Itä-Helsinki - Iisalmi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BotBy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

BotBy

New member
Tarkoitus on tosiaan mennä ko. väli tuossa muutaman viikon päästä ja aikaa on reilusti eli koko päivä joten mielellään ajaa hieman pitempää reittiä kunhan vaan saa mopolle mutkaa ja mammalle maisemaa.

Kertokaa olkaa hyvä
bowdown.gif

Pienemmätkin reitin pätkät ko. väliltä otetaan ilolla vastaa.

sport05.gif

Näin aluksi. Sipoon, Askolan ja Artjärven kautta (tällä välillä monta erilaista reittiä) Kausalaan, Iittiin ja Kuusaankoskelle josta Voikkaalle. Siitä Valkealan Multamäen kautta kohti Vuohijärveä ja Voikosken kautta Mäntyharjulle. Sieltä jatkat Hirvensalmelle ja siitä ylöspäin kohti Tervoa ja Iisalmea.

Tuossa Sipoon ja Kausalan välissä on todellakin monta eri vaihtoehtoa, joten tsiikaa etukäteen tiet mitä ajat, jotta ei tartte turhaan pysähdellä sijainninmäärityksen takia. Ja vaikka mä olen ajanut sitä reittiä monta kertaa, niin aina menee hiukan sekaisin teissä jos ajatukset harhailevat liikaa, joten löydät vahingossakin ne hauskat tiet.
Tuon Hirvensalmen jälkeen muistikuvat ovat hieman hatarat, joten en pystynyt tarkastamaan paikkoja joita ajelitiin siellä (kartta kateissa) Mutta maisemat muuttuvat siellä hiukan tylsemmiksi (metsää, paljon metsää.) Tuota reittiä käyttäen menee helposti about 10 tuntia. Ja itse asiassa kun tultiin Iisalmesta poispäin, niin hypättiin kutostielle tossa Lapinjärven kohdilla... Rupes noi mutkat kyllästyttämään.
lookaround_orig.gif

Jos matka taittuu J:kylän kautta, on seuraavanlainen reitti ihan mukava: J:kylä - Laukaa - Konnevesi - Vesanto - Keitele - Pielavesi - Iisalmi.

J:kylän lähestymisen voi vetäistä vaikka Päijänteen itäpuolitse ja ajaa 610-tietä Kärkistensalmen sillan kautta länsipuolelle.

Kiitos jo tähänastisesta.
bowdown.gif

Toi kymmenen tuntia kuulostaa sopivalta päivätaipaleelta
062802jumpie_prv.gif

Lisää vinkkejä kaivataan..

Back