Jos jarrun käyttö on kovin vähäistä, ei levyjen pitäisi lämmitä. Jos silti lämpenee (molemmat tai vain toinen), ne todennäköisesti laahaavat => pura-putsaa-kokoa = jarrujen herkistäminen edessä
Jos taasen jarruja on käytetty ja siten lämpiämistäkin pitäisi tapahtua, mutta vain toinen lämpenee tai lämpöero on merkittävä, on se viileämpi todennäköisesti jumissa => pura-putsaa-kokoa = jarrujen herkistäminen edessä
Sinänsä työnä jarrujen herkistäminen ei ole kummoinen operaatio - työkalut jarrukelkkojen ja -palojen irroittamiseksi, viila, CRC ja lämpöä kestävää (kupari)pastaa:
- irroitat jarrupalat ja myös -satulat
- painele VAROVASTI jarrua s.e. sylinterit tulevat hieman ulos
- sylinterin kumin välistä pikku tujaus CRC:tä sylinterin pinnalle
- painele sylinterit takaisin koloihinsa
- toista sylinterien liikutus tarpeen vaatiessa, mutta ei liikaa ulos, sillä ne voivat tippua koloistaan => v*mainen ilmaus edessä
- kun sylinterit on herkistelty ja painettu sisään, raaputtele viilalla jarrupalojen -satuloihin koskettavat pinnat puhtaiksi ja voitele ne pastalla KEVYESTI
- putsaa vastaavat pinnat myös jarrusatuloista
- kootessa pieni tujaus CRC:tä jarrusatuloiden liukukumien alle ja ees-taas nytkyttelyä
- palojen pitäisi liikkua herkästi paikoillaan, lähes kolista kuten kelkankin
- puristele jarruttamalla palat takaisin oikeille kohdilleen ja kokeile renkaan pyörivyys = operaation onnistuminen
Tee kuitenkin vain yksi puoli kerrallaan valmiiksi asti jotta jarrunestesäiliösi ei tulvisi yli äyräidensä