Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko Karigasniemi - Utsjoki asvalttipintainen. Joskus lähes louhosasteella. Suomenpuoleinen väli siis. Maisemat upeita.Hyviä reissuja,
itse vedin tuon juuri noin viikko sitten. Tosin mentiin Karigasniemeltä Norjanpuolelle, mistä sitten norjanpuolta ylös. Edellisenä iltana meitä neuvottiin menemään Norjan puolelle - kuulemma tiet paremmassa kunnossa, mutta kun tultiin takaisin niin saatiin tietoa, että olisi kannattanut mennä Suomen puolta, komeammat maisemat kuulemma![]()
No, eipä silti, että olisi harmittanut. Ja jäipä jotain petrattavaa seuraavaan kertaan.
Edit: eipä tuo ollutkaan ihan sama reitti, kun katoin ensikerralla nopiasti, mutta hälläväliä![]()
Jux.
Täysin samaa mieltä,eilen ajoin Ivalo-Utsjoki-Nuorgam-Utsjoki-Karingasniemi-Ivalo.Ivalo-Utsjoki pääosin tasaista suo maisemaa,paitsi ekat nelkyt ja viimeset parikyt kilsaa aivan mahtavaa maisemaa,Utsjoki-Nuorgam hienot maisemat,mutta tie melko huonokuntoinen,mutta pitihän se käydä Suomen pohjosimmassa kuppilassa vetämässä sumpit(1,50),Utsjoki-karingasniemi paras suomessa ajamani pätkä,ainakin maisemien puolesta ja tie oli todella hyvässä kunnossa,sen jälkeen Karingasniemi-Inari ei herättänyt suurempia fiiliksiä,mutta Inari-Ivalo loistava pätkä.VielläTuolla ajelleena kandee ajella Utsjoelta Karigasniemeen suomenpuolta ja sieltä Ivaloon. On meinaan kauneimpia reittejä mitä suomesta löytyy.
Mukavia matkoja ja varokaahan poroja.
![]()
JOVVAIN....!....Vielläviikko Ivalon maisemissa,tulee koluttua varmaan kaikki mahdolliset asfaltti pätkät lähimaastossa läpi,saa antaa vinkkejä.
Olisitte käyneet vaan. Kävimme siellä tänä kesänä eikä se tie mitenkään mahdottomassa kunnossa ollut. Tie on päällystetty melkein koko matkan, sorapätkää on vain muutama kilometri ihan tien lopussa. Kyllä sinne maisemien puolesta kannattaa ajaa, vaikkei itse Grense Jakobelvissä oikein mitään olekaan. Paitsi pieni kappeli. Infotaulujen mukaan paikalliset kalastajat olivat toivoneet jonkinlaista sotalaivaa turvakseen joen suulle, kun rajalla edelleen oli kähinöitä venäläisten kanssa. Eivät saaneet laivaa, vaan kehotuksen rakentaa kirkko suojakseen...Suomalainen turisti neuvoi käymään Grense Jakobselvissä(886), kunhan hommaamme maastokelpoisemmat ajopelit(Soratietä). Kuulemma pitkä hiekkaranta ja oli joskus nähnyt maitovalaita. Mene ja tiedä voi olla hienokin paikka. Pitää käydä sitten ensikerralla, mutta vinkiksi vain. Löytyy Venäjän ja Norjan rajalta.
Sitten ensikerralla pitää marssia sinnekin... kaikkea sitä oppii"Parkkipaikan löydyttyä rupesimme etsimään itse pohjoisinta pistettä. Sumua/pilveä oli niin paljon ettei paljoa maisemia nähnyt. "
Sori vaan, mutta se oikeasti pohjoisin piste on siellä lännessäpäin se seuraava niemi. Sinne pääsee parkkipaikalta joka on 5 km ennen Kappia. patikoimista on reilu 10 km/suunta.
Suosittelen, on meinaan upea reitti, Rock näkyy aikas hienosti!
Ja sitten voi sanoa käyneensä pohjoisimmassa paikassa...
![]()
Niimpä taidettiin ajella...Taisitte Rock OLA tulla mua vastaan vähän Ivalon yläpuolella 11.8. ,olin mustalla bläkkärillä tien sivussa,kun meinasin ajaa väärästä risteyksestä,olin etsimässä jyrkkää ylämäkeä jollekkin näköala paikalle(nimeä en muista)joka sitten löytyikin.Moikkaillaan kun vastaan ajellaan(tosin takanen niin finaalissa,et pitää vähän säästellä et kestää viel ajaa Helsinkiin).