• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

"james Bond" kilpiteline mopoon...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ruhla
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ruhla

New member
Kaikkea sitä..... mitähän sinivuokot tykkää....
biggrin.gif
biggrin.gif

http://www.speedflip.com/index.htm

Eihän tuollaisen köyhänmiehenversion rakentaminenkaan kovin hankalaa olisi. Vaijeri stongasta kilpitelineelle, telineeseen sarana ja jousi ja stongaan kahva tai vipu. Poliisilla olisi asiaan varmasti sanottavaa ja eiköhän tuon kieltämiseksi joku pykäläkin löydy.

Kunhan kameratolpat lisääntyvät sakottavat pienistäkin ylityksistä niin tuollaisella kotiloversiolla voisi rikastua hyvinkin mukavasti
062802moto_prv.gif

Bondilla oli tuosta paljon kehittyneempi versio. Sillähän oli pyörivä "kilpiteline", josta pystyi valitsemaan kolme eri rek.kilpeä näkyviin. Siis yhden kerrallaan tietenkin...
tounge.gif
Tiedän, kun mulla oli muinoin Corgin tekemä James Bondin Aston Martin DB5 leikkiauto, jossa nappeja painamalla sai esim. luotikilven nousemaan takaikkunan suojaksi, heittoistumella lennättämään pahiksen kuuhun tai konekiväärit lamppujen takaa esiin. Perkele, kun ei oo tuota enää jäljellä! Ovat arvokkaita nykyään...

mulla oli muinoin Corgin tekemä James Bondin Aston Martin DB5 leikkiauto, jossa nappeja painamalla sai esim. luotikilven nousemaan takaikkunan suojaksi, heittoistumella lennättämään pahiksen kuuhun tai konekiväärit lamppujen takaa esiin. Perkele, kun ei oo tuota enää jäljellä! Ovat arvokkaita nykyään...
Ai on? Mulla moinen löytyy, laatikkoa ei ikävä kyllä enää, mutta muuten vehje on mint-kunnossa. Pitääpä kattoa vähän eBaystä mitä niistä pyydetään

Hei tollehan ois ihan hyvä sovellus, kun keuliessa menee kilpi vinoon, niin skyddejen asiasta valittaessa vois kaukosäätimellä korjata asian :-) Noin ootteko tyytyväisiä? :-P

mulla oli muinoin Corgin tekemä James Bondin Aston Martin DB5 leikkiauto, jossa nappeja painamalla sai esim. luotikilven nousemaan takaikkunan suojaksi, heittoistumella lennättämään pahiksen kuuhun tai konekiväärit lamppujen takaa esiin. Perkele, kun ei oo tuota enää jäljellä! Ovat arvokkaita nykyään...
Ai on? Mulla moinen löytyy, laatikkoa ei ikävä kyllä enää, mutta muuten vehje on mint-kunnossa. Pitääpä kattoa vähän eBaystä mitä niistä pyydetään
Munkin piti sit kattoa...
tounge.gif
Eipä noista Jenkeissä paljoo pyydetä, mutta oli siellä joku harvinainen yksilö, jossa hp. on 495$... Ja yhden ois saanut alkuperäisessä avaamattomassa laatikossa 50$:lla. Kiinnostais ihan hommata!
smile_org.gif
Onkohan noista olemassa piraattikopioita?

Ollut suunitelmissa tehdä tuollainen sähkökäyttöinen. Jos talvella rakentelisi. Ihan varmuuden vuoksi vain
tounge.gif

Luulis että olis helpompi hakee kopiokonepurkaamosta solenoidi tohon hommaan.

Tuon toteutus lennokki servolla ei ole kummoinen patentti.
Väitän että tuon mekaniikan valmistaminen (leikkaus, taivutus & maalaus) kestää pidempään.

ohjaimen tarvikkeet:
  Pieni lennokki servo.
  mikro-ohjain (AVR / PIC)
  kytkin / painonappi.
  LED merkkivalo
  Kaulus LED:lle

Mikro-ohjaimen koodi ja kytkentä löytyy netistä.
Mikäli ei löydy tuon tekemiseen ei menen kauaa.

Ollut suunitelmissa tehdä tuollainen sähkökäyttöinen. Jos talvella rakentelisi. Ihan varmuuden vuoksi vain
tounge.gif
Seuraavaan pyörään myöskin suunnitteilla, jos ei muuta hyötyä niin kai tolla niitä snägäripisteitä saa..
Tällaisen bongasin jo joku aika sitten: HYTZ
Nimimerkki Hytz voi varmaan kertoa asiasta lisää....
tounge.gif
Kyllä tommonen tuli tosiaan rakenneltua talven pimeinä tunteina, pyörässä ei ole kiinni ollut kuin kokeilumielessä. Hyvin toimii, olen varmaan vain sen verran nössö etten ole sitä liikenteessä uskaltanut käyttää joten tallin hyllyllähän se siellä kerää pölyä.

Solenoidiakin ajattelin suunnitteluvaiheessa käyttää kuten joku täällä jo ehdottikin. Pitäisi vain olla suhteellisen vahva semmoinen sillä kovassa vauhdissa kilpeen kohdustuu aika isoja voimia. Tästä kokemuksia kun viime juhannuksena ajon jälkeen oli kilpi keskeltä vääntyny 90 asteen mutkaan  
crazy.gif
.
Käsittääkseni solenoidi vie aina kytkettynä virtaa jonkun verran enkä siten päätynyt itse siihen ratkaisuun.

Nyt itse asias suunnitteilla hieman paranneltu versio tosta, eli kääntyisi koko kilpi kokonaan piiloon eikä vain ympäri. Kytkennäthän pysyy aikalailla samana.

wink.gif
muistakaa ku on pahis vs. poliisi alastarossa niin pahikselle tommonen jospa vaikka pääsis karkuun
kaboom.gif

tounge.gif
Seuraavaan pyörään myöskin suunnitteilla, jos ei muuta hyötyä niin kai tolla niitä snägäripisteitä saa..
Tällaisen bongasin jo joku aika sitten: HYTZ
Nimimerkki Hytz voi varmaan kertoa asiasta lisää....
tounge.gif
Kyllä tommonen tuli tosiaan rakenneltua talven pimeinä tunteina, pyörässä ei ole kiinni ollut kuin kokeilumielessä. Hyvin toimii, olen varmaan vain sen verran nössö etten ole sitä liikenteessä uskaltanut käyttää joten tallin hyllyllähän se siellä kerää pölyä.

Solenoidiakin ajattelin suunnitteluvaiheessa käyttää kuten joku täällä jo ehdottikin. Pitäisi vain olla suhteellisen vahva semmoinen sillä kovassa vauhdissa kilpeen kohdustuu aika isoja voimia. Tästä kokemuksia kun viime juhannuksena ajon jälkeen oli kilpi keskeltä vääntyny 90 asteen mutkaan  
crazy.gif
.
Käsittääkseni solenoidi vie aina kytkettynä virtaa jonkun verran enkä siten päätynyt itse siihen ratkaisuun.

Nyt itse asias suunnitteilla hieman paranneltu versio tosta, eli kääntyisi koko kilpi kokonaan piiloon eikä vain ympäri. Kytkennäthän pysyy aikalailla samana.
Laittelehan sitten vaikka YV:tä kun on suunnitelma valmis ja millaista korvausta vastaan tekisit vaikka toisen
wink.gif

Back