Jalkojen roikottaminen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja smario
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

smario

New member
Kertokaa mullekin miksi jotkut motoristit roikottavat jalkoja liikkeellelähdön jälkeen. Sitten n. 20 metriä ajettuaan nostavat jalat tapeille. Omasta mielestäni näyttää vähän tyhmältä moinen kikkailu. Kommenttia kiitos....

Mä ainakin joskus roikotan joko laiskuuttani tai ihan vaanhuvikseen kun en keksi muutakaan. Yleensä se kyllä liittyy siihen että 20m kuluttua pitää taas pysähtyä.

Joskus roikkuu toinen jalka ja joskus molemmat.

edit: joskus matkaa ajellessa siksi että jalat väsyy koukussa ollessa...

Eipä ole lähdön jälkeen ollu tapana roikottaa jalkoja, mutta pitkällä matkalla tuntuu mukavalta välillä oikoa koipia. Siinä sitä tulee välillä roikotettua. Jos he ei luota hyrrävoimiin pienillä nopeuksilla
wink.gif

No jos mennään todella hitaasti vaikka ruuhkassa ja on tiedossa että pysähdyksiä tulee paljon (vaikka 10 m välein), voi olla helpompaa roikotella jalkoja tuolleen kuin nostaa tapeille. Jos roikottelen niin jarrutan etujarrulla hyvin varovasti sitten kun tulee aika stopata. Mutta enpä minä tuosta hidasajosta mitään tiedä, se on mulle yhtä myrkkyä.
tounge.gif

Tässä iässä ruumis liikkuu jo niin hitaasti, että jalkojen tapeille viennin aikana pyörä ehtii kulkea sen 20 metriä.

Kertokaa mullekin miksi jotkut motoristit roikottavat jalkoja liikkeellelähdön jälkeen. Sitten n. 20 metriä ajettuaan nostavat jalat tapeille. Omasta mielestäni näyttää vähän tyhmältä moinen kikkailu. Kommenttia kiitos....
Itse teen tuota ainakin ruuhkassa ja matelevalla nopeudella,johtuu varmaan siitä että saa taas jalat nopeasti maahan tarvittaessa,ehkä se tapa vaan on jäänyt päälle?
Ja olen huomannut että välillä roikotan vain vasenta jalkaa,johtuuko siitä että oikea on valmiina jarrulle?
Saattaa olla alitajuintainen reaktio jolla varmistaa pystyssäpysyminen hiljaisessa vauhdissa.
Mutta hyvä kun roikottaa vain kahta jalkaa.. se se vasta kikkailua olisi kun roikottais kolmatta satulan kupeessa
tounge.gif

Joskus maantiellä tulee prutku vastaan niin, että kuski roikottelee koipiaan. Ei hirveen stylen näköstä. Olisko unehtunu....

No siitähän se kait johtuu kun kuskia pelottaa että pyörä kaatuu. Ja kun yksi aloittaa niin toiset tekevät samoin=muoti-ilmiö.

kun ajaa (meitsi 190cm) parisen sataa kilsaa kyykyllä (äffällä, ei siis oikea kyykky, vaan just hyvä), niin AIVAN sama mikä on styleä ja mikä ei

...jos siis tuntuu, että koivet oikee roikottamalla ja verikin alkas taas kiertää niin sitten roikottaa.....

Toki jos tulee tiukka kurvi ja kanttaa vanhaan malliin, kannattaa huomioida, että koivet on ulkona..

Mä ainakin olen niin vanha ja väsynyt, että roikottelen välillä jalkoja liikkeelle lähdössä ja ajonkin aikana.
biggrin.gif
tounge.gif

Käsittääkseni sekään ei ole toiselta pois.
lookaround_orig.gif

Eikä muuten vois vähempää kiinnostaa miltä se näyttää jonkun mielestä.
talktohand.gif

Kaikkee se varhaisdementia teettää. Siitä kun vielä pahenee, voi unohtua istua mopon päälle, ennenkun lähtee liikkeelle. Siinä sitä sit vaan seisoo mopovermeissä parkkipaikalla ja ihmettelee, että mitääs mun pitikään tehdä
idea3.gif

Kaikkee se varhaisdementia teettää. Siitä kun vielä pahenee, voi unohtua istua mopon päälle, ennenkun lähtee liikkeelle. Siinä sitä sit vaan seisoo mopovermeissä parkkipaikalla ja ihmettelee, että mitääs mun pitikään tehdä  
idea3.gif
..eli katsoo kun mopo menee ja kukas mää sit oikee olenkaan ja mistä olinkaan tulossa..
tounge.gif

Mikäs siinä jos pitää välillä oikoa jäseniä.
Muistan viime kesänä kun motarilla joku veti ninjalla n. 150-160 lasissa ohi ja makas tankin päällä jalat sojottaen suorana taaksepäin
biggrin.gif

Tulee tosiaan joskus liikkeellelähdön jälkeen hetki (lähinnä vasuria) roikoteltua.
Täytyypä seuraavalla kerralla yrittää vähän tarkemmin analysoida syitä tuohon, nyt koneen ääressä ei tule mitään mieleen. No, herättipä ainakin keskustelua...

Tulipahan keksittyä käyttöä noille pyörän kyljestä sivuille törröttäville tötsillekkin. Pidemmällä matkalla saattoi nostaa jalat suoriksi niiden päälle. :-) Eipä nuo niin lämpöisiä olleet, että tixtex-housut olisivat sulaneet.

Ennen nykyistä pyörää (-R1) roikotin jalkoja takatappien päällä...siis silleen maha tankkiin, jalat nilkoista takatappien päälle juu nou. Sai siinä vähän persauskin levätä. Nykyään on jo niin kauttaaltaan kankea, ettei moiseen suju millään.
nixweiss.gif

Tossa jalkojejn roikottamisessa on kyllä se riski, että nivusesta alkaa kramppaamaan kun nostaa jalat takaisin tapeille
crazy.gif
. Tuntuu tosi tuskalliselta. Ainut hyvä puoli on että kipua ei juurikaan tunne enää takamuksessa ja ranteissa
biggrin.gif
.

Siis kun roikottaa jalkoja tuntuu että on isompikin pyörä alla ja se lähtee niin lujaa että pitää varoiksi pitää jalat valmiina jos lähtee vaikka luistelemaan
biggrin.gif

Tämä tapa tuli tuossa kyykkyjen myötä 80-luvulla. Sitä ennen jalan roikottajia pidettiin onnettomina keltanokkina, jotka arkuuttaan eivät uskoneet hallitsevansa pyörää.....
tounge.gif

sport05.gif

Se on vaan niin leuhkaa roikottaa toista koipea kolmoselle asti, sit pitää taas pysähtyä valoihin, odottaa vihreää ja uusi kiihdytys. Autot tosin ajavat "järkevää" nopeutta vihreässä aallossa, mutta pyörällä on pakko kiihdytellä, pysähdellä ja  odotella vihreää..
Piru kun niillä on jo alku vauhti valmiina, kun valot vaihtuu... joutuu itse kääntämään kahvaa reilusti - ja tietysti roikottamaan jalkaa  
nixweiss.gif

edit: kirotus vireitä

Back