Jarrupaloista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja contest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

contest

New member
Seuraavanlainen homma kävi itselle tässä menneenä viikonloppuna. Kävin ajelemassa motoparkissa kuumana päivänä sellaiset 5-6 settiä omaa vauhtiani
tounge.gif
Kuitenkin jarrut olivat varmaan aika kovilla. Hämmästyin kun ennen radalle menoa paloissa oli (edessä) pintaa noin puolet ja ratakeikan jälkeen enää noin 1 mm! Niistä oli siis hävinnyt melkoisesti siinä päivän mittaan
confused_orig.gif


Myt on siis uusien palojen hankinta edessä. Kysyisinkin että minkälaista palaa kannattaisi ottaa, pyöränä Kawan 636:n.
En tiedä mitkä palat siellä olivat, eivät orkkikset kuitenkaan enää. Mutta kuluivat silmissä pois ratapäivänä. Tutkailin katalogeja ja vaihtoehtoja.

Esim. SBS ja Ferodo ja Lucas olivat yleisiä merkkejä.

Joiltakin merkeiltä saa ihan "normi"paloja, siis ei sintrattuja. Niitä ei varmaan omaan käyttööni kannata ostaa. Sitten on se tavallinen sintrattu pala. Eräällä merkillä myös sintteri-racing palat olemassa hyvään hintaan. Tai sitten ihan racing-paloja.

Yleensä racing-paloja vielä noin 2 erilaista, se nössömpi ja hard-core vrs.
cool.gif


Noin lyhyttä käyttöikää en suvaitse omissa paloissani, minkä tyypin pala siis kannattaisi valita omaan käyttööni?
Ei ainakaan sitä orgaanisella materiaalilla olevaa!!
omg.gif


Tavallinen sintteri kenties? Näissä taitaa olla lämmönkesto jotain 400 asteen luokkaa, riittääkö ratapäiville
confused_orig.gif


Vai jopa sellainen ihan lievä kisapala, kannattaako?

Tuntuu että riittääkö se 400c edes kun nuo palat hävisivät silmissä pois...

Radalla siis parin viikon välein tulee käytyä ja siinä välillä kadulla.
 
Jaa ihmetyttää kyllä kovasti noiden palojesi kuluminen... Itselläni tuli reilut 3000 kilsaa rataa viimekesänä ja yhdet palat riitti hyvin... Olisko olleet SBS Sintteri HH palat... Tietty jarruttelen vielä melko hellästi (tai sitten olen oppinut ajamaan mutkat kovempaa)
 
Carbone Lorrainen SBK3 palat on toiminut mallikkaasti... En huomannut mitään suurempaa kulumista ja purivat hyvin. Samanmoiset ajattelin laittaa uuteenkin mopoon sitten kun se aika koittaa.
 
ferodo xr pala kestää hyvin ja puree kuin tauti. EBCn ne palat jotka alkavat GFA koodilla kestävät hyvin. ovat racing paloja jotka eivät ole carbonilla varustettuja ja jarruttavat myös kylmänä.
katulaitteeseen en ottaisi minkään näköisiä carbon paloja lainkaan koska jarrupito kylmänä on olematon.
 
Noi nopeasti kuluvat palat olleet mahdollisesti lucasin SRQ:t?

ne ovat tehtaankin sanoman mukaan nopeasti kuluvia paloja, pitävät kuin tauti mutta kisatouhuissa kestävät hädäntuskin aika-ajot+kisan..

lucasin CRQ:t laitoin kymppiini viimeksi, loistava tuntuma radalla eikä kadullakaan huonot vaikka carbonia sisältävät..
 
Noi nopeasti kuluvat palat olleet mahdollisesti  lucasin SRQ:t?

ne ovat tehtaankin sanoman mukaan nopeasti kuluvia paloja, pitävät kuin tauti mutta kisatouhuissa kestävät hädäntuskin aika-ajot+kisan..

lucasin CRQ:t laitoin kymppiini viimeksi, loistava tuntuma radalla eikä kadullakaan huonot vaikka carbonia sisältävät..
Enpä tiedä mitkä ne palat ovat mitkä siellä nyt lymyää, pintaa tosissaan enää se milli jäljellä! Jospa siitä jotain näkisi kun vaihdan ne tuossa viikonloppuna, jahka olen päättänyt minkälaiset palat siihen ottaisin! Sitten selviää jotain. Kyllähän ne varmaan lämpeni motoparkissa kun oli 30 lämmintä ja aika rajuja jarrutuksia aina suorien päässä tuli tehtyä... Voisihan sitä kait ajaa säästeliäämminkin mutta mitäs järkeä siinä enää olisi? Cruisailla kurviin  
cool.gif
Sitten palat ovat vielä "nakertuneet reunoistaan, sen mitä siitä sivusta näkee kiinni ollessa. ELi pieniä palasia on irronnut palan sivusta mikä on levyä vasten, jotenkin ne ovat vaan antaneet periksi. Saattavat olla mahd. ihan mitkä tahansa halpispalat!
 
Jos pyörä on 03-> 636 (radiaalijarruilla), niin laita alkuperäiset palat, toimivat varsin hyvin ja kestävät erinomaisesti.
Vanhemmasta 636:sta ei ole kokemuksia.
 
Jarruta vähemmän ja kaasuta enemmän... Meillä kilvettömässä Suzukin alkuperäiset palat ja on kestänyt nyt rataa n. 1400km ja vielä pintaa n.1/3 jäljellä.
 
Jarruta vähemmän ja kaasuta enemmän... Meillä kilvettömässä Suzukin alkuperäiset palat ja on kestänyt nyt rataa n. 1400km ja vielä pintaa n.1/3 jäljellä.
Noin kai se useimpien meistä pitäsi tehdä...

No joo, mutta eri paloissa on oikeesti ihan järkyttäviä eroja kestossa, itse käytän kilpurissakin kawan orkkis paloja, ja kuten jo aiemmin mainitsin, moiset toimivat hyvin ja kestävyys on erinomainen, eivätkä ole ainakaan kalliimpia kun muutkaan palat...
 
No nyt laitoin EBC:n HH-merkityt sinterpalat, jään seuraamaan että kuinka kestää. Pito on aika kohdillaan ainakin nyt! Noissa näyttää olevan vaan vähemmän pintaa kuin alkuperäisissä paloissa... EI saanut selkoa mitkä olivat ne entiset palat, teksit olivat kärventyneet veks.
 
Back
Ylös