contest
New member
Seuraavanlainen homma kävi itselle tässä menneenä viikonloppuna. Kävin ajelemassa motoparkissa kuumana päivänä sellaiset 5-6 settiä omaa vauhtiani
Kuitenkin jarrut olivat varmaan aika kovilla. Hämmästyin kun ennen radalle menoa paloissa oli (edessä) pintaa noin puolet ja ratakeikan jälkeen enää noin 1 mm! Niistä oli siis hävinnyt melkoisesti siinä päivän mittaan
Myt on siis uusien palojen hankinta edessä. Kysyisinkin että minkälaista palaa kannattaisi ottaa, pyöränä Kawan 636:n.
En tiedä mitkä palat siellä olivat, eivät orkkikset kuitenkaan enää. Mutta kuluivat silmissä pois ratapäivänä. Tutkailin katalogeja ja vaihtoehtoja.
Esim. SBS ja Ferodo ja Lucas olivat yleisiä merkkejä.
Joiltakin merkeiltä saa ihan "normi"paloja, siis ei sintrattuja. Niitä ei varmaan omaan käyttööni kannata ostaa. Sitten on se tavallinen sintrattu pala. Eräällä merkillä myös sintteri-racing palat olemassa hyvään hintaan. Tai sitten ihan racing-paloja.
Yleensä racing-paloja vielä noin 2 erilaista, se nössömpi ja hard-core vrs.
Noin lyhyttä käyttöikää en suvaitse omissa paloissani, minkä tyypin pala siis kannattaisi valita omaan käyttööni?
Ei ainakaan sitä orgaanisella materiaalilla olevaa!!
Tavallinen sintteri kenties? Näissä taitaa olla lämmönkesto jotain 400 asteen luokkaa, riittääkö ratapäiville
Vai jopa sellainen ihan lievä kisapala, kannattaako?
Tuntuu että riittääkö se 400c edes kun nuo palat hävisivät silmissä pois...
Radalla siis parin viikon välein tulee käytyä ja siinä välillä kadulla.
Myt on siis uusien palojen hankinta edessä. Kysyisinkin että minkälaista palaa kannattaisi ottaa, pyöränä Kawan 636:n.
En tiedä mitkä palat siellä olivat, eivät orkkikset kuitenkaan enää. Mutta kuluivat silmissä pois ratapäivänä. Tutkailin katalogeja ja vaihtoehtoja.
Esim. SBS ja Ferodo ja Lucas olivat yleisiä merkkejä.
Joiltakin merkeiltä saa ihan "normi"paloja, siis ei sintrattuja. Niitä ei varmaan omaan käyttööni kannata ostaa. Sitten on se tavallinen sintrattu pala. Eräällä merkillä myös sintteri-racing palat olemassa hyvään hintaan. Tai sitten ihan racing-paloja.
Yleensä racing-paloja vielä noin 2 erilaista, se nössömpi ja hard-core vrs.
Noin lyhyttä käyttöikää en suvaitse omissa paloissani, minkä tyypin pala siis kannattaisi valita omaan käyttööni?
Ei ainakaan sitä orgaanisella materiaalilla olevaa!!
Tavallinen sintteri kenties? Näissä taitaa olla lämmönkesto jotain 400 asteen luokkaa, riittääkö ratapäiville
Vai jopa sellainen ihan lievä kisapala, kannattaako?
Tuntuu että riittääkö se 400c edes kun nuo palat hävisivät silmissä pois...
Radalla siis parin viikon välein tulee käytyä ja siinä välillä kadulla.