Jaahas, nyt sitten se napsahti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kane80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kane80

jepsan
No niin just pääsin kotiin kaverin kyydillä, mopo odottaa hinuria ja matkaa R.M Heinolle.
Oltiin ajelemassa Vantaan VM-Centerissä sisäkartingia ja puol ysin kotiinpäin alkoi matka joka tyssäsi ekaan risteykseen. Odotelin jonkun vanhan Volvon perässä kääntymistä vasemmallle Katriinantielle ja siitä lähdettiin sitten peräkanaa ihan normaalisti kääntymään vasemmalle, paitsi että minun käännös jatkui ja jatkui perän tullessa vierelle ja vielä siitä suunnilleen meno suuntaan, ja sitten nurin oikealle kyljelle kun nappas kumi kiinni.
Kaikki tapahtui suunnilleen sekunnissa tai parissa , mitään ei ehtiny tehdä kun takarengas päätti ottaa johtotehtävät käsiin.
Takaa katetta ruvella, jalkatappi poikki, jalkajarru poikki etujarrukahva banaanina, pientä naarmua siellä täällä, mutta sokerina pohjalla öljyt ulos posken/lohkon rei'istä , mitkä ystävällinen asfaltti päätti siihen kihnuttaa.
Vauhtia ei todella ollut kuin nimeksi, en ehtinyt edes vielä kakkosta pesään iskee, nolla keli ja se saatanan risteys täynnä vanhaa/tuoretta öljypisaraa.

Mitä kokemukseen tulee ajojen suhteen, muutama vuosi katupyöriä ja sitä ennen useampi trialia, joten tätä en pistäis ihan kokemattomuuden nimiin.

Tämä vain tiedoksi, että olkaa varovaisia näillä lämpötiloilla, ikinä ei tiedä onko mopolla jekku mielessä vai ei
wink.gif


Ps. itsellä kyynärpää hiukan ruvella ja lienee solisluun tienoilla hiukan revähti tjsp, kolottaa mukavasti, muuten elämä hymyilee tämän punaviinin jälkeen
smile_org.gif
 
Huomasin pari viikkoa sitten, että ajotien pinta on kuin öljytty, kun lämpötila on alle 10 astetta.
Varsinkin esim. valoista lähtiessä takapyörä suti, jopa meikäläisen mopossa.
smile_org.gif

Yllätti aluksi. Mutkissa ei haittaa, l. huono pitkittäispito mutta mutkissa pitoa. Ainakin mulla.
Oma ajokausi päättyi tänään.
 
Tuo on paha risteys siinä ajoharjoitteluradan/VM:n kulmilla, kun siinä on vaikka mitä tavaraa aina välillä tiellä. Siinä on se lemminkäisen asvalttiasema, niin siinä kun yks jos toinen raskas vekotin sitä tavaraa edestakas kantaa niin on öljyä + pikeä ja vaikka mitä siinä maassa. Hyvä kuitenkin että ukko on ehjä.
wink.gif
 
Heti tuli mieleen tuo kartingin jälkeen prätkällä ajo. Ite kippasin kun viikonlopun erittäin vauhdikkaan kelkkasafarin jälkeen seuraavana päivänä ajoin mopolla ja jotenki sitä reagoi luistoon samalla tavalla kun kelkalla eli HANAA.

Eli voisko osasyynä olla myös sisäradalla ja nimenomaan autolla totuteltu hyvä pito ja ulostauduttaessa sitten unohtuikin että on liikkeellä vähän eri vehkeellä - ja kylmillä renkailla.
 
Paska säkä! No, mutta onneks näin kauden lopussa, ni ei tarvii ootella pyörää pajalta ku kelit suosii. Eli parhaaseen maholliseen rakoon tuli kippaus, jos niin nyt voi sanoa. Kyl se siitä
pftroest.gif
 
Heti tuli mieleen tuo kartingin jälkeen prätkällä ajo. Ite kippasin kun viikonlopun erittäin vauhdikkaan kelkkasafarin jälkeen seuraavana päivänä ajoin mopolla ja jotenki sitä reagoi luistoon samalla tavalla kun kelkalla eli HANAA.

Eli voisko osasyynä olla myös sisäradalla ja nimenomaan autolla totuteltu hyvä pito ja ulostauduttaessa sitten unohtuikin että on liikkeellä vähän eri vehkeellä - ja kylmillä renkailla.
Alla on Battlax 014 renkulat, kesällä vaihdettu pyörä, eli ei ollu mitään hajua miten kylmällä toimii (nollakeli).
Aamuisinkin lähden tallista joka on noin 20 plussan puolella.
Ja tossa ylhäällä mainitsin että lähdin auton perässä peräkanaa ihan normaalisti, eli ei kutittanut kaasukättä
biggrin.gif


Noh nyt soittelemaan vakuutus yhtiöt ym.
 
Ois voinu käydä huonomminkin. Onneks ei käynyt
smile_org.gif


Ite oon liukastellut suurinpiirtein slicksillä takarenkaalla viimeset viikot. Lipsuu ihan jatkuvasti. Pystyssä oon silti toistaiseks pysynyt.
Kylmä keli/asfaltti/kulunut rengas. Siinä hyvät elementit lipata.

Nyt en sillä renkaalla enää aja kuin renkaanvaihtoon tänään.
 
Onneksi ei käynyt pahemmin, mutta onhan se harmittavaa päättää ajokausi tuollaiseen.
pftroest.gif
 
Mites tollasessa tilanteessa pitää toimia kun se kaato joskus tulee, eli tarviiko soittaa koppalakkeja ollenkaan paikalle vai soittaako suoraan hinausfirmalle vai täh?
 
Juu en soittanut miliisii sinne, ei ollu mitään syytä siihen, vain jos henkilövahinkoja ja toista osapuolta mukana, niin sitten lienee aiheellista pyytää niitä piipahtaa.
 
Ajoin syksyllä 2003 pyöräni metsään sillä seurauksella että pyörä meni päreiks ja kuski vuorokaudeks sairaalaan.
Vakuutusyhtiö korvas vahingot asiallisesti vaikka poliisia en paikalle soittanutkaan...
 
Vahinkopapereissa kyllä kysyttiin, että kävikö poliisi paikalla, mutta ei siihen sen enempää kiinnitetty huomiota. Tosin mulla ei ollu täyskaskoa eli vakuutus ei korvannut mopotinta, mutta sairaala ym. kulut ja ajovarusteet kylläkin. Uskoisin ettei moponkorvausjutussa sen ihmeempiä olisi...
yhtiö oli Fennia. Maksoivat vielä 400e kivusta ja särystä. Ja ihan pyytämäti...
omg.gif
smile_org.gif
 
Vahinkopapereissa kyllä kysyttiin, että kävikö poliisi paikalla, mutta ei siihen sen enempää kiinnitetty huomiota. Tosin mulla ei ollu täyskaskoa eli vakuutus ei korvannut mopotinta, mutta sairaala ym. kulut ja ajovarusteet kylläkin. Uskoisin ettei moponkorvausjutussa sen ihmeempiä olisi..
Joo, jos merkkaa että poliisi kävi paikalla niin saattavat tiedustella poliisilta raporttia hommasta - käytännössä tuolal ei ole korvaukseen kuin ehkä pitkittävä vaikutus jos se setä sininen on paikalla vieraillut.
 
Ajoin syksyllä 2003 pyöräni metsään sillä seurauksella että pyörä meni päreiks ja kuski vuorokaudeks sairaalaan.
Vakuutusyhtiö korvas vahingot asiallisesti vaikka poliisia en paikalle soittanutkaan...
Tämän juuri halusin tietää että korvaako vakuutusyhtiö jos ei ole antaa mustaa valkoisella..
Ei ainakaan minulla vaikuttanut mitenkään asiaan. Poliisikutsulla saa aikaan vain riesaa; esimerkiksi sakot, jos konttailee.

-hh-
 
Back
Ylös