Jarruista ja paloista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cterror
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cterror

New member
Kahlailin tuossa läpi erilaisia manuaaleja siitä mitkä jarrupalat soveltuvat millekin materiaalille, mutta erityisen epäselväksi jäi kohta valurautalevyt.
omassani on ISRän täyskelluvat valurautalevyt ja hämmästyttävän monen valmistajan paloissa sanotaan etteivät sovellu kuin alkup levymateriaalille.
Carbon pohjaiset palat oli yzffässä aikoinaan ja tuntuma jarruilla huono. toki yhtä huono koko ajan, joten alkuperäisestä jarrujen kuumenemis/jarrujen menetys asiasta niillä pääsi eroon.
nykyisellään gsxrrä pysähtyy aivan perkeleesti ja kun kahvalinkusta saa säädettyä sylinterin puristusvoimaa (isr myös) niin pysää myös koko päivän hyvin. kysymys kuuluu siis oikeastaan että mitä paloja olette rautalevyillä käyttäneet? millä pysähtyy?

... hetkellisesti harkitsin kysymyksen postaamista moto-guzzi foorumiin mutta koitetaan nyt kuitenkin race-puolelta
tounge.gif
 
Nyt en osaa sanoa mitä materiaalia nuo 2001 - 2002 -mallisen R6:sen levyt on olleet, mutta itselläni toimi niissä parhaiten Lucasin carbon palat. Niitä joutuu pari ekaa kierrosta lämmittämään, mutta kun palat on lämpimät niin pito on mahtava ja tasainen.

SBS:n cintereitä kokeilin, samoi Ferodon XR Racing paloja... kummatkaan ei toimineet, ainakaan mulla ja ratakäytössä.

Kadulla en ole noita testannut. Carbon palat voi olla kadulla aika villit, sillä esim. ensimmäinen jarrutus 300 km touring matkalla ja jarrut ei olekaan lämpöiset eikä pito läsnä... *hups* Ei hyvä vaihtoehto. Cinterit siinä mielessä paremmat kadulle, niiden toimivuutta en tosin siellä ole testannut.
 
Kun omassa kawassa oli aikoinaan ISR:n levyt, kyselin palasuositusta suoraan levyjen valmistajalta joka kertoi levylle sopivan erityisesti EBC:n GFA alkuiset palat...
Kun ostin sellaiset,yllätyin positiivisesti.
 
Back
Ylös