• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jarrusatulan korjaus

Rubberduck

New member
juuh, kasailimpa pyörää ja totesin että jarrusatulasta on jarruletkun kolosta kierteet menny paskaksi, elikkäs, mitäs mieltä orgilaiset on... pistääkö
A. helicoil?
B. Kemiskillä jarruletkun nippa kiinni satulaan?

toki jos parempia ideoita olisi niin ihan vapaasti saa ehdottaa...
 
Jos uus satula on pois laskuista,niin ehdottomasti helicoil.Älä ajattelekaan mitään Kemiskiä!! Jarrut on kuitenkin aika tärkeet eikä niiden kanssa kannata lähteä leikkimään.
 
sad_orig.gif
Kyllä minäkin kallistuisin uuden satulan kannalle vaikka nuuka olenkin. On noi jarrut sen verran tärkeät kapistukset.
 
Älä edes unissasi vahingossa ajattele pistäväsi jarruja nippuun jollain kuttaperkalla. Helicoil pitää kyllä saman kuin alkuperäinenkin jenka.
 
heittäkääpäs villi veikkaus sitten notta palhon helicoilin laitto maksaapi tuohon.... kierrehän tuossa on 10mm tai 8mm vielä vakionousulla muistaakseni....
 
pura satula ja hitsauta ammattimiehellä reikään tavaraa ja sit uudet jengat sinne.sen helicoilin laitto on kyllä edullisin vartin homma jos satulassa ei ole mäntiä paikoilaan saa sirut pois sieltä.kun vedät letkun kiinni niin varoen jos jousi kierteeseen päädyt,tahtoo se helicoili mennä uusiksi jos joudut käytään letkua irti.ompa työn puolesta tullut niitä kierteitä laitettua
smile_org.gif
 
noh, tuon saa olla vaikka seuraavat sata vuotta siinä satulassa kiinni, kun satulaan tulee nippa, johon tulee letku (lucasin letkut) niin sillä nipan aukeavuudella ei ole väliä, kunhan se pysyy kiinni ja pitää... mutta tuota hinta-arviota kaipaisin, kun kuitenkin 100e pintaan saa uuden satulan....
 
No ei nyt sitten ole tullut mieleen hommata siihen seuraavaa kokoa oleva "nippa", vääntää ihan omin jaloin uudet kierteet ja olla tyytyväinen? Tämä ei tietenkään käy jos "nippa" on banjopultti.

Yleisimmät kierteet motskarien jarruliittimissä ovat 10*1 ja 10*1.25, mutta siis suurempiakin löytyy. Esim. täältä löydät liittimen kuin liittimen jarruihisi ja todennäköisesti hintakin on huomattavasti järkevämpi kuin motskarikaupassa.
 
No ei nyt sitten ole tullut mieleen hommata siihen seuraavaa kokoa oleva "nippa", vääntää ihan omin jaloin uudet kierteet ja olla tyytyväinen? Tämä ei tietenkään käy jos "nippa" on banjopultti.

Yleisimmät kierteet motskarien jarruliittimissä ovat 10*1 ja 10*1.25, mutta siis suurempiakin löytyy. Esim. täältä löydät liittimen kuin liittimen jarruihisi ja todennäköisesti hintakin on huomattavasti järkevämpi kuin motskarikaupassa.
jaa, ei muuten yhtään hassumpi idea, mietityttää vaan että riittääkö tuossa satulassa ainevahvuus enää seuraavan koon nipalle...
 
Back
Ylös