• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Jatkoletkut ja kaapeli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HeikkiL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

HeikkiL

New member
Piti nyt pitkän lukemisen jälkeen liittyä foorumille, kun en löytänyt topicia aiheesta tai ainakaan osannut etsiä
tounge.gif

Bensatankin jatkoletkuista ja kaapelista siis kyse. Olen ajatellut molemmat tehdä mieluiten itse. Löysin letkuihin tälläiset ohjeet Kliks Kysymys kuuluukin onko tässä uudessa triplessä nyt sitten samankokoiset liittimet?

Tuohon jatkokaapeeliin en ole vielä löytäny mitään ohjeita kai kyseessä on kuitenkin jotkut standardoitut liittimet jotka voi ostaa kaupasta. Onko kukaan löytänyt ohjeita tuon kaapelin tekemiseen?

Jos pelkkää läppärunkojen synkkausta varten noita haikailet niin eivät ole mitenkään välttämättömät. Siinä bensaletkussa on aika reilusti extraa kiekuralla, ainakin 1050 vehkeissä.

Itse olen synkkaillut pistämällä pari pyyherullaa takahäkin päälle ja tankki sitten takaperin lepäämään noille. Vähän jollain remmeillä kiinni ettei putoa koko viritys.

Muistaakseni joskus synkkasin niinkin päin että tankki oli lähes normaalilla paikallaan, mutta noi pyyherullat rungon ja tankin välissä. Sieltä välistä sopii sitten kätöset synkkaruuveille.

No nyt sain sitten tankin irrotetuksi ja tuli todettua, ettei piuhaa eikä letkua ollut kerällä ylimääräistä. Otin liittimestä ja sovitepalasta kuvat, nyt voi sitten alkaa pommittaa elektroniikkaliikkeitä kyselyillä
tounge.gif

Liitin
Liitin2
Sovitepala
Sovitepala2

Siinäpä ihmeteltävää.

Jatketaan monologia  
biggrin.gif

Tälläkertaa noista jatkoletkuista. Ajattelin tuossa, että olisin vaihtanut nuo liittimet metallisiin, mutta vaikuttaa uhkaavasti siltä, että bensapumpulle menevä urosliitin ei ole vaihdettavissa. Vai olenko väärässä? Lisäksi tuo bensapumpun liitin ei muistuta tuota ekan viestin linkissä olevaa sitten ollenkaan. Vaan on ennemminkin ns. putkijatke. Helpoimmalla ja halvimmalla varmaankin pääsisi sillä viisiin, että ostaisi pelkän muovisen putkijatkeen ja oikean paksuista letkua. Toisaalta olisi kyllä ihan kiva, ettei olisi tollanen puoliksi purkkaviritys.

Edittiä: nyt sitten löyty edes vähän sinnepäin olevia liittimiä ja ei kyllä hyvältä näytä Kliks Laitoin kuitenkin sähköpostia tuonne saas kattoa mitä vastaavat.

Monologi lähestyy loppuaan.  
biggrin.gif

Tuosta sähköpiuhasta sen verta, että noin 30e saa valmiiksi tehdyn. Ulkomailta noita melkein sopivia liittimiä ei kannata tilata. kustannus 15e ja vituiksi menemisen mahdollisuus suuri.

Mitä polttoaineen jatkoletkuun tulee olen ajattelut tälläistä,:
be.jpg

+polttoaineletku
+muutama letkukiristin

listahinta oli siinä ~12,50€ alv 0%
Painemittarin lisääminen kustantaisi jotain 20€ lisää tuohon, mutta se saa jäädä ellei nyt keksi järkähtämätöntä perustetta miksi polttoainelinjan paine pitäisi mitata jokaisessa perushuollossa.

Back