• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Isompi peruspyörä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sjuggen

New member
Pitäisi hommata joku tonninen tai yli oleva peruspyörä. Ei mitään ratakyykkyä, eikä ladonovea renkailla maailman kiertoon. 90-luvun lopulta pitäis varmaan saada jo jotain n. 7k€ budjetilla? Kuski on normi kaliberin mies, vähäisellä kokemuksella uudemmista pyöristä, joten ihan parasta ja uusinta ei edes osata kaivata.

Itsellä on tarttunut ehdokkaiksi netistä YZF 1000 Thunderace, CBR1000F, 1100XX, GSF1200 ja ZZR1100.

Saa suositella, saa tarjota. Jos vaihdossa kelpaa tuo BMW, niin aina parempi.
 
Mene sinne mopokauppaan ja kokeile,tuskin sun puolesta kukaan osaa päättää.
 
Itellä noista vaihtoehdoista kokemuksia thunderacesta ja xx:stä. Yampun saat tuolla budjetilla ainakin ja kai xx:n kovasti tinkaamalla vähän päälle 7kiloeuron. Acet tahtoo viedä ölppää jonkin verran, ominaisuus. Ei kuitenkaan kaikki mutta yleistä on. Oma ässä kulutti myös, että sai silloin tällöin lisäillä. Acessa 5-portainen laatikko. Omaa oli laitettu jonkin verran, erottu ainakin massasta. Thunderin ja xx:n välillä ottaisin xx:n jos sopii hintahaarukkaan. Muista ehdokkaista ei kokemuksia, eli en ole omistanut. Kattele eri vaihtoehtoja, äläkä osta ensimmäistä kandidaattia. Ite ku ässän ostin niin ostoreissu melkein 2000km edes takaisin
wink.gif
mutta hyvän yksilön sitten sainkin.
 
Mene sinne mopokauppaan ja kokeile,tuskin sun puolesta kukaan osaa päättää.
Joo, niin se mopon hankkiminen on kuin vaimoa etsis... Eli jos morsian on oikeen pirun hyvän näköinen ja ihanan muotoinen, niin ei sen kanssa kehtaisi naimisiin mennä ilman koeajoa vaikka kaverit hyväksi kehuisikin. Eli ei muuta kuin ajelemaan vaan, kyllä se oma sieltä löytyy.
 
Aceen olen ollut tyytyväinen. Muista vaihtoehdoista ei kokemusta ole. Sopii niin matkaan kuin radallekin. Paukkua on riitävästi, ja 5-lovinen laatikko kohtalaisen väännön kanssa tekee sen, ettei jatkuvasti tarvitse olla potkimassa pykäliä sisään. Jos kyytiläinen löytyy, niin silloin ei välttämättä paras mahdollinen valinta, mutta menettelee siinäkin. Omassa yksilössäni ei öljyä ole tarvinnut lisäillä.

Mut melkeinpä se kokeilemalla selviää parhaiten.
 
Itsellä on tarttunut ehdokkaiksi netistä YZF 1000 Thunderace, CBR1000F, 1100XX, GSF1200 ja ZZR1100.
Saman asian kanssa tuskailin alkuvuodesta, tosin mun budjetti oli noin puolet sun budjetista
biggrin.gif
Mukaan tarttui helmikuussa liikkeestä siisti reilut 70 tkm ajettu -91 CBR1000F ja olen ollut Todella Tyytyväinen. Kilometrejä on takana jo reippaasti yli 5000 näille lumille
062802jumpie_prv.gif
Täysillä laukkuvarustuksilla on matkailtu myös kaks päällä ja menee tiellä kuin juna. Voimaa ja vääntöä on Suomen nopeusrajoituksilla ja maanteillä aivan riittävästi eikä kiihdytyksissä ole vielä jäänyt toiseksi, ainakaan kotiloille. Kuusikymppiä kun on mittarissa, voi potkaista kutosen silmään eikä vaihteisiin tarvitse koskea maantienopeuksessa ohituksissakaan. Paitsi jos välttämättä haluaa tehdä ohitukset näyttävästi ja poistua paikalta tosi hätäisesti
biggrin.gif


Makuasia. Itse hain isoa ja penkiltään tilavaa pyörää matkapyöräksi ja päädyin tuohon. Tällaiselle 176 cm:n hukkapätkällekään ei tuota ongelmia hallita pyörää ja ajoasento on mulle just hyvä.

PPK
 
Kiitoksia kommenteista.

Juuri pyöriä vertailevia näkökulmia hain. Kun ole itse niin laiska, etten viitsi ajaa jokaisella muutamaa sataa/tuhatta kilometriä löytääkseni jokaisen hyvät ja huonot puolet, niin etsin niitä täältä. Tähän mennessä on tullut ostettua pyörä ja koeajo suoritetaan sen jälkeen. :-) Kaikki n. 10 vuotiaat pyörät on varmasti parempia kuin yksikään omistamani, joten huonoa en varmaan onnistu ostamaan,  mutta kait sitä voisi yrittää ostaa kerrankin hyvän pyörän.

Kun olen todellakin normi mittainen ja painoinen, niin en kuvittele noiden ajoasennoista löytyvän mitään niin kauheaa, etteikö se minulle sopisi. Eniten olen siis kiinnostunut luonne eroista, mahdollisista tyyppivioista ja erikoisuuksista.

Tuollainen CBR1000F -87 mulla jo olikin, eikä se kyllä herättänyt intohimoja mihinkään suuntaan. Ihan hyvä ajettavahan se olikin, mutta ei missään suhteessa erikoinen.
 
Back
Ylös