Jos sun prätkä olisi auto, niin mikä auto se olisi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja väpätin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

väpätin

New member
Jos sun prätkä olisi auto, niin mikä auto se olisi?

Kaikkea sitä yön pimeinä tunteina tuleekin mietittyä ennen Nukkumatin tuloa. Juolahti jostain mieleen verrata omaa pyörää autoon.

Idea ois siis heittää ilmoille jonkunlainen oma mielikuva siitä millaiseen autoon omaa prätkää vertaa :grin:
Samanlaisia prätkiä on paljon liikkeellä ja onkin mielenkiintoista verrata vastausta samanlaisesta pyörästä eri kuskilta :jippikaijee:

Ite ajelen vakiokuntoisella Suzuki GSX650F:llä. Mulle tuli heti 3 vaihtoehtoa mieleen. Opel Corsa, VW Polo ja Nissan Micra. Ooppeli syystä että kuski kiihtyy nopeammin ja enemmän kuin pyörä :rant: Niin alas en kuitenkaan vajoa että prätkääni vertaisin Ooppeliin. Vähän harmaa hiirulainen toi pyörä on ettei oikein suuria tunteita herätä eikä äänetkään ole vakiopöntöllä juuri mitään, niin päädyin myös autoina näihin "mummo" malleihin :D Pieni kunnioitus omaa pyörää kohtaa on joten valintakin noista on sen mukaan:

Suzuki GSX650F = VW Polo 1.4l

En tiedä onko moista ketjua ollut aikaisemmin mutta katotaan jos ottaisi tuulta alle :)
 
Oisko se sit,

Honda Blackbird = Audi 1.8T, hyvä ja huoleton ajaa kunnossa ollessaan ja sopivasti potkuakin.
 
BMW R1200GSA = BMW X5. Molemmat höydyttömiä "maastureina" mutta mahtavia matkan tekijöitä runsaalla tilalla ja mukautuvia melkein paikkaan kuin paikkaan.
 
ex-pyöräni hayabusa, on tietysti bugatti veyron x)
Ruma ja nopea! Kun suoraan ajetaan
 
Viimeksi muokattu:
Olisko jotenki näin:

Suzuki GSF Bandit 1250 SA > Toyota Avensis, joku Dieseli. Eli peruspeli alaväännöllä. Käy joka paikkaan, muttei varmaan paras missään. Ei Corolla siksi, kun on toi isompi malli ... :)
 
1400 GSX = 60-luvun loppupään isokoppa/lohko.... Impala, Galaxie, Satellite.... hieman terästettynä kaikin osin.

B-Kinky = 69 isolohko Camaro Blueprintattuna.
 
Speed Four olis varmaan joku harvinaisempi ja aliarvostettu Hot Hatch. Fiat Ritmo Abarth 130TC?

Katanan vastine löytyy taas ihan selkeästi jenkkimuskeleista. Camaro Z28, vaikka.

Ja sit tuo RS 250 R on ihan selvästi Dallara-Mugen Formula 3.
 
Mp hondilla olen aina ajellut satoja 1000.a kilometrejä ilman ongelmia,samoin opeleilla miljoonia,perusvarmat tekniikat.max 2000vm pelit.
 
Jaa-a... olipas vaikee.
Ihan ensituntuma olisi että KTM SuperDuke R voisi olla Audi R8. Molemmat hyödyttömiä mihinkään muuhun kuin liikkumiseen paikasta A, paikkaan B maksimaalisen ärhentelevästi, nopeasti, muita nöyryyttäen ja muotokielellään vahvasti massasta erottuen. Ja juuri siksi se on niin stnan mahtava mopo
:WAZAAP:
 
Jaa-a... olipas vaikee.
Ihan ensituntuma olisi että KTM SuperDuke R voisi olla Audi R8. Molemmat hyödyttömiä mihinkään muuhun kuin liikkumiseen paikasta A, paikkaan B maksimaalisen ärhentelevästi, nopeasti, muita nöyryyttäen ja muotokielellään vahvasti massasta erottuen. Ja juuri siksi se on niin stnan mahtava mopo
:WAZAAP:

Saanen olla eri mieltä. Mun mielestä R8 on pliisu Kotariin verrattuna. KTM menee enemmän tuonne TVR-osastolle.
 
Hyvä aihe!

Suzuki DL650 Vstrom => ensimmäisenä tuli mieleen Honda CRV, sun muut kevyet katumaasturit.
 
Entinen CBR 600F = Corolla ja riisuttu FZR 1000 = viritetty Taunus
nykyinen Nuda = Mini Cooper Paceman. :rakastunut:
 
Triumph Street Triple. Sanotaan vaikka GBS Zero. Molemmat brittejä, selkeänä design-yksityiskohtana irralliset pyöreät lamput, karsittu olemus ja ripaus huliganismia. Ei kaikkein nopein, mutta takuulla hauska

Zero | Street Triple
 
-No voi "viiru" mitä jengiä meillä täällä on, siis POSITIIVISESSA mielessä... :;): (menee duunipäivä rattoisasti näitä lukiessa)

Aiheeseen: V2 Tuono 1000R on tietty Maserati, vaikkapa Spyder Cambiocorsa. Molemmat luotettavia :)-, kauniisti muotoiltuja (kirj.huom: autot ja miehet on Komeita - prätkät ja naiset Kauniita :grin:), "lainakoneella" varustettuja, sopii mukavasti niin kadulle kuin mutkateille ja voi pistäytyä radallakin... :blink:
 
Kriteereitä kun on monenlaisia, niin otetaanpa yhtenä lähdettäminen valoista 0 - 400m.
Punaisen Hondani rinnalle ferrarinpunainen Ferrari Testarossa, samaa sarjaa seisovalla lähdöllä.
 
KTM Adventure 990 = Pontiac Aztek,muotoilukielessa on jotain samaa,muista ominaisuuksista en tiedä.:D
 
Ekana tuli mieleen: K1300S = BMW M5

Molemmat on isoja ja painavia, mutta silti voimaa on ihan törkeen paljon ja kulkevat lujaa
 
Gixxeri olis varmaan Nissan GT-R. Kummatkin nopeita, mutta vähän hajuttomia ja värittömiä. Japanilaisen nörtin tekeleitä.
 
Back
Ylös