Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
The filters consist of four to six sheets of cotton gauze layered between two sheets of aluminum wire mesh.Eiks K&N suodattimet ole paperisia kaikki? Muista ihan tarkkaan, mutta joka tapauksessa paperi- ja vaahtomuovisuodattimille on kummallekin oma öljynsä.
Voisiko joku luonnonraiskaaja näin tehdä muutenkaan? Kai niitä on...pesuaine jota ei kannata kaataa viemäriin pesun jälkeen vaan takasin kannuun. Liat menee pohjalle...
Jep, kannattaa katsoa K&N nettisivuilta oikea öljymäärä (ja lukeehan se siinä suodattimen mukana tulleessa ohjeessakin), esim. omaan pyörään se on 10 ml! Kun miettii että tuo on vain yskänlääkeannoksen verran niin helposti menisi liikaa jos ei tietäisi...oma öljy ja varottava liiallista öljyämistä.
Bensalla pesu ei tee hyvää. Tehtaan öljy on tehty jostakin minkinraadoista ja ei haihdu käytännössä ollenkaan.Voisiko joku luonnonraiskaaja näin tehdä muutenkaan? Kai niitä on...pesuaine jota ei kannata kaataa viemäriin pesun jälkeen vaan takasin kannuun. Liat menee pohjalle...![]()
Jep, kannattaa katsoa K&N nettisivuilta oikea öljymäärä (ja lukeehan se siinä suodattimen mukana tulleessa ohjeessakin), esim. omaan pyörään se on 10 ml! Kun miettii että tuo on vain yskänlääkeannoksen verran niin helposti menisi liikaa jos ei tietäisi...oma öljy ja varottava liiallista öljyämistä.
Pesuaineen ovat jotkut korvanneet bensiinillä.
Uudet K&N suodattimethan tulevat öljyttyinä, mutta onko se suodattimen muovipussi varmasti ilmatiivis? Meinaan vaan että eihän sieltä pääse pitkänkään varastoinnin aikana haihtumaan sitä tehtaan laittamaa öljyä?
Voihan sitä konnaa pestä millä vaan, mutta jostain syystä ohjeessa kuitenkin kielletään liuottimien käyttö. Miksi siis edes miettiä moistaSe eksoottinen suodatinmateriaali on ihan tavallista puuvillaista sideharsoa. Siis samaa millä haavoja sidotaan. Itse olen pessyt Solmaster TL3 teollisuusliuottimella. Sama aine on aika hyvää myös öljytahroihin vaatteissa. Rasva lähtee ja ei edes haalista värejä. Suunnilleen samaa ainetta käytetään pesulan kuivapesussa.
Syynä on se, että ko. liuotin ei vahingoita puuvillaa millään tavalla ja kuivuu hetkessä. En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.Voihan sitä konnaa pestä millä vaan, mutta jostain syystä ohjeessa kuitenkin kielletään liuottimien käyttö. Miksi siis edes miettiä moistaSe eksoottinen suodatinmateriaali on ihan tavallista puuvillaista sideharsoa. Siis samaa millä haavoja sidotaan. Itse olen pessyt Solmaster TL3 teollisuusliuottimella. Sama aine on aika hyvää myös öljytahroihin vaatteissa. Rasva lähtee ja ei edes haalista värejä. Suunnilleen samaa ainetta käytetään pesulan kuivapesussa.![]()
Mutku, eli oletko ihan varma..?En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.
Olen.Mutku, eli oletko ihan varma..?En sentään pilaisi kallista suodatinta pelkkää tyhmyyttäni.
No eipä tossa muuta ihmeellistä ole kuin aika, joka menee suodattimen kuivumiseen pesun jälkeen. Muuten pesuun ja öljyämiseen menee ehkä kymmenen minuuttia, sisältäen yhden tupakkatauon. Pesuaine+öljy maksaa n. 20 egeä ja tosta setistä riittää sitten useampaankin pesuun.Tämä "vapaavirtaussuodatin" saattaa nimittän mennä siinä olevan öljyn vuoksi myös todella "tukkoon", siinä missä alkuperäisuodatinta vähän kopistellaan ja puhautetaan, niin näitä pestään ja uudelleenöljytään ja se ei ole perushuollossa ihan pikku juttu, puhumattakaan oikeista aineista.
Tämän vuoksi minulla on säilytetty melko puhdas orkkisfiltteri. Jos tulee kiire ajelemaan, niin voi heittää orkkisputsarin paikoilleen ja kuivatellä kooetännää rauhassa. Noiden puuvilla suotimien kanssa ei parane hätäillä.No eipä tossa muuta ihmeellistä ole kuin aika, joka menee suodattimen kuivumiseen pesun jälkeen. Muuten pesuun ja öljyämiseen menee ehkä kymmenen minuuttia, sisältäen yhden tupakkatauon.