Jarrut irti!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wilzu

New member
Voi kiesus!!! Tänään sitten sen upouuden mopon viimein hain, ja kuinkas kävikään. Vajaa 100 km mittarissa, ja molemmat etujarrusatulat irti!!!!!! Tai siis, molempien kahdesta kiinnityspultista enää viimeiset jäljellä, nekin tipahtamispisteessä. Onneksi huomasin ajoissa. Tosin eipä voi olla huomaamatta, kun tunto hävisi jarruista totaalisesti ja tietysti myös jarrutusäänet olivat -hmmm- erikoiset. Onneksi en ollut enää motarilla vaan lähiössä.

Siitä sitten läheiselle huoltikselle ja soitto firmaan. Myyjää en tietenkään syytä, huollossa sattunut inhimillinen mutta vakava virhe. Vastaus oli erittäin asiallinen. Pyörä samantien hakuun ja palautus vielä tänään.

Vahinkoja sattuu -toivottavasti ei enää näin vakavia- ja homma nähtävästi hoidetaan asiaankuuluvalla esimerkillisyydellä. Loistava myyjä lupasi henkilökohtaisesti pistää mopon 110 %:een kuntoon. Eipä tässä muitakaan vaihtoehtoja ole.

Pyörä sinänsä on mahtava ajaa! Vääntöä on kaikilla vaihteilla aivan älyttömästi, ja suurehkosta painostaan huolimatta erittäin kevyt ja helppo hallita. Tuskin maltan odottaa huomiseen.
wink.gif

Mutta mitä opimme tästä? Ainakin sen, että katsokaa herran tähden vielä itse uutta/käytettyä hankkiessanne, että mopotin on kasassa. Ja huollosta hakiessanne, sama juttu. On tälläkin foorumilla irtonaisista jarrusatuloista kirjoiteltu, joten en toki ole ensimmäinen.

En halunnut laittaa tätä "Risut ja ruusut-" palstalle, koska moka olisi voinut sattua missä hyvänsä ja homma hoidettiin lopulta oikealla tavalla.

No ei todellakaan miltään mukavalta kuullosta
sad_orig.gif
Siinähän olisi voinut mennä henki
veryangry.gif

Mikään ei tota tee hyväksyttäväksi, mutta yritä nyt kumminkin saada siitä jotain hyvitystä jossain muodossa, sillä jos tapahtuu tollasia virheitä, missä voi olla henki kyseessä, niin ei ne opi muulla kuin sillä että joutuvat korvaamaan sen rahalla
veryangry.gif

Älä vaan jätä pyytämättä, sillä muuten on seuraavana jonkun muun vuoro ja siinä voi sitten mennä jo henki
bawling.gif

Ikävä juttu tosiaan. Hienoa, että selvisit säikähdyksellä!

Mä en nyt kyllä jaksa taipua tohon fumin kantaan. Uskon, että ihan hevillä ne ei vähään aikaan noita ruuveja unohda tarkistaa. Toisekseen ne korvausvaatimukset ja niiden maksaminen kohdistuu ihan eri ihmisiin, kuin niihin ketkä niitä ruuveja tarkistelee. Firman sisäisesti jos aletaan tollasilla korvausasioilla uhkailemaan ja sitä kautta luomana painetta ja skismaa henkilöiden välille, madaltuu kaikkien työmotivaatio ja sutta tulee entistä enemmän. Toista kautta asiallinen palaute ja kaunis ja rehti kiittäminen jälkikäteen nopeesta toiminnasta jättää kauppiaalle ja huollolle hyvän mielen ja sitä kautta voi odottaa hyvää palvelua jatkossakin. Ainakin itselleen, jossei muuta. Ja jos kaikki asiakkaat olis sellasia rentoja ja mukavia, niin tuskin niitten kauppiaittenkaan tarvis koko aika olla vittuilemassa. Että kyllä sitä saa kaikki (siis yhteisönä) peiliin katsoa siinä vaiheessa kun aletaan huonosta palvelusta purnaamaan ja jopa korvauksia vaatimaan. Wilzulla tuntuisi olevan asenne kohdallaan, siitä pisteet
smile_org.gif

Ja paljon hyviä ajokilometrejä, toi mopo on todellakin aivan upee
smile_org.gif
Ja miehekäs!!!
biggrin.gif

Asenne on hyvä että et lähtenyt heti "liekittämään" huollon tehnyttä firmaa.

Turvallisia ajokilometrejä ja lähden tästä tarkistamaan omaakin pyörää vielä kertaalleen että onhan kaikki kiinni.!!!
omg.gif

Kiitoksia hyvästä palautteestanne, homma on nyt kunnossa. Eli mopotin haettiin heti ja pistettiin heti entistä ehompaan kuntoon. Kaiken lisäksi myyjä itse hoiti koko homman, henkilökohtaisesti. Ja kyllä, pyytämättä sain hyvitykseksi pari ilmaista huoltoa.

Tekisi mieleni nimellä kehaista, mutta menköön nyt näin anonyymisti. Joka tapauksessa, ensiluokkaista palvelua ja 100 pistettä asian täydellisestä hoitamisesta. Kumpa kaikkialla toimittaisiin näin mallikelpoisesti. Vahinkoja sattuu aina, ja ne jätän täysin omaan arvooni.

Huomenna
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
!!!!!!!!!!!!!!

tuollaisia on sattunut turhan usein. itse luotan aina varauksilla vierastyövoimaan. tarkistan aina vekottimen jonkun toisen jäljiltä, liian usein on ollut puutteita työnjäljissä.

tosin kehumatta mitenkään omaa työnjälkeä, rottamopoilijana.

On mullakin lähtenyt jarrusatulan pultit irti, kun olin aikoinaan huono käyttämään kierrelukitetta. Ennen irtoamistaan olivat kyllä taatusti Haynesissa ilmoitetussa momentissa (joka ei välttämättä ole sama kuin tehtaan ohjearvo). Eli tässäkin on mahdollista ettei kukaan ole varsinaisesti syypää kun pultit ovat vain päättäneet lähteä kiertymään auki. Niillä on jostain käsittämättömästä syystä taipumusta löystyä varsinkin jos on juuri käytetty auki. Vieläpä niin että, jos pysyvät viikon kiinni niin sitten ne pysyy seuraavat kymmenen vuotta. Mutta jos löystyvät itestään niin se tapahtuu yleensä heti melkeinpä riippumatta lähtökireydestä. Suosittelemme lukitetta tai kireyden tarkastusta lyhyen ajon jälkeen. Jälkikiristys hoitelee ongelman ilman lukitteita. Tuskimpa huolloissa aletaan koeajeleen ja tarkasteleen kireyksiä uudestaan jälkikäteen vaan sekin pitäisi tehdä itse. Ainoa patenttivarmakonsti on kun laitat ne kisatyyliin varmistuslangalla kiinni.

Heh minä olin se, joka tuli pakulla siihen esson pihaan
tounge.gif
maailma on pieni! Turvallisia kilometrejä.

Back