italiaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Kesää odotellessa pitäis keksiä halpa, mukava ja hyväkuntoinen reitti italiaan!
buttrock.gif
Josko jollain mahtaisi olla kokemuksia eri reittivalinnoista? Mitkä mahtaisivat olla mukavimpia ja hyväkuntoisimpia teitä?

kaikenlaiset muutkin matkavinkit olisivat tervetulleita!...
062802jumpie_prv.gif

Tästä löyy pari omaa reissua Gardalle ja Nitsaan Rivieralle reitti karttaa ja tarinan tynkää Alpeilta Dlolomiiteilta Venetsiasta, tietty Gardajärveltä yms.
Todella upeeta olis taas lähtee reissuun nähtävää olis vaikka kuinka.
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif
sport05.gif

Tästä löyy pari omaa reissua Gardalle ja Nitsaan Rivieralle.
Ihan mielenkiintoinen tarina.
Pari kommenttia:
- Hyvistä majapaikoista ja nähtävyyksistä voisi laittaa koordinaatit. Tämä on siis noin yleisesti kaikille tarinankertojille. Jolla ei GPS:ää ole, voi koordinaatit jättää huomiotta, mutta niille jotka GPS:ää käyttävät, on koordinaateista iloa sitten enemmänkin.
- 230 km/h RT:llä? Minä kun luulin ettei se kulje juuri yli 200:n. Hyvä näin, oma (uusi) RT on tarkoitus ajaa sisään juuri noilla autobaanoilla heti kun ehdin sinne lähtemään. Paljonkos pyörä vie noilla nopeuksilla? Ei taida päästä 400 km tankillisella?
- RT:n penkki ja 1000 km/päivä ei kuulosta kohtuulliselta yhdistelmältä. Seisoaltaankos ajoit?
- Kumpi on halvempi ja/tai nopeampi reitti Ruåtsista Saksaan: siltoja pitkin (2003 reitti) vai lautoilla (2002 reitti)?

Kesää odotellessa pitäis keksiä halpa, mukava ja hyväkuntoinen reitti italiaan!
buttrock.gif
Josko jollain mahtaisi olla kokemuksia eri reittivalinnoista? Mitkä mahtaisivat olla mukavimpia ja hyväkuntoisimpia teitä?
Toi hyväkuntoisuusvaatimus tekee todellakin tosta itäreitistä poissuljetun vaihtoehdon.
Pari vuotta sitten ei "itä"-reitistä löytynyt mitään vikaa hakemallakaan.
062802moto_prv.gif

Mä olin ilmeisesti samaan aikaan viime kesänä tuolla Rivieran maisemissa. En kyllä muista nähneeni siellä muita Suomalaisia eli taidettiin pikkasen eripolkuja ajella eriaikoihin. Jonkinlaista juttua omasta reissustamme olen kirjoitellut tänne: http://www2.lut.fi/~vkoivu/

Eipä ole itsekkään noita koordinaatteja pahemmin tullut ylös merkattua. Jälkeenpäin olisi kyllä karttasoftalla helpompaa tarkkailla missä kaikkialla sitä on tullut oltuunkaan kun merkkailisi hieman paikkoja ylös.

Hinnoissa ei juurikaan ole eroa miten tuon Tanskan läpi ajamisen hoitaa. Lauttamaksu parilta hengeltä + mopolta on aika tasan samanverran kuin siltamaksukin eli luokkaa 15-20e/suunta/ylitys.

Jos nopeasti haluaa Tukholmasta Saksaan niin lauttavaihtoehto lienee nopein tai ainakin lyhyin.

Tästä löyy pari omaa reissua Gardalle ja Nitsaan Rivieralle.
Ihan mielenkiintoinen tarina.
Pari kommenttia:
- Hyvistä majapaikoista ja nähtävyyksistä voisi laittaa koordinaatit. Tämä on siis noin yleisesti kaikille tarinankertojille. Jolla ei GPS:ää ole, voi koordinaatit jättää huomiotta, mutta niille jotka GPS:ää käyttävät, on koordinaateista iloa sitten enemmänkin.
- 230 km/h RT:llä? Minä kun luulin ettei se kulje juuri yli 200:n. Hyvä näin, oma (uusi) RT on tarkoitus ajaa sisään juuri noilla autobaanoilla heti kun ehdin sinne lähtemään. Paljonkos pyörä vie noilla nopeuksilla? Ei taida päästä 400 km tankillisella?
- RT:n penkki ja 1000 km/päivä ei kuulosta kohtuulliselta yhdistelmältä. Seisoaltaankos ajoit?
- Kumpi on halvempi ja/tai nopeampi reitti Ruåtsista Saksaan: siltoja pitkin (2003 reitti) vai lautoilla (2002 reitti)?
Kyllä rt kulkee yllättävän hyvin.
Mittarinopeudeksi saimme kyllä sellaiset 225- 30km/h. Tehdas taitaa luvata sellaiset 205.
Ei rt,llä ole temppu ajaa 1000km päivässä sen teimme viimekesänä kahtena peräkkäisenä päivänä, tietty takapuoli puutu hivenen.
Saksaan tanskasta on helpompi mennä puttgardenin lautalla jollei halua ajaa 150 km enemmän ja nähdä siltoja. Siltamaksut ja lautta taitavat maksaa suurinpiirtein saman.
Jos meinaat Italiaan suunnata kannattaa sovittaa reitille salzburgin lähellä olevalle werfenin jääluolille on upea paikka ja itse kylässä edullisia majapaikkoja.
Siinä lähellä on myös Hitlerin kotkan pesä joka on todella suosittu. Liiankin. Myös gross glognerin tie on hieno yli alppien.
Linkin werfeniin ja muutalle löydät reittikartta sivultani hyperlinkeistä.
sport05.gif
sport05.gif
sport05.gif

Alkumatka sujuu sutjakasti joko Finnjetillä (ekaksi tosin täytyy mennä Tallinnaan mutta SilaLine myy kyllä liput nipussa) tai Superfastilla Rostockiin niin ei tarvitse Ruotsin läpi jurnuuttaa.

Sitten alkaakin olla makuasia, haluaako päästä äkkiä Italiaan - jolloin suihkii Saksan moottoriteitä minkä hutma antaa päästellä - vaiko katsella maisemia ja kallistella jo sinne mennessä.

En kyllä osaa mitään reittiä erityisesti suositella, mutta kyllähän ne Pohjois-Saksan peltomaisemat aika tylsiä ovat, joten alkumatkan menisin itse posottamalla ja hellittelisin kaasukahvaa sitten itäisemmällä reitillä viimeistään Tsekinmaalla ja läntisemmällä reitillä viimeistään Schwartzwaldissa.

Ja onhan sitten tietysti olemassa Via Baltica - ei tarvitse laivailla ollenkaan - josta ei kyllä omaa kokemusta ole. Virossa, Latviassa ja Liettuassa tiet ovat kuulemma hyviä, mutta Puolassa kaikki on toisin...

Back