• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1100LT

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pedaali
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pedaali

New member
Täältä takarivistä vaan tervehdystä.
Tuli tuollainen otsikon mukainen pyörä tuohon pihaan ja vasta muutaman sata kilsaa oon kerennyt ajelemaan.

Havaintoja:

Oudosti tuulee niskaan. Ei vaikuta juurikaan tuulilasin asento. Ilmeisesti tulee joku pyörre kypärän taakse.
Kuraa tunkee takalaukun takaosan täyteen kahvaa myöten. Pitänee joku lippa väännellä ämpärimuovista tuonne takalokarin taakse.
Kulkee kuin juna. Ainakin jos vertaa entiseen lähes nakuenskaan.
Enskassa piti oikeasti pitää sarvista kiinni, että pysyi mukana vähkään reippaammassa vauhdissa.
Paino lisää paikoillaan liikuteltavuuteen tietyn lisämausteen.
Voimaa ja vääntöä ihan hemmetisti lisää edelliseen enskaan verrattuna.
Totuttelua koneen ääneen. Yksimukinen enska 4000/rpm kuulosti todella harvalle neljämukiseen verrattuna.

Ja nyt kyssäreitä kokeneemmille:

Kesärengastusta haetaan.
Mezler tarjoaa Laserteciä. Onko ihan soppeli ja kestävä rinkula alle? Marathonia kattelin, mutta vain takaseen olisi soppelin kokoinen tarjolla. Etuseen ei ihan oikeen kokoista ole. Radalla ei ole tarkoitu kurvailla, vaan matkamies maan meinasin olla.
Mitäs muuta pitäisi tietää tai ottaa huomioon tällaisella pyörällä?
 
Omassani aikanaan käytin Continentaleja mutta niitä ei enää ole eikä se etunen TKV 11 ollut mistään kotosinkaan, uratutka... Olisin laittanut 880:t mutta tuohon aikaan ei ollut vielä kokoja siihen.

ME 880 käy ja eteen ei ole mitään syytä olla laittamatta 100/90-kokoa. Kehänpituus on sama. Lasertec on käsittääkseni kuitenkin tarkoitettu hieman kevyempiin kuin tällaisiin 290 kg painaviin eikä sen kestävyys olisi ainakaan samaa luokkaa.
 
Kokeilepa ilman sitä takalaukkua. Pyörteily niskaan ja selkään loppuu heti. Omassa sama murhe. (Guzzi)
Kaposempi etunen on myös alla, enkä ole huomannut mitään havaittavaa käytöksen muutosta.
smile_org.gif
 
Ok. Pitääkin tänään käydä kokeilemassa ilman takapoksia. Eilen se laukku oli mukana, kun piti viedä tavaraa kaverille.
Ja sitten laitetaan nuo maratoonarit tilaukseen kesää varten.
 
Niin, piti vielä kysyä, että miten olette kiinnittäneet tuollaisen etulokarin jatkoksen? *kliks*
Pitääkö vetää ruuveilla kiinni, vai pitääkö esim. sikaflexi riittävästi?
Mukana tulee sellanen kakspuoliteippi, mutta en ihan heti luottaisi pelkästään siihen.
 
Niin, piti vielä kysyä, että miten olette kiinnittäneet tuollaisen etulokarin jatkoksen? *kliks*
Pitääkö vetää ruuveilla kiinni, vai pitääkö esim. sikaflexi riittävästi?
Mukana tulee sellanen kakspuoliteippi, mutta en ihan heti luottaisi pelkästään siihen.
Itse oon vetäny nuo kiinni "kiinalaisella avaruushitsillä" eli pop-niitillä.Pikkasen kun on tökännyt mustaa maalia vielä niittiin, niin kovin huomaamattomat ovat olleet.
 
Kiitosta vaan.
Kehtaako tuollaisella vanhemmalla LT:llä tullakkaan BMWKLTIBMIJOF:iin?
Tai jos jättää sen jonnekkin vajan taakse.
 
minkä vuoden malli sulla on.
mulla on kait noita viimisiä
vanhan mallin lt eli -98.
olen ollut tyytyväinen viime
kesä ensimmäinen bmw.llä
062802jumpie_prv.gif
 
ai niin olin viime kesänä ainut vanhan mallisella lt.llä
BMWKLTIBMIJOF kokoontumises ollut.siis ens kesänä
saan seuraa vaikka varmaan taas päiväseltään käynkin.
että terve tuloa
 
Tuommonen -97 tuon pitäisi olla. Pitää vielä purkaa ja kasata tuo, että tietää mitä se on syönyt.
Hyvin tuo kyllä tuntuu mennä pörisevän.
Pitänee kans ilmoittautua päiväkävijäksi tuonne Jämsään.
 
onko sitten paljon ajettu.mulla on niin
kovin vähän matka pyöräksi ajettu.
vasta 42,000 tuhatta.
062802moto_prv.gif
 
57 tuhatta ja rapiat on mittarissa. Tulee heti kohta iso huolto eteen. Missä olisi edullinen huoltopaikka täällä uudenmaanläänin alueella?
Niin ja tietääkö kukaan, että mistä saisi omistajan käsikirjan?
Huoltomanuska löytyikin netistä, mutta tuota ownersmanuaalia ei löydy mistään.
 
Tuollahan ei ole ajettu oikeastaan mitään! Ei tuossa purettavaa / selviteltävää juuri pitäisi olla. Ajoa vaan. Käsikirja saattaisi hyvinkin löytyä jälleenmyyjän/BMW-SUomen kautta. Kysyä ainakin kannattaa.
 
57 tuhatta ja rapiat on mittarissa. Tulee heti kohta iso huolto eteen. Missä olisi edullinen huoltopaikka täällä uudenmaanläänin alueella?
Niin ja tietääkö kukaan, että mistä saisi omistajan käsikirjan?
Huoltomanuska löytyikin netistä, mutta tuota ownersmanuaalia ei löydy mistään.
60 tkm kohdalla on jakoketjun kiristimen ohjurin vaihto. Aikanaan sen tein eikä ohjuri ollut juurikn kulunut. Eikä maksanutkaan kuin vajaa 20 FIM. Näppitöitä teettää hieman. Venttiilientarkistusväli on muistaakseni 30 tkm joten sekin olisi kohdallaan. Säädettäessä vaihdetaan koko nostin, joka sekin on astetta vaativampi toimenpide.

K 1100 LT on oman aikansa paras matkapyörä. GTR 1000 kuului tekniikan museoon jo ajat sitten vaikkakin hinnallaan puolusti hyvin paikkaansa. Pani 1100 oli hyvä pyörä aloittaa matkapyöräily. Eikä niitä muita vastaavia sitten ollutkaan.
 
No sille tasaseen ja rauhallisesti ku ajelee, niin eiköhän ne siinä mukana pysy. Yllättävän hyvä ajotuntuma on tuollaisilla renkuloilla. Odotin paljon pahempaa.
 
Tuollasen kurasiiven tyrkkäsin tuohon taakse. Hyvin hillitsee tuota kuran nousemista takavalolle ja laukulle. Eihän tuo kaunis ole, mutta eipä alle euron kustannuksilla voi paljoa odottaa. Ja tuo etupään jatke pitää tuota etupäätä paljon siistinpänä. *kliks*
 
Back
Ylös