Jarrusatulan männät rosterista?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RC17
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

RC17

New member
Onkos kukaan itse sorvannut jarrusatulaan männät rosterista.
Jos on niin kuinka onistui. Vai onko jotain estettä esim. kemiallinen reaktio. Hapettuu satula näköjään alkuperäisillä kovakromatuillakin männillä ja rautaa näytti perusmateriaali olevan kun magneetti tarttui hanakasti kiinni.
 
Takavuosina autoon tein, hyvin toimivat.
Teoriassa varmaan rst:lla on huonommat liukuominaisuudet kuin kovakromilla, mutta ei se jarrumäntä kyllä kummoista liikettäkään tee.
 
Olen sorvannut haponkestävästä materiaalista ja kromi pintaan. Hyvin on toiminut. Kromaus oli kallista, joten hintaa kyllä kertyi.
 
Onkohan tuo rostfrei pehmeämpää kuin se alkuperäinen?
On. Sylinteri kuin sylinteri vaatii kromipinnan, mikäli pitkää ikää tavoitellaan.. Jos kumit on tiiviit ja ehjät, sekä neste vaihdettu välillä, ei pitäisi tulla korroosio-ongelmia??

Korjaan, että kyse on tietenkin männänvarresta, eikä sylinteristä tuon pinnan suhteen..
smile_org.gif
 
Back
Ylös