Isle of Man TT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja turboJR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

turboJR

New member
Katselin että tuolla alempana oli puhuttukkin noista katurata kisoista jonkin verran. Itselleni tuo Man saarten kisa on intohimoa ja ollaanki ensi vuoden kisaa näillä näkymin lähdössä paikan päälle katselemaan. Tämän vuoden kisahan loppui tuossa kesäkuun 9 päivä ja uusia rata sekä nopeusennätyksiä tuli tänä vuonna. John McGuinnes joka on hallinnut näitä kisoja parhaiten teki uuden keskinopeus ennätyksen 129.451Mph--> n.208km/h ja Bruce Anstey huippunopeusennätyksen huikeat 206Mph--> 331.5km/h.
Tuossa pari videopätkää tästä ainoosta oikeasta ja maailman kovimmasta katukisasta
smile_org.gif

http://asf.narrowstep.tv/mcp?psi....6&vof=3

http://www.youtube.com/watch?v=qF-JjtA-eUA

tuossa vielä on-board kuvaa ratakierroksen verran.

http://the.yellow-b.us/RoLLER/IsleOfMan.mpg

Joskus ollut kans mielessä, että ois tosi makee lähtee katsoo kisoja paikan päälle vaan hintataso on semmoinen, että meni ohi se suurin hinku. Oishan se tietty ainutkertainen kokemus. Ehkä joskus... Onko täältä kukaan ollut paikan päällä katsomassa Man saarten ajoja?

Joskus ollut kans mielessä, että ois tosi makee lähtee katsoo kisoja paikan päälle vaan hintataso on semmoinen, että meni ohi se suurin hinku. Oishan se tietty ainutkertainen kokemus. Ehkä joskus... Onko täältä kukaan ollut paikan päällä katsomassa Man saarten ajoja?
No joo laskettiin tuossa omaa reittiä ja noin 800-1000 euroa matkat meno-paluuna ja lisäks majoitus sekä safkat. Maksaahan tuo mutta eiköhän ohjelmakin sen arvoista mitä ei näe missään muualla
smile_org.gif
Niin ja Mad sundayna saa ratakierroksen ajaa itse myös läpi ja niin kovaa kuin sielu sietää. Eri juttu sitten kuka henkeensä arvostaa ja miten kovaa lataa menemään.
Pekka Niinivirta kirjoitti hyvän jutun moto 1 lehteen numerossa 3/2006 tuosta kisasta ja sen järjestelyistä. Kandee lukea jos läpyskä saatavilla
smile_org.gif
Ens vuoden kisa on 100 vuotis juhlakisa ja eiköhän ole melkoiset juhlat pystyssä
biggrin.gif

Jun Maeda sanalla kun etsit niin löytyy tekstiä hänen kuolemastaan. Jos olen oikein käsittänyt niin kuoli myös sivuvaunuparivaljakko tän vuoden TT:ssä.

On mulle uutta toi Mad Sunday. Täytyy sanoa että aika rohkeaa päästää siviilit kokeilemaan radalle. Vähän yleistä TT:stä

Tuo sivuvaunu pari kuoli tuossa southern 100 kisassa joka ajetaan juuri ennen TT.ä. ja saaren etelä osassa. Tuossa video tämän vuoden Mad Sundaysta
smile_org.gif
Tuolla saa siis joka kisan välillä ja jälkeen itse kokeilla miltä TT ajo tuntuu. Tiellä ei ole nopeusrajoituksia paitsi taajamissa 30MPH. Tuo Mad Sunday on siis ensimmäisen kilpailupäivän jälkeinen sunnuntai ja kisa siis alkaa aina lauantaina. Rataa ympäri lähtee kiertämään parhaimmillaan 12 000 kisaturistia ja ilman nopeusrajoituksia. Mitäs meinaatte pysyykö järki aina päässä?? No ei tietenkään pysy ja ruumiiita tulee joskus tuollakin kisojen lisäksi.

http://www.ukbikershomepage.trackdayriders.co.uk/video/madsunday.wmv

sanoi:
Onkos tuosta tietoa tarkemmin missä tämä kuski menehtyi?

Törmäsi ensimmäisellä harjoituskierroksella yhteen Seamus Greenen kanssa. Greene on edelleen koomassa ja Jun Maeda menehtyi vasta lähes kaksi viikoa onnettomuuden jälkeen. Muita kilpailijoita ei tämän vuoden TT:ssä kuollut, mutta kuten sanottu Greene edelleen koomassa ja yksi sivuvaunulla kilpaillut amerikkalainen myös edelleen Douglasin sairaalassa kriittisessä tilassa.

Tiedot iomtt.comin uutisista.

Miksiköhän muuten tuota kisaa ei näytetä televisiosta suomessa. Luulis ainakin katsojia keräävän kun näyttävyyttä ja vaaratilanteita riittää?? Yleensäkin nuo kisat aika pimennossa julkisuudelta tuntuu olevan, eikä esim tuloksia mainita missään.
Ainoa maininta mitä koko kisasta oli iltalehdessä oli tuo onnettomuus jossa pari tyyppiä teholla.

Ketä ihan oikeasti kiinostaa IOM ajot. Suuri kansa ei tiedä niistä yhtään mitään. Se on varmaa. Monet ovat kuulleet niistä jotain huhuja ja muistelevat 70-80-luvun kisoja joissa miestä meni. Moniko edes tietää että man saaren kisat ajetaan edelleen. Täytyy olla asioista selvää ottanut fani että tietää edes netistä kaivella tietoja.
Itse olen myös sitä mieltä että mikään kisa ei voita IOM karkeloita mutta suuri kansa tietää että moto-gp on nyt niin turvallista ja suosittua että mitä sitä katsomaan katurata-ajoja kun siinä voipi kuolla ihan tosissaan. Mulle John McGuinness on 10 kertaa suurempi sankari kuin Rossi. Ois kyllä hienoa jos eurosport voisi näyttää kisat, mut kun ei niin ei  
mad.gif

Tuli vielä näin myyntimiehenä mieleen että kannattais McGuinnesin tyrkyttää itseän koeajolle Motogp talleihin joissa rahaa on tyrkyllä ja varikkotytöt paremman näköisiä
tounge.gif

Uskoisin ettei IOM jälkeen pelota noi MotoGP sarjan radat olleskaa
tounge.gif

Kyllä noi IOM TT kisat on ehdottomasti parasta urheilua, respectiä kaikille jotka siellä ajaa/on ajanut.

Ketä ihan oikeasti kiinostaa IOM ajot. Suuri kansa ei tiedä niistä yhtään mitään. Se on varmaa. Monet ovat kuulleet niistä jotain huhuja ja muistelevat 70-80-luvun kisoja joissa miestä meni. Moniko edes tietää että man saaren kisat ajetaan edelleen. Täytyy olla asioista selvää ottanut fani että tietää edes netistä kaivella tietoja.
Itse olen myös sitä mieltä että mikään kisa ei voita IOM karkeloita mutta suuri kansa tietää että moto-gp on nyt niin turvallista ja suosittua että mitä sitä katsomaan katurata-ajoja kun siinä voipi kuolla ihan tosissaan. Mulle John McGuinness on 10 kertaa suurempi sankari kuin Rossi. Ois kyllä hienoa jos eurosport voisi näyttää kisat, mut kun ei niin ei
mad.gif

Tuli vielä näin myyntimiehenä mieleen että kannattais McGuinnesin tyrkyttää itseän koeajolle Motogp talleihin joissa rahaa on tyrkyllä ja varikkotytöt paremman näköisiä
tounge.gif

Uskoisin ettei IOM jälkeen pelota noi MotoGP sarjan radat olleskaa
tounge.gif
Itse epäilen myös tuota lajin vaarallisuutta,kun suomessa on noita idiootteja niin paljon joiden mielestä tuollaiset lajit antavat vain vaikutteita liikennekäyttäytymiseen
mad.gif
Olen itse pistänyt palautteita sekä ohjelmatoiveita ja kysymyksiä lajista kanavien palautepalstoille, mut ei ainuttakaan vastausta ole mistään tullut. Ei edes moto gp kisan tekstarikysymyksissä ole kommentoitu tuohon asiaan mitenkään. Ihan kuin jostakin salatieteestä olis kyse josta kaikkien pitää vain vaieta
nixweiss.gif

Noista kuskeista vielä, et ei nuo miehet varmaan ees halua moto gp.tä ajaa vaan niiden juttu on just tuo vaara, joka lajissa on kieltämättä läsnä.
Tuossa vielä tuon John McGuinnesin tyylinäyte tämän vuoden kisassa
bowdown.gif

118.jpg

sanoi:
Ei edes moto gp kisan tekstarikysymyksissä ole kommentoitu tuohon asiaan mitenkään. Ihan kuin jostakin salatieteestä olis kyse josta kaikkien pitää vain vaieta

Eurosportin selostajat taisivat joskus mainita man-saaren kisat ohimennen, että se olisi monille kuskeille lähinnä miehuuskoe eikä kilpailu ja että katukisojen aika on ohi. Ehkä ne kokee sen syövän heidän kisojen suosiota jos katukisoista kertoo julkisesti.
tounge.gif

Ehkä ensi vuonna homma on pakko mainita koska Franco Battaini on suunnitellut osallistuvansa TT-ajoihin. Jo tänä vuonna häneltä tuli oikein lehdistötiedote, jossa pahoiteltiin ettei pystynyt osallistumaan vaikka oli ilmoittautunut(!).

edit: paddockgossip.com

Toivotaan joo et laji nostettais tuolta pimennosta päivänvaloon, kun oishan se herkkua koko 2 viikon kilpa/harjoittelu rupeama katsella suorana lähetyksenä. Moto gp kuskeilla kai sopimuksessa jo kielletään noiden katukisojen ajaminen tai ainakin tällaista olen lukenut..

Tästähän ei televisiossa ole näytetty kuin n. tunnin kooste BBC2:lla kesäkuun puolella. Muuten ovat Unholassa koko kisat televisiointien puolesta. Itelläni tuo kyseinen pätkä löytyy ja sama myös viime vuoden osalta...
Loistavia kuskeja, loistava rata, tahtois sinne  
confused_orig.gif

Niin juu, jos joku on vailla noita pätkiä niin laittaa viestiä tulemaan ! Katellaan miten ne sais siirrettyä...

Tästähän ei televisiossa ole näytetty kuin n. tunnin kooste BBC2:lla kesäkuun puolella. Muuten ovat Unholassa koko kisat televisiointien puolesta. Itelläni tuo kyseinen pätkä löytyy ja sama myös viime vuoden osalta...
Loistavia kuskeja, loistava rata, tahtois sinne
confused_orig.gif

Niin juu, jos joku on vailla noita pätkiä niin laittaa viestiä tulemaan ! Katellaan miten ne sais siirrettyä...
Mulle ainakin nuo pätkät kelpais
biggrin.gif

Meinasin pari kuvaa liittää tähän tämänvuotisista mutta onnistuin säätämään ne roskiin :P

Olis mukava tietää miten kävis jos nyky moto gp kuskeja tuonne pistettäis ajamaan. Tietty tuo rata vaatii jo pitkät harjoittelut et sen muistaa ulkoa, mutta on tuo niin paljon erilaista kuitenkin ja kuitenki paljon samaakin :jpstyle:Rata saattais myös Moto GP kuskeista tuntua ehkä vähäsen liukkaaltakin.

Käsittääkseni suurin ongelma on juuri se ettei rataa muista ulkoa kuin tosi paljon siellä harjoitelleet. Toinen että ne pomput. Jotkut käsittääkseni sellaisissa kohdissa joissa jo tyrkkää seuraavaa mutkaa. Oli muuten tosiaankin huvittava juttu toi Mad Sunday. Ei sen puoleen kävisin varmaan itsekin ajamassa hissukseen
tounge.gif
jos ois mahdollisuus.

Aina kun meen Bodomin ympärin niin mussa herää sellainen virkavaltaa pelkäävä John McGuinness
biggrin.gif
On töyssyt ja kaikki
buttrock.gif

Nuo unholan lähettämät pätkät olivat loistavia
biggrin.gif
Oli taas uusia kuvakulmia ja mm.tuosta näytetyimmästä hyppyristä takana olevasta pyörästä. Veti kyllä sanattomaks kun näki tuosta kuvakulmasta et nehän roiskasee väh.10 metrin loikkia katupyörällä ja heti jyrkkä taitto perään
bowdown.gif
useita paikkoja näkyy olevan, jossa nyppylän yli tullaan keula pystyssä ja heti jyrkkä kanttaus perään!! Myös keskellä mutkaa näkyy olevan keventäviä röykkyjä, joista keula nousee ilmaan siis kallistuksen aikana. On nuo uskomattomia kuskeja ja kyllä ihmetyttää miten pyörä voi tuollaisessa kyydissä pysyä hanskassa.
Ei muuta kun bodomin lenkilläkin 200km/H kokeileen kauanko pystyssä ja tiellä pysyy
biggrin.gif

Back