmistelijan suosittelemat tulpa aion ostaa...eipä nekään mitkään halvat olet kun maksavat yli 14€ kpl...  
confused_orig.gif

Tässä mm. yksi keskustelu, joka on aika mielenkiintoinen koskee tosin vain ja ainoastaa R6:sta...niinkuin sanoin niin tämä asia on täysin mallikohtainen...

Iridiumit nakkasin "vanhukseeni" kun aikanaan tulppia vaihtelin.. (Zetor 1100) ja sen jälkeen tulppien kesto on ollut aivan omaa luokkaansa... Nyt kun sain uuden Bussini kauppiaalta olohuoneeseeni, niin kappas vaan.. iridiumit sinne ruuvataan...
ei niistä ainakaan zetoriin mitään lisätehoja tullu, ainoostaan kestänyt jo 50 tkm...
siis hintansa väärti.

Back