• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jännitteensäätimen johdot

Pärinä-Pappa

New member
Jännitteensäätimen johdot

Terve
Siirsin tään tuosta latausketjusta tähän, että paremmin tulee huomatuksi....
Mulla on jännitteensäädin, joka pitäis olla -99 Honda CBR 1000:sta. Tarra takapuolelta on kulunut pois. Päällepäin saman näköinen kuin esim. vanhemmissa Suzkissa, johdot lähtevät kaikkiyläpuolelta samalta sivulta.
Johtojen värit eturivistä alkaen vasemmalta: valkoinen, keltainen, keltainen, keltainen, musta. Nämä tulevat kaikki punaiseen littimeen. Takana on kolme mustaa johtoa. Kaksi tulee yhteen liitimeen ja yksi erikseen.
Yritin etsiä näille merkityksiä sähkökaavioista, mutta värit ja piuhojen lukumäärät ei minusta natsanneet.
Riittääkö että kytkee vain nuo viisi etummaista johtoa? Meneekö valkoinen akun plussaan ja musta miinukseen?
Mikä tarkoitus takana olevilla johdoilla on? Luultavasti haistelevat kuormitusta.

Keltaiset kenevät laturille, ainakin kaikissa niissä joita olen tutkinut (kolmiokytketty laturi).
Valkoinen ja musta luultavasti niinkuin arveletkin. Mutta nuo lisäjohdot voivat olla vaikka mitä varten,
esimerkiksi lämpöanturi tms eculle johdotettuna. Onkohan se ihan oikeaan malliin , muistaakseni nuop 5 johtimiset
ovat kaikista yleisimmät eikä muita pahemmin näy. Voisivat olla myös magnetoinnin säätöön mutta sitä taasen ei pyörissä yleensä käytetä.

Voithan kokeilla ja jollei toimi niin sitten uutta palikkaa tilalle, vaikka itse väkästäen ( jossain oli kytkentäkaava, selostus jopa suomeksi)

ismo

OK. Kiitos Ismo.
Pistetäämpä paikalleen. Katellaan miten pelittää. Vanhaan Suzkaan laittaisin ja sihenhän ei tule muita kuin noi viisi kuuluisaa johtoa.

Back