• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ja taas kerran.. Mikä pyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JaniR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JaniR

New member
Kuume on kova. Nykyinen isorosmokin on ihan hauska peli. Tahtoisen pyörältä kuitenkin jäykämpää runkoa ja jos muutama heponenkin siinä sivussa tulisi niin ei olisi pahitteeksi.

Vaihtoehtoja mitä olen miettinyt. En ole vielä ajanut yhtään noista, mitä nyt kylmätyyppäillyt. tahtoisin että mopossa olisi vääntöä ja se tulisi matalalta. Bandit on siinä suhteessa mukava fillari. Mitä olen lukenut kokemuksia allaolevista laitteista, niin melkein tuo Triple kiinnostaa eniten. Niitä vaan on todella vähän tyrkyllä.

-Speed Triple.
-Busa.
-Yammun fz1-n
-Gsx 1400
-Ehkä hieman myös KTM950 smotoa.

Tiedän että tästä voi tulla vääntöä kun jokainen kehuu omaansa.
biggrin.gif
Mut jos jollain muilla olisi samanlaisia mietintöä, niin voitaisiin koittaa yhressä pähkäillä hyvää kompromissiä.

Tollane 950 smoto ois kyl aika siisti. Ainakin keulis.
cool.gif
Toisinku busa...
confused_orig.gif

Noista on tullut kaikkia kokeiltua paitsi speed tripleä.

On sulla kyllä NIIN erilainen listaus että huh.

Karsi nyt aluksi busa pois sillä se on aivan eri alltopituudella noiden muiden kanssa.

Busa - maantienkiitäjä

Fz1:n - hyvä compromissi jossa hyvin tehoja

Gsx 1400 - miehekäs yleispyörä jossa reilusti vääntöä mutta ehkä hieman tehoton (saa kyllä kutiteltua 30hv lisää ilman mitään taikatemppuja).

KTM950SM - Monipuolisin ja ehkä hauskin noista pyöristä tehoja ehkä vähemmän kuin muissa.

Jos olisi sellainen 15k€ budjetti niin ottaisin KTM990SM:n
Jos taas 8-9k€ budjetti niin fazer tai gsx.

Jos haluaisin paremman puoliskon kanssa matkustella ja tuntea konetehoja niin busa (10-12k)€

Kaipa se sit on toi triple sillä siitä ei mulla mitään hajua joten en kommentoi mitään
biggrin.gif

Itselläni tuo gsx ja on vakuuttanut hyvin.
pomminvarma kone, vääntöä, kuutioita (hyvät pöpinät ränneistä).
ulkonäkö.

Tollane 950 smoto ois kyl aika siisti. Ainakin keulis.  
cool.gif
Toisinku busa...  
confused_orig.gif
Mää en keuli (ainakaan vielä). Tykkään mutkapätkistä, ja ehkä kerran kesässä käyn pidemmän lenkin. Smotoa olen kyllä tyypännyt, mutta meinas pylly puutuu, muuten tykkäsin kyllä. Busan ulkonäöstä tykkään omalla "pervolla" tavallani ja siinä kiehtoo myös raakavoima.

Noista on tullut kaikkia kokeiltua paitsi speed tripleä.

On sulla kyllä NIIN erilainen listaus että huh.

Karsi nyt aluksi busa pois sillä se on aivan eri alltopituudella noiden muiden kanssa.

Busa - maantienkiitäjä

Fz1:n - hyvä compromissi jossa hyvin tehoja

Gsx 1400 - miehekäs yleispyörä jossa reilusti vääntöä mutta ehkä hieman tehoton (saa kyllä kutiteltua 30hv lisää ilman mitään taikatemppuja).

KTM950SM - Monipuolisin ja ehkä hauskin noista pyöristä tehoja ehkä vähemmän kuin muissa.

Jos olisi sellainen 15k€ budjetti niin ottaisin KTM990SM:n
Jos taas 8-9k€ budjetti niin fazer tai gsx.

Jos haluaisin paremman puoliskon kanssa matkustella ja tuntea konetehoja niin busa (10-12k)€

Kaipa se sit on toi triple sillä siitä ei mulla mitään hajua joten en kommentoi mitään
biggrin.gif

Itselläni tuo gsx ja on vakuuttanut hyvin.
pomminvarma kone, vääntöä, kuutioita (hyvät pöpinät ränneistä).
ulkonäkö.
Mä tiedän olevani vaikea tapaus
biggrin.gif

Fz1 kiehtoo kyllä, ja asento kyydissä hyvä. Ainut mikä mietityttää, niin sen alavääntö? Joku voisi valaista asiassa, kenellä ois kokemuksia isorosmosta ja Fz1:stä.

Älä kysele muilta, et tule hullua hurskaammaksi näistä. Koeaja itse, ainut tapa jolla valinnan voi tehdä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mää en keuli (ainakaan vielä). Tykkään mutkapätkistä, ja ehkä kerran kesässä käyn pidemmän lenkin. Smotoa olen kyllä tyypännyt, mutta meinas pylly puutuu, muuten tykkäsin kyllä. Busan ulkonäöstä tykkään omalla "pervolla" tavallani ja siinä kiehtoo myös raakavoima.
Ihan uteliaisuuttani ihmettelen että miten et ole KTM:n Super Dukea (tai miksei RC8:a myöskin) harkinnut kun kuitenkin Street Triple, Busa ja Supermoto löytyy listalta
smile_org.gif

Yamahan Fz1 vääntöä ei ole ylistelty, mutta toimeen sillä tulee ihan loistavasti ja lisäksi sitä pystyy parantelemaan pienillä virityksillä, esim. pienempi eturatas, joka on varsin yleinen muutos ko pyörään.

Ai niin, ja onhan mulla sellainen myynnissäkin...

Vm-06, ajettu 12tkm, huollettu, uudet renkaat, hinta 10400€, ajettu nätisti ja ehjä. Olen ajanut rosmollakin, eli paljosta et joudu luopumaan, mutta jäykkyyttä saat runkoon ja asenteeseen. Eikä FZ1:sen kanssa tarvi pulata ryyppyjen ja muiden "vanhanaikaisten" juttujen kanssa.

Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

Jimmies

Ihan uteliaisuuttani ihmettelen että miten et ole KTM:n Super Dukea (tai miksei RC8:a myöskin) harkinnut kun kuitenkin Street Triple, Busa ja Supermoto löytyy listalta
smile_org.gif
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta just noita kyseisiä pyöriä kohtaa. Smotokin oli "ehkä". triplessä vaan on sitä jotakin, ja busa on busa.
smile_org.gif

RC8? Täähän on hieno pyörä, mut aika kyykky. Mä en niistä oikein perusta. Ja luulen että hintakin hirvelee. Sanotaan vielä että pyörän hinta katto on aika ehdoton 15t Ja mieluusti kattelen pikkaisen ajettua ja ehkä jo valmiiksi tuunattuakin. Tosin fz1 on jo uutena aika edullisia.

Muoks. Rc8 google kertoo..

Yamahan Fz1 vääntöä ei ole ylistelty, mutta toimeen sillä tulee ihan loistavasti ja lisäksi sitä pystyy parantelemaan pienillä virityksillä, esim. pienempi eturatas, joka on varsin yleinen muutos ko pyörään.

Ai niin, ja onhan mulla sellainen myynnissäkin...

Vm-06, ajettu 12tkm, huollettu, uudet renkaat, hinta 10400€, ajettu nätisti ja ehjä. Olen ajanut rosmollakin, eli paljosta et joudu luopumaan, mutta jäykkyyttä saat runkoon ja asenteeseen. Eikä FZ1:sen kanssa tarvi pulata ryyppyjen ja muiden "vanhanaikaisten" juttujen kanssa.

Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

Jimmies
Hyvältä kuulostaisi. Tosin joudut ottaa 05 samanverranajetunhyvinpidetyn banditin vaihdossa.
smile_org.gif

-Speed Triple.
-Busa.
-Yammun fz1-n
-Gsx 1400
Jos tuosta päättelee, että ajonautintoa tarjoava naku on eniten mielessä. Miten olisi joku ison pään Monsteri (vesikoneinen)? Konetehossa häviää, mutta ajonautinto on kohdallaan... Ehkä sinullekin?

-Speed Triple.
-Busa.
-Yammun fz1-n
-Gsx 1400
Jos tuosta päättelee, että ajonautintoa tarjoava naku on eniten mielessä. Miten olisi joku ison pään Monsteri (vesikoneinen)? Konetehossa häviää, mutta ajonautinto on kohdallaan... Ehkä sinullekin?
Niin, miten olisi vaikkapa Monster S4RS?
Ilmoitusten mukaan hyvinkin samat speksit tehojen osalta kuin vaikkapa tuossa Speed Triple:ssä, 130hp/106nm.
Nettimotossa näköjään yksi sellainen myynnissä.

-Speed Triple.
-Busa.
-Yammun fz1-n
-Gsx 1400
Niin, miten olisi vaikkapa Monster S4RS?
Ilmoitusten mukaan hyvinkin samat speksit tehojen osalta kuin vaikkapa tuossa Speed Triple:ssä, 130hp/106nm.
Nettimotossa näköjään yksi sellainen myynnissä.
No mikä ettei. Hienoja pelejähän nuokin ovat, tarttee vissiin käydä kokeilemassa niitäkin. Hinnoissa nuo kyllä tuppaa vähän olemaan.

Back