• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K-100 lt polttimon vaihto?

saksanpaimenkoira

New member
Joku viisas on sanonut:"tyhmiä kysymyksiä ei ole". Kukin päätelkööt onko tämä tyhmä? Päältäpäin katsottuna olisi helpompi vaihtaa koko pyörä, kun värkätä esim. kärähtäneen pitkävalon polttimon tilalle uusi. Kuinka työläs toimenpide, ja miten se tehdään? Pyörä siis k-100 lt -89

JOVVAIN...
sport05.gif

..............Naaaaa, eli ompi siis suorakaiteenmuoteoinen se HYVÄ valaisinlaite (rekanlamppu sano...), no mun RT:n polttimo ainakin o helppo vaihtaa:

-takakautta
-kumitötsä pois (olikohan muuten lainkaan....?)
-kierretään "pötikkä" auki

....se o siinä. Tai ainaki näin muistelen.....
nixweiss.gif

Mut ältees voipi olla nuita muita romppeita ees het siinä mittariston takana, et käes pitäs olla pari ylimääräistä niveltä lisää...

sport05.gif

Muistelen omasta K1100LT:stä, että H4:n vaihto oli kovin helppo (jossain mittarin takana, ei niin kovin syvällä), mutta parkkilamppu oli paljon vaikeammin tavoitettava, kun oli umpion verran syvemmällä ja siis umpion yläpuolella. Repair manuaalissa nuo vaihtotyöt on piirretty varsin helposti tehtäviksi, kun piirustuksiin ei ole tarvinnut piirtää kaikkia käden tiellä olevia osia...

Kiitän vastauksista. Olin jo huuli pyöreänä, että joutuuko tuon katon purkamaan polttimon vaihdon vuoksi. Vert. nyky autojen keulan purkuun. Eri asia, mahtuuko tällainen maalaislapio tuonne laiteviidakkoon lamppua roplaamaan.

Takakautta on jopa helppo vaihtaa. Aikanaan omaani olin asentanut joitakin lisälaitteita sinne teleskooppiputkien etupuolelle ja silloin oli tilat vähissä mutta kiroten ja puhkuen onnistui lopulta.

Kannattaa vaihtaa samalla myös lyhkästen lamppu...

Aikamoista ähellystä tuo vaati vaihtaa pelkkä parkkipolttimo eteen omaan RS:ään vaikkei mitään rojuja edessä pahemmin ollutkaan. Irtihän se kyllä "lopsahti", mutta kierrä se p*****e takaisin. Nyt on näpit ruvella, mutta palaa parkkikin.
smile_org.gif

Back