• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jalkatappien madallus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jjari

New member
Olen pähkäillyt jalkatappien laskemista Z1000:ssa. Itsellä pituutta 190 senttiä ja vähän lepposampi asento jaloille olisi mukava. MFW valmistaa siirtosarjoja joilla pystyy tappeja siirtämään 23, 30 tai 50mm. 50mm ois varmaan aika jees, mutta mietin tuleekohan poljinten kanssa ongelmia. 30mm olisi ehkä helpompi poljinten kanssa mutta vaikuttaako 3 sentin madallus jalkojen asentoon ja mukavuuteen tuon taivaallista?

Oletko varma että noi MFW:n helyt madaltaa?
Yleensä siirto sarjoilla siirretään tappeja taakse tai ylös, madalletaan harvemmin.

Madalletut tapit ottaaa kontaktia äiti maahan aikas nopeasti. Varsinkin jos 50mm aiot tiputtaa.
Ainakin 2004 Z750:sessä oli vakio tapitkin vaarassa kun kunnolla kanttas.

Kappass, kun vähän tekee research tutkimusta niin löytää vastauksen jopa omiin kysymyksiin. Eli saahan niillä madallettua.

Riippuu vahvasti pyörästä, mutta pelkkä tappien taaksepäin siirtäminen voi helpottaa istuma-asentoa. Itsellä jalkatapit ovat nykyisessä laitoksessa alkuperäisien tappien tasalla korkeussuunnassa, mutta muutaman sentin otettuna taaksepäin. Pituutta 186 cm.

Noilla pystyy käsittääkseni siirtämään kaikkiin suuntiin, vaikka 45 asteen kulmassa alas-taakse. Jotkut mopot ilmeisesti asettaa rajoituksia mihin suuntaan voi siirtää.

50mm onkin vähän liikaa, mutta mahtaako 30mm olla mistään kotoisin? Yksi vaihtoehto on tottua alkuperäisiin
smile_org.gif

Tein joskus Gixeriin 2 cm laskevat palikat, vaikutti mulle ihan riittävästi. Siinä ei tapitkaan ottaneet maahan, ainakaan mun ajolla (paitsi kerran, kun meni kyljelleen
lookaround_orig.gif
)

Back