• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jalkatapit.

Desmosedici

New member
Eli täältä löytynee sellaisia tyyppejä, jotka ovat vaihtaneet originaalin tappisarjan johonkin parempaan, esim Rizoman tappisarjaan. Nyt lähinnä kiinnostaa onko porukka ollut tyytyväinen uusiin tappisarjoihin ja mitä suositellaan.

Itse siis etsin kokemuksia xx9 sarjalaisista, mutta muutkaan mallit eivät ole tietenkään poissuljettuja, jos kokemuksia löytyy.

Juu kokemusta on, ei kylläkään xx9 malleista. Ostin SPS.ni Ducatin varaosaluettelosta erikoiskevyet tapit ja polkimet Norjan maahantuojalta. Hintaa kertyi n.3500 Nok. vuonna 2002. Silloisten hintavertailujen mukaan oli halvin paikka ostaa pohjoismaista. Tyytyväinen oon ollut, tapit on hyvän kokoset (pienet) eikä niissä ole niitä pallukoita päissä niin kuin alkuperäisissä ja ovat tosi köykäset, melkein leijuuvat ilmassa.

^onko ne tämännäköiset?

FR.24.00002.jpg

Noi on desmorados:in sivuilta, hintaa vajaa 300 monikansallista.

löytyy sieltä myös 999/749 vehkeisiinkin; hintaa riittävästi.
eek.gif

No löytyihän sitä kokemuksia, hyvä. Juurikin jotain tuossa ylläolevan näköisiä periaatteessa haetaan, eli ehdottomasti se älytön pallo pois sieltä päästä, haittaa rata-ajoa tuollaiset. Eiköhän niistä ensiasennustapeista ole tehty tahallaan tuollaiset hieman paskat, että ihmiset sitten ostaisivat näitä tarvikeosia. No joka tapauksessa hintaa tuntuisi olevan merkistä ja paikasta riippuen 300 eurosta jonnekin 900 euroon. Se lähinnä mietityttää, että mitä eroja noilla halvimmilla on suhteessa joihinkin muihin?

Itse ostin omaan pyörään K6 kiksu PP Racingin siirrettävän jalkatappi sarjan olen ollut erittäin tyytyväinen. En tosin tiedä että onko niillä ducatiin, mutta luulis että on hintaa oli 290 €

Eikun DP:n titaanisarja kiinni, hinta n. 3000,- euroa, erikoiskevyt eikä ole palloja päissä.

^onko ne tämännäköiset?

FR.24.00002.jpg

Noi on desmorados:in sivuilta, hintaa vajaa 300 monikansallista.

löytyy sieltä myös 999/749 vehkeisiinkin; hintaa riittävästi.
eek.gif
Tapit on samanlaiset, mutta vaihdepoljin ei ole suora. Omassani siinä on vivusto joka pitää vaihteiston toiminnan normaalina, ykkönen alhaalla jne. Sarjassa on mielestäni hyvät säätöominaisuudet.

Tapit on samanlaiset, mutta vaihdepoljin ei ole suora. Omassani siinä on vivusto joka pitää vaihteiston toiminnan normaalina, ykkönen alhaalla jne. Sarjassa on mielestäni hyvät säätöominaisuudet.
Joo, nappasin tuon kuvan vaan desmoradosilta, en katsonut oliko racing vai perinteinen.

Noita olen katsellut että voisi itselle laittaa, siis perinteisellä kaaviolla. eikä hinta ole _ihan_ kauhea.
062802jumpie_prv.gif

Italiasta sais noita samannäköisii settejä luokkaa ^200-250 € / setti... ne on kaikki Ducati Performancen setin kopioita kuten noi TSS:n setitkin...

Joo DP:t voitaneen unohtaa kuten melkein kaikissa muissakin viriosissa. NCR palikoillakin saisi varmaan kunnioitusta jossain italomeetingissä ja nehän lähtee jo alle tonnilla. Halpaa ku saippua!

Italiasta sais noita samannäköisii settejä luokkaa ^200-250 € / setti... ne on kaikki Ducati Performancen setin kopioita kuten noi TSS:n setitkin...

Kertoisitko Jyri tarkemmin mistä firmoista noita saa tohon hintaan. Olen jo pitkään miettinyt ostoa, talvella viimeistään voisi taas ostella uusia osia.

Kertoisitko Jyri tarkemmin mistä firmoista noita saa tohon hintaan. Olen jo pitkään miettinyt ostoa, talvella viimeistään voisi taas ostella uusia osia.
Sama täällä, jos kohta jalkatapit eivät nyt ole ajankohtaisia, mutta jos muuta hankittavaa tulisi
talktohand.gif

Ebayssa (ebay.it) niitä myy bluepepito-nimimerkillä joku heppu. Ajattelin kokeeksi tilata yhdet jossain vaiheessa... laitan sitten kommenttia miten toimii.

Minulla on nyt sitten myös VDSTS, eli jos joku tarvitsee laitetta Marelli 5.9 Ecun näppäilyyn, minuun voi ottaa yhteyttä niin katsellaan asiaa josko sitä mahdollisesti saisi lainaan tai jotain...

Ei liity jalkatappeihin, mutta en enempää jaksanut penkoa. Eli onko kukaan törmännyt netissä paikkaan, joka myisi penkkejä Ducateihin. Joskus jossain olen nähnyt jotain geelipenkkejä, mutta sellaista en välttämättä etsi, vaan enempi tuollaista kisapenkkiä muistuttavaa karkeapintaista mallia, kuten desmo rr:ssä on. Toinen juttu joka uupuu on tuossa monokatteessa oleva musta muovinpalanen, joka sijaitsee kuskin perseen takana. Itselläni kävi niinkin ikävästi, että palatessani motoparkista kotiapäin se alkuperäinen muovipala tippui ajossa(ilmeisesti se ei ollut alunperinkään hyvin kiinnitetty ja tärinä irrotti sen lopulta), joten sellaistakin olisin vailla. Lähinnä tämä ulkonäöllisistä syistä, kun nyt siinä on sellainen pieni monttu ja kaksi ruuvinreikää, niin ei se nyt ainakaan paremman näköiseksi pyörää tehnyt. Ainoastaan jossain jenkki sivuilla olen törmännyt tuollaiseen palikkaan ja se oli hiilikuitua ja maksoi maltaita.

Ei liity jalkatappeihin, mutta en enempää jaksanut penkoa. Eli onko kukaan törmännyt netissä paikkaan, joka myisi penkkejä Ducateihin. Joskus jossain olen nähnyt jotain geelipenkkejä, mutta sellaista en välttämättä etsi, vaan enempi tuollaista kisapenkkiä muistuttavaa karkeapintaista mallia, kuten desmo rr:ssä on. Toinen juttu joka uupuu on tuossa monokatteessa oleva musta muovinpalanen, joka sijaitsee kuskin perseen takana. Itselläni kävi niinkin ikävästi, että palatessani motoparkista kotiapäin se alkuperäinen muovipala tippui ajossa(ilmeisesti se ei ollut alunperinkään hyvin kiinnitetty ja tärinä irrotti sen lopulta), joten sellaistakin olisin vailla. Lähinnä tämä ulkonäöllisistä syistä, kun nyt siinä on sellainen pieni monttu ja kaksi ruuvinreikää, niin ei se nyt ainakaan paremman näköiseksi pyörää tehnyt. Ainoastaan jossain jenkki sivuilla olen törmännyt tuollaiseen palikkaan ja se oli hiilikuitua ja maksoi maltaita.
Desmorados myy monoperän "kolmiopalaa" ja neopreenista kisapenkkiä 749/999-malleihin.

Kannattaa katsastaa myös italoshop.de ja ducati-saarland.de.

Taalla briteissa Ducatistien keskuudessa suositellaan Spareshack nimista yhden miehen yritysta, seka Moto Rapidoa. En tieda, miten hinnat ja postikulut eroavat Saksan hinnoista, mutta ainakin alennuksia on helppo saada.

Desmoradoksessa on se ongelma, että joitain juttuja on vähän vaikea löytää, kun ei tiedä minkä kirjaimen alla se nyt sattuu olemaan. Auspuffit nyt löytää helposti, mutta millä nimellä tuollainen lärpäke sitten kulkee on eri asia. Toki jos käy koko mestan läpi, niin pitäisihän se löytyä.

edit. kiitokset molemmille linkeistä.

Back