• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Istuin tyynyjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tepe1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tepe1

New member
Mistäs kummasta saisi ostettua sellaisia istuimen aputyynyjä joilla voi ehkäistä pepun puutumista? Olen nähnyt jossain moisia mainostettavan
nixweiss.gif
Näin jaksaisi matkustajakin hieman pidempään
tounge.gif

Tai sitten tietääkö kukaan saako suomesta valmiita esim geeli-istuimia XX:lle?

Osta multa! Pyörii ihan ylimääräisenä sellainen komerossa. Pehmuste on rakennettu itse vaahto- ja solumuovista. Päällinen on musta ja tehdastekoinen ja takana lukee ilmeisesti sulle oikein sopivasti HONDA.

Mitat p 37cm, l 33cm, k 8cm. Enkä tuosta paljon pyytääkään kehtaa.

Louisilla on, muistaakseni merkki oli joku Air-Hawk tms.

Osta multa! Pyörii ihan ylimääräisenä sellainen komerossa. Pehmuste on rakennettu itse vaahto- ja solumuovista. Päällinen on musta ja tehdastekoinen ja takana lukee ilmeisesti sulle oikein sopivasti HONDA.

Mitat p 37cm, l 33cm, k 8cm. Enkä tuosta paljon pyytääkään kehtaa.
Moi,

Mitä materiaalia päällinen ja ei sulla sattuisi olemaan kuvaa moisesta? Ja onko testattu että ei peppu puudu ajossa
062802moto_prv.gif
tounge.gif

Amerikoissa aika moni käyttää aitoa lampaankarvaa satulan päällä. Kokeilin itse pari viikkoa sitten 6000 km lenkillä ja kyllä siinä selkeä ero on ilman ajamiseen. Tekee satulan pehmeämmäksi ja ajopuku ei niin liimaudu satulaan. Takanaolija tykkäsi vielä enemmän.

Kaverilla oli joku Air-Hawk geeli-istuin, mutta ei ollut kovin innostunut. Hikoaa, on kuin hyllyvän päällä istuisi.
sport05.gif

Olen tänä kesänä nähnyt parilla kustomistin vyöruusulla olevan kottikärryn sisärengas puoliksi täytettynä satulan ja ahterin välissä.

Mulla ei ole mitään tietoa miten toi eri pyörätyypeissä toimii, mut ainakin herättää hilpeyttä jos ei muuta
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
Itse käytän pitemmillä matkoilla Pyöräilyhousuja ajohousujen alla niissä on pehmikkeet valmiina ja ei saumat hierrä.........

Teimme itse vahvasta superlonista ja vetta pitävästä kankaasta. Kyytiläinen on tykännyt. Näkee paremmin, polvikulma pienempi ja takapuoli ei puudu. Hintaa tuli 11 € + työt.

Kun edellisestä pitkästä ajosta on aikaa niin päätin itsekkin kokeilla pyöräilyhousuja saksan läpi ajomatkalla.

Puutuminen iski ehkä n. 700 kilsan kohdalla niin, että tauon pitäminen nousi päällimmäisenä mieleen. Muistelen että ilman housuja se tais iskeä jo ekan tankkauksen jälkeen.

Tiedä sitten olisko ollut vieläkin parempi jos housut olisivat olleet merkkisellaiset. Nämä sattui olemaan jonkun topintersportin alesta ostettu joskus vuonna -96

Semmoinen istuimen päälle remmeillä kiinnitettävä Airflow oli joskus MP-messuilla. Geelisatuloita oman satulan rungolle tekee joku pulju Rovaniemellä(haulla täältä varmaankin löytyy, itse en viitsinyt), sitten on muistaakseni Corbin-merkkisiä geelisatuloita.

Olen tänä kesänä nähnyt parilla kustomistin vyöruusulla olevan kottikärryn sisärengas puoliksi täytettynä satulan ja ahterin välissä.
Jospa siinä on vaan kokeiltu reilumpaa huilua pakoputkeen.
tounge.gif

Äläs irvaile.. mulla oli tässä jokunen vuosi sitten kans tuollainen kottikärrynsisärengas perseen alla, kun ei muuten yksinkertaisesti kestänyt persaus kyytiä.. Eikä muuten johtunut vissiin huiluista pakoputkessa
crazy.gif

Tuli ajettua sellaisella rakennetulla rotalla ehkä joku kymppitonni sinä kesänä. Pyörää oli matallettu seurauksella, että takajousi oli käynyt tarpeettomaksi.. No tulipahan koluttua mm. Kontiorallit sisäkumin päällä istuen. Ja muuten huomattavasti enemmän keräsi yleisöä ympärilleen kuin tämä nykyinen vehje. Toki persaus on kyllä pysynyt ehjänä
biggrin.gif

Kaverilla oli joku Air-Hawk geeli-istuin, mutta ei ollut kovin innostunut. Hikoaa, on kuin hyllyvän päällä istuisi.
sport05.gif
Emännällä on takana istuessa ollut käytössä AIRHAWK ja on kokemusten mukaan parempi kuin satulan takaosa ilman sitä. Airhawk´in puhalletaan ilmaa, se ei siis ole geeli, ja sen määrää voi säädellä ahterin koon mukaan (paino). Ensihoitajat käyttävät mainospuheiden mukaan samankaltaista mutta hieman eri tarkoitukseen. Airhawk on vaan aika kallis a´109euroa, mutta toisaalta kitinä on vähentynyt takana  
062802jumpie_prv.gif

Teimme itse vahvasta superlonista ja vetta pitävästä kankaasta. Kyytiläinen on tykännyt. Näkee paremmin, polvikulma pienempi ja takapuoli ei puudu. Hintaa tuli 11 € + työt.

Täähän kiinnostaa, oisko kenties kuvia? Miten ja millä muotoilit?

Laitatko tuon tyynyn jollain kiinni, vai onko se vain heitetty satulan päälle? Pysyykö töyssyissä paikallaan?

Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä kilsoissa yleensä rupee takapuoli kanssamopoilijoilla puutumaan?

Back