tuosta "paras 600 radalle"-topicista löytynee muutama vastaus.
mun mielestä paras hankinta on R6 99-02, koska siihen löytyy halvalla paljon osaa ja se on kilpailukykyinen laitos. rääkätty tai rääkkäämätön, eipä niitä 600sia ikuisiksi ole tarkoitettu, ja isompi hintalappu ei kerro kestävyydestä lähes mitään. eipä myöskään katupyöränä elämäänsä viettänyt saksalainen ole sen paremmassa kunnossa, ainakaan halpa sellainen. R-6sella voi ajaa säädettävillä jalkatapeilla 1.50-2M ihminen ilman ongelmia.
hankkikaa valmiiksi kilpuriksi rakennettu laitos. vanha katupeli saksasta on melko kallis ratkaisu vaikka aluksi hinta näyttääkin edulliselta. vanhan pyörän katteista ja muista katuosista ei saa paljoa mitään käytettynä myytäessä, ja uudet osat kuten kuitukatteet, ohjausiskari, takaiskari, etuiskarit, varaosat, tuplavanteet, rattaat, varikkopukit, rengaslämppärit, varakahvat jne pakolliset varusteet maksavat ns. maltaita.
kunnon varusteilla olevaa valmista kisapyörää on kahden kimpassa helppo lähteä mieleisekseen taiteilemaan eikä rahaakaan enää hankintahinnan päälle mene kuin renkaisiin (n 600km per setti á 300€). hauskaa sinäänsä mutta kun rengaslaskun maksaa kaudeksi niin siinä alkaa täystitaanisten akrapoviccien hinnat tuntua ihan edullisilta
, myöskin koneremontti (karkeasti 1200€) tuntuu ihan kohtuuhintaiselta. tuplakoneella olevaa R6sta kannattaa metsästää ja siitä kannattaa jotain lisääkin maksaa jos molemmat koneet ovat nipussa ja täydessä iskussa. useimmiten vaan se kakkoskone on jo jotenkin viallinen eikä pelkästä romukasasta kannata mitään maksaa.
lisäksi tietty kuljetuskalusto, varikkoteltta, vaahtosammutin, huoltomatto, bensakannuja, työkaluja jne.
luokkia joita voi tällainen tavan-harjoittelija ajaa on B-600 ja mp-foorumin jokkis. molempia ei voi ajaa. myös scandinavian open rookie 600 sarjaa voinee ajaa ilman eri lupia. lisäksi kesällä järjestetään erillisenä kisana endurance200miles joka on todella kiva koitos. lisenssin voi maksaa kisakohtaisesti ja se on ^100€ tai koko kauden n 400€ (muistista... ei tarkkoja)
siinäpä ne tärkeimmät.