noutaja
New member
Jälkikasvu iskän mopon puikkoihin
Pojalla on nyt ollut väliA yli sen 2 vuotta eli sai oikeuden ajaa täysitehoista. Kevariajan jälkeen on ajellut nelipyöräistään eikä omaa pyörää ole järkeä hankkia. Varsinkin kun muuttaa kesän jälkeen yliopistopaikkakunnalle. Mutta minun isoa bandiittiani voisi silloin tällöin ajella.
Kävimme suullisesti läpi eroja piikkiin verrattuna, lähinnä seuraavat asiat :
- pyörän paino huomioitava etenkin työntämiset, hiljaa ajamiset, sivujalan alla olevan kohdan pehmeys jne
- ei anna anteeksi virheitä/olosuhteita niin paljon kuin piikki (esim. hiekalla ajo, kaasun/kytkimen käyttö...)
- ennakoitava selkeämmin jarrutukset ja kääntämiset
- vastaohjaus painottuu piikkiä enemmän
- kortti lähtee helpommin
Tarkoitus on jossain välissä lähteä käsittely harjoituksia tekemään.
Mutta vinkkejä otetaan vastaan niin "suullista koulutusta" kuin "käsittelytreenejäkin" ajatellen.
Poika on kuten minäkin reilun 180 pitkä ja painaa lähes 80 (minä vähän yli 80).
Pojalla on nyt ollut väliA yli sen 2 vuotta eli sai oikeuden ajaa täysitehoista. Kevariajan jälkeen on ajellut nelipyöräistään eikä omaa pyörää ole järkeä hankkia. Varsinkin kun muuttaa kesän jälkeen yliopistopaikkakunnalle. Mutta minun isoa bandiittiani voisi silloin tällöin ajella.
Kävimme suullisesti läpi eroja piikkiin verrattuna, lähinnä seuraavat asiat :
- pyörän paino huomioitava etenkin työntämiset, hiljaa ajamiset, sivujalan alla olevan kohdan pehmeys jne
- ei anna anteeksi virheitä/olosuhteita niin paljon kuin piikki (esim. hiekalla ajo, kaasun/kytkimen käyttö...)
- ennakoitava selkeämmin jarrutukset ja kääntämiset
- vastaohjaus painottuu piikkiä enemmän
- kortti lähtee helpommin
Tarkoitus on jossain välissä lähteä käsittely harjoituksia tekemään.
Mutta vinkkejä otetaan vastaan niin "suullista koulutusta" kuin "käsittelytreenejäkin" ajatellen.
Poika on kuten minäkin reilun 180 pitkä ja painaa lähes 80 (minä vähän yli 80).