MMu
New member
60tkm ajettu Thundercat alkoi viime kesänä ääntelemään siihen malliin, että jakoketjun uusiminen voisi olla aiheellista. Kannattaako tuota alkaa vaihtamaan itse vai viedä suosiolla liikkeeseen - eli minkälainen projekti vaihto on? Onko järkeä vaihtaa pelkkä kiristin vai meneekö ketju samalla vaivalla? Pyörä on menossa kuitenkin myyntiin, olisi helpompi saada myytyä jos ylimääräinen nakutus häviäisi - edes myyntihetken ajaksi...
Tosin ihan satavarma ei voi olla lähteekö se ääni edes ketjusta. Oireina siis kylmänä kuuluva naputus, ei vaikutusta ryypyllä tai kierroksilla, onko vapaalla vai eri vaihteilla... Lämpimällä koneella ääntä ei kuulu.
Ketju näyttäisi Stormilla maksavat reilu 50e, kiristimiä en vielä ole löytänyt. Liikkeen arvio oli ketjun ja kiristimen vaihtotyölle+siinä samalla venttiilien tarkistus 360e. Meidän talouden kakspyöräisten huoltovastaava oli sitä mieltä, että ei uskalla ottaa riskiä että itse tehdyssä remontissa uuden ketjun liitos ei kestäkään ja laittaa koneen päreiksi katketessaan - onko aiheellinen pelko?
Ketju näyttäisi Stormilla maksavat reilu 50e, kiristimiä en vielä ole löytänyt. Liikkeen arvio oli ketjun ja kiristimen vaihtotyölle+siinä samalla venttiilien tarkistus 360e. Meidän talouden kakspyöräisten huoltovastaava oli sitä mieltä, että ei uskalla ottaa riskiä että itse tehdyssä remontissa uuden ketjun liitos ei kestäkään ja laittaa koneen päreiksi katketessaan - onko aiheellinen pelko?