Dodiin, laitetaapas paremmin nyt kun on aikaa...
Siis, alkuperäinen kysymys koski noita "main air correctoreita" ja niiden tarkoitusta, itse asiassa kun tuota selvitin, oikeampi nimitys olisi "main air plug" (stage seiskassa on sama tulppa, sama osanumero ja nimella "plug") koska kyseessä on yksinkertaisesti tulppa jolla tukitaan "main air jet" joka antaa ilmaa neulaputkeen tarkoituksena ilmeisestikin tasoittaa/loiventaa bensa/ilma -seoksen vaihteluita.
Dynojet taas haluaa että näin ei tapahdu (Thundercatin kaasareissa), vaan "main air jet" tukitaan jolloin neulaputken kautta virtaa raakaa bensaa ja koneeseen syötettävää polttoainetta kontrolloidaan pelkästään neulan korkeudella/muodolla ja myöhemmin pääsuuttimella jonka rei`än muoto ja koko (tuntui hurjalle vaihtaa pääsuutin koosta 155 kokoon 120 tai 124) on erilainen kuin originaalissa.
Se pöydän kulmalla ollut kitti on nyt paikalleen asennettuna ohjeen mukaan ja testilenkin jälkeen persdynolla sanoisin että kannatti.
Hyvä tasainen ja sanoisinko tanakampi veto alkaa hieman alempaa kuin orkkiksena ja jatkuu tasaisesti korkeille kierroksille (en ole vielä kokeillut ihan tappiin saakka). Pienenä miinuksena pitää mainita että korkeahkoilla kierroksilla tasakaasulta nopeasti kaasua avatessa on silmänräpäyksen kestävä "miettimistauko", en tiedä olisiko tuota ollut originaalina, en ole kokeillut. Rauhallisemmin kaasua avatessa vetää kyllä miettimättä missään kohdassa. Orkkiksenakin jossain 7000 kierroksen kohdilla tuntuva pieni tehopiikki on nyt selvempi, josta (kilokuskeja nyt naurattaa) alkaen kiihtyvyys on ihan tautinen...
Sivumennen mainittakoon että (ei varmaankaan liity jetkittiin mitenkään) tappelin aikaisemmin epätasaisen tyhjäkäynnin kanssa, orkkisputken kanssa, nyt sliparin kanssa avasin seosruuvit noin kierroksen isommalle oletusasetuksesta ja hetko, käynti on tasainen, jopa niin että saatoin pudottaa tyhjäkäyntikierroksia n. 1300 > n. 1100...
