• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K 1300 GT / suunnitteluvirhe

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GoKari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GoKari

New member
Kuolasin messuilla uutta K 1300 GT'tä mutta siinä on paha ja vaarallinen virhe. Oikean käden peukalolla säädettävissä näppylöissä on ensimmäisenä (alimmaisena) herkkäliikeinen vipukytkin, joka alhaalla starttaa ja ylhäällä sammuttaa koneen. Sen yläpuolella on perseen- ja kahvanlämmittimien napit. Siis kun viileessä hanskat käsissä nostat peukkua laittaaksesi lämmittimet päälle niin on aivan varma, että joskus hipaiset ensimmäistä kytkintä ja sammutat koneen vauhdissa, mikä ei liene kovin terveellistä. Kuolasin vaihtaakseni R 1200 RT:n uuteen GT'hen mutta en vaihda ennenkuin sammutuskytkin on turvallisessa paikassa.

baijerin pojillekkin sattuu virheitä
sad_orig.gif
itse kuolaan myös ko mallia.
062802moto_prv.gif

Tuskin tulee muuttumaan miksikään tuosta, joten ajele vaan RT:llä.
tounge.gif

Eiköhän nuo napit opi aika äkkiä.

....liekkö BMW:n Mp osasto ostanut suunnittelun Mercedes Bens-insinööriltä , joka laittoi kaikki "mahdolliset" toiminnot siihen vasemmanpuoleisen "viikseen"....ergonomia ja käytettävyys on sivu seikka!
eek.gif

....liekkö BMW:n Mp osasto ostanut suunnittelun Mercedes Bens-insinööriltä , joka laittoi kaikki "mahdolliset" toiminnot siihen vasemmanpuoleisen "viikseen"....ergonomia ja käytettävyys on sivu seikka!
eek.gif
Tuon takia olen ajellut vain Mersuilla viimeiset 17 vuotta. Ainoa järkevä vilkkuratkaisu ja kaikki muut ovat ääliöiden suunnittelemia räpellyksiä.

eek.gif
Tuon takia olen ajellut vain Mersuilla viimeiset 17 vuotta. Ainoa järkevä vilkkuratkaisu ja kaikki muut ovat ääliöiden suunnittelemia räpellyksiä.
Tuon takia Mersulla onkin ollut kiva ajella, jo 30vuotta. Viimeisen päälle toimiva ratkaisu.
cool.gif

eek.gif
Samaa mieltä tuosta Mersun systeemistä, mutta Bemareissahan toki on kaikenlaisia ergonomian kukkasia, myös autopuolella.

.....on siis Mersun viiksi , jossa on siis "kaikki" toiminnot ....kiva käyttää jos muistaan vetää,kääntää,painaa ja vetää ! Ja huoltomiehen painajainen (ja laskuttajan ihanuus=jos siis vois siitä nauttia). MB:n satunnainen käyttäjä on kyllä pihalla kuin "H-Moilanen"
Mutta miksi ihmeessä moottoripyörä maailamaan ei saada jotain standardia vilkun kytkimelle jne. :tyhmäminä:Onko vasemman puoleisen liikenteen maissa (esim.Englanti)jokin eri järjestys hallinta laitteissa?
nixweiss.gif

Siksi varmaankin brittein saarilta ei ole niin paljon tuotu käytettyjä moottoripyöriä suomeen kun on tuo oikeanpuoleinen ohjaus... siis siellä saarilla
withstupid.gif

sanoppa petteri? mikäs mersu sulla on tai bemari? niin voisimme kaikki nyyhkiä seurassasi? ei herneitä.

....ei ole Mersuja eikä Bemareitä...ei autoja eikä mopoja !
Itse joudun kuitenkin hieman olemaan asian osallisena  monessa eri asiassa ja tutustumaan työn puolesta ks. tuoteisiin.
En siis sanoisi, että MB on paras h-auto/hinta-laatu suhteessa, BMW voisi olla lähes sitä, mutta se takavetoisuus(4-veto ok.)
Silti Toyota on se laadukkain h-auto merkki Suomeessa, vaikka omistankin vai yhden sellaisen......
033102beer_1_prv.gif

Ps. jos ei olisi vaimoa ja karvaista jälkikasvua autoni olisi silti BMW...jos se nyt yhtään lohduttaa...
biggrin.gif

....ei ole Mersuja eikä Bemareitä...ei autoja eikä mopoja !
Itse joudun kuitenkin hieman olemaan asian osallisena monessa eri asiassa ja tutustumaan työn puolesta ks. tuoteisiin.
En siis sanoisi, että MB on paras h-auto/hinta-laatu suhteessa, BMW voisi olla lähes sitä, mutta se takavetoisuus(4-veto ok.)
Silti Toyota on se laadukkain h-auto merkki Suomeessa, vaikka omistankin vai yhden sellaisen......
033102beer_1_prv.gif

Ps. jos ei olisi vaimoa ja karvaista jälkikasvua autoni olisi silti BMW...jos se nyt yhtään lohduttaa...
biggrin.gif
kiitos kaikesta, edes oma vanhin poikani ei kirjoita noita juttuja kiitos kuitenkin, seurastasi
biggrin.gif

....ja jatko edelliseen.
Itse kyllä tykkään ajella h-auto keikat vanhalla Ruotsin Mersulla (=Volvo), mutta silti Toyota on silti laadukkaampi...ja molemmat tyttäreni ovat ajaneet kortin ks. vanhalla Ruotsin raudalla.
Siis kaikki nykyaika ei ole edistyksellistä.....
....esim.BMW:n servo tehostetut jarrut , joista tosin luovuttiin vähin äänin !!!!
033102ass_1_prv.gif

....ja jatko edelliseen.
Itse kyllä tykkään ajella h-auto keikat vanhalla Ruotsin Mersulla (=Volvo), mutta silti Toyota on silti laadukkaampi...ja molemmat tyttäreni ovat ajaneet kortin ks. vanhalla Ruotsin raudalla.
Siis kaikki nykyaika ei ole edistyksellistä.....
....esim.BMW:n servo tehostetut jarrut , joista tosin luovuttiin vähin äänin !!!!
033102ass_1_prv.gif
onko sun lapsesi saaneet ajaa v kasi mesellä?
biggrin.gif
mun on. ei hjerneitä. on ne vaan,,,, niin pojalla on yksi, jos haluat kokeilla.
biggrin.gif

...ei kyllä kumpikaan tytär ajanut mesen V 8, mutta Volvon 5-pyttyinen etuveto on niille tuttua.
Vaimo kyllä on jäänyt kiinni lähes tasaiselle 500 SEC mersulla...(todeten:kaiken maailman paskoilla sitä joutuu Baariin menemään...)
Ns. isot A:t ovat heille "hepreaa", mutta ehkä nyt toistaiseksi hyvä näin....(siis p-kortti A)
pftroest.gif

Back