Isokokoiselle sopiva ratapyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MR

New member
Ratakärpänen on nyt puraissut niin pahasti, että myin kilpiruutoseni ja nyt haussa olisi kilvetön ensi ja tulevien kesien rientoihin. Kaipailisin isoilta ratailijoilta kokemuksia sopivista pyörämalleista. Tappisatsilla ja clipareillahan saadaan pyörästä kuin pyörästä välttävä, mutta olisiko valmiiksi jo hieman sopivampaa vaihtoehtoa olemassa?

Itse olen n. 186 pitkä ja painoa on n. 95, josta puristetaan muutama kilo kesään mennessä. Ajoasentokin on varmasti vielä ihan syvältä, mutta kyllä kuvissa äijä on ollut aika koomisen näköinen entisen R6R:n puikoissa :) Pleksin taakse on ollut luonnottoman hankala kammeta itseään. Löytyykö kusiaisista enää sopivaa, vai pitääkö siirtyä suosiolla katselemaan kuutiotilavuudeltaan isompia pyöriä? Tehojensa puolesta kusiainen olisi vielä allekirjoittaneelle täysin riittävä peli.

Kokemusta ratailusta on parin kesän ajalta n. 10-15 päivää taitaa olla takana. Nopeus keskiryhmän tasoa, Ahvenistolla jo nopean, jos siellä selainen olisi. Ex-pyörät ovat nähtävillä allekirjoituksessa. Budjetti pyörää varten on n. 5k ja hirvittävä kiire ei ole. Tuleva kesä menee kuitenkin taas tehokkaasti vaippoja vaihtaessa :) Toki jos jollakin on sopiva peli tarpeettomana niin siitäkin voi vaikka YV:tä heittää.

Tuota RC8R sopivuutta isokokoisille voin kyllä kompata. Tilavin kyykky missä olen itse istunut ja samaa on sanonut kaikki muutkin jotka ovat kokeilleet :)

-Matti

Tuo on totta, RC8 on kyllä huiman tilava hytiltään. Itse päädyin kilogixxeriin josta nyt sit koitetaan tehdä 198 senttiselle auttavasti jonkin sortin harrastelulelu. Toiveissa olisi että mainitsemillasi justeerauksilla siihen mahtuisi. Aika näyttää. Omaan budjettiini joka oli aika lailla sama kuin aloittajalla, en Kotaria löytänyt ja toisekseen LC8:n osaajia remppojen sattuessa löytyy selvästi vähemmän kuin tuollaisen tusinarivimoottorin ropeltajia. Mutta ehkä kenties joskus vielä.... :;):

Ps. Onnea perheenlisäyksestä !

Kiitokset vinkeistä!

Täytyy tota Kotaria koittaa katella, jos tulee budjettiini sopiva yksilö vastaan. Mielelläni kuulisin GuessWho:n kokemuksia gixxeristäsi, kun pääset sen sarviin. Jos se päätä pidemmälle menee, niin menee sitten mullekin:D

P.S. Kiitokset onnitteluista. Kolmas jo neljän vuoden sisään, joten aika rutiinilla noita jo vaihdellaan ja näitä pestään :hanuria: :grin:

Itsellä on kokoa 182/90 ja ajelen -07 firebladella. Ihan hyvin siihen mahtuu istumaan, ja rataakin voi kiertää ihan mainiosti.

En sitten tiedä kuin koomiselta tuo näyttää ulkoapäin, mutta so not kunhan ajo kulkee.

-tuomas-

Yamaha R1 ainakin vuosilta -07 ja -08 on omien kokemuksien mukaan tilava verrattuna R6R:ään sekä tonnisista Hondaan ja Gixxeriin. Noita kun pääsi kokeilemaan ennen edellistä pyörän vaihtoa.

Itse olen 188 pitkä ja pitkäjalkainen. Oma pyörä (Moto Guzzi California) ei ole mikään ratapyörä, mutta silti siellä ajan. Kaverilla oli joskus Mille ja se tuntui omalle kropalle tilavalta. Sen kanssa ainakin lyhyt selkäinen kaveri oli ongelmissa.

Minusta Kawan 10R:ään mahtuu parhaiten näistä japsipyöristä. Itse olen vasta 191 cm ja vain 93 kg poikanen.

Oisko vastaavia ehdotuksia kusiaisista? 189/82 mitoilla menty R6:lla ihan kohtuu mukavasti, mutta kyllä tilavampikin pyörä kiinnostaisi.

Valinta kallistui sitten tarjonnan puutteen vuoksi k6 kilogixxeriin, jollainen löytyi hyvillä palikoilla edukkaasti. Pakko oli jotain talliin taas saada, kun auto mahtui sinne liian hyvin :D

Äkkiseltään pyörä tuntuu huomattavasti tilavammalta kuin R6R. Toukokuussahan tuo sitten selviää miten käytännössä pelaa.

Back