• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1200LT ostamassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mata76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mata76

New member
Moroo

Eukko haluaa sellaisen pyörän jonka kyytikn uskaltas tulla niin oon nyt päätymässä tuollaiseen K1200LT:hen!

Onko 99-02 vuosimalleissa paljon eroja,onko jotain tyyppivikaa mitä kannattas katsoa ja varoa?

Rinta-joupilla näytti olevan Helsingissä yks 99 vuosimallin pyörä myynnissä ,onko kellään tietoa kyseisestä pyörästä ja uskaltaako tuollaisen 100tkm ajetun bemarin vielä ostaa?!?

Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Ps.Jos joku on myymässä pyöräänsä hinta haarukka sais olla 0-7000e niin sähköpostiin voi laittaa infoa

teemuj76 at gmail.com
 
Ohessa omia kokemuksia pyörästä. Laitan linkin muodossa,kun en jaksa kirjoittaa uudelleen.

Linkki
 
Omia ajatuksia -99 LT:n omistaneena ~10v

- Ei noita kilometreillä pilata. 100tkm on ihan oikeasti kunnolla sisään ajettu vekotin
- Jos pääset koeajamaan, niin testaa että kytkin ei luista (+100km vauhtia ja kaasu tappiin vitosella)
- Myös ABS-valojen PITÄÄ sammua liikkeellelähdön jälkeen. Jos ei sammu, niin juokse, tai neuvotte hinta pari tuhatta alemmas.
- tarkista vaihdelaatikon / moottorin alusta. LT:n ei oikeasti kuulu olla "öljyinen" - jos jostain vuotaaa öljyä, niin juokse... Tarvittava korjaus voi olla isompi tai pienempi, mutta kun ostamassa olet, niin riskejä ei kannata ottaa kun tarjontaa piisaa.
- Kannattaa testata myös muut lisukkeet (kahvalämppärit, penkkien lämppärit, ajotietokone, tuulilasin mekaniikka ja tekniikka radio (kaikki kaiuttimet toimivat). Jos joku pettää, niin onpahan jotain josta keskustella hintaa sovitellessa
 
Persaukiset hakee saksasta ja tappaa suomen motoristeja palvelevat kotimaiset mp-kauppiaat.:rant:
 
Persaukiset hakee saksasta ja tappaa suomen motoristeja palvelevat kotimaiset mp-kauppiaat.:rant:

Tai sitten ne, jotka tietää mitä haluaa.... Vuosi sitten ei ollut yhtäkään tarjolla niillä varusteilla, joita halusin. Saksassa yli 50. Pystyi jopa valitsemaan lentoreitille sopivan ostopaikan. :D Jonain päivänä tuo nykyinen on Suomessa kaupan, tuskin kuitenkaan liikkeessä.... :orgmp:
 
Tänään kaupat tehty 2001 LT:stä,nyt odotellaan vaan kevättä ja ajokelejä :)

Mitä renkaita suosittelisitte pyörään ja mistä ootte ostanut/tilannut?
 
Mitä renkaita suosittelisitte pyörään ja mistä ootte ostanut/tilannut?

mitään mistään tietämättä, kuten yleensä, muistelen että metsejä olis sanottu pitkäikäiseksi.. olikohan huuruskin niitä käyttänyt..?

mut jos uudempaa katurengasta etsii, niin PR4 oli ainakin gessussa ihan ok asvaltilla. toimi myös sateessa baanalla.
 
Tänään kaupat tehty 2001 LT:stä,nyt odotellaan vaan kevättä ja ajokelejä :)

Mitä renkaita suosittelisitte pyörään ja mistä ootte ostanut/tilannut?

Tuohonhan on tasan kaksi (luokiteltua ja laillista) vaihtoehtoa. Metzelerin Marathonit ja Avonit. Metzelerit olivat pitkään ainoa. Itellä tallissa odottaa justiinsa Avonit allelaittoa. Metzit on ristikudos- ja Avonit vyörenkaat. Periaatteessa noita Avonit on luokiteltu ainoastaan uudempiin (vai vanhempiin - ei jaksa muistaa) eli pre-/post faceliftin 2004. Mutta on noita laitettu uudempiin ja vanhempiin. Olennaista on tuo vahvistettu rakenne/painoluokitus (REINF 79V)

Ainoa huono kokemus noista Avoneista on se, että eivät sovi yhteen peräkärryn kanssa vaan ainakin yhdellä Suomalaisella motoristilla tuli lusikallinen housuun kun alkoi perä motarilla "soutaa" kunnolla. Marathoneilla ei tuosta tietoakaan, eli ristikudos toimii tuossa käytössä paremmin.
 
ME 880 Marathon Steel Radial

alk. 304.00 €Tuotteen koodi:*34-ME880 4Saatavilla olevat koot ja värit:

Raskaiden Touring- ja Custompyörien suurella kantavuudella ja
hyvillä ajo-ominaisuuksilla varustettu matkapyörien rengas.
Leveä kontaktipinta ja äänettömyys tuovat pitkiä ja miellyttäviä kilometrejä pyörällesi.
Saatavana nyt myös valkosivuna.

Steel Radian (R) = Teräsvyörengas
B = MBS Metzeler belt system vyörengas
 
Metzit toki ovat monen pyörän alla satoja tuhansia rullanneet, mutta noi Avonit ovat keränneet kovasti kehuja. Kulutuskestävyyden kustannuksella.
 
Viimeksi muokattu:
mitään mistään tietämättä, kuten yleensä, muistelen että metsejä olis sanottu pitkäikäiseksi.. olikohan huuruskin niitä käyttänyt..?

mut jos uudempaa katurengasta etsii, niin PR4 oli ainakin gessussa ihan ok asvaltilla. toimi myös sateessa baanalla.

mich PR4. ehkä on laiton jossain mielessä.. mutta paljon parempi ku mez. en ymmärrä mezin fanitusta.. todella paha ääninen jos pääsee pikkaisen kulumaan epätasaisesti, niinkuin yleensä tekee jos ei ole 3.2 baarin painetta. misukka tosi hiljainen, pehmeä ja mukava. en oo tarkistanut mut jos löytyy 170/70-17 kokoa ni :jippikaijee: 160/70 hiukan matala.. eihän toki misukka koskaan paras ole kulutus kestävyydessä mut suunnilleen sama meni ku mez. eli 13-15kkm
 
mich PR4. ehkä on laiton jossain mielessä.. mutta paljon parempi ku mez. en ymmärrä mezin fanitusta.. todella paha ääninen jos pääsee pikkaisen kulumaan epätasaisesti, niinkuin yleensä tekee jos ei ole 3.2 baarin painetta. misukka tosi hiljainen, pehmeä ja mukava. en oo tarkistanut mut jos löytyy 170/70-17 kokoa ni :jippikaijee: 160/70 hiukan matala.. eihän toki misukka koskaan paras ole kulutus kestävyydessä mut suunnilleen sama meni ku mez. eli 13-15kkm

Ei "jossain mielessä" vaan on täysin laiton tai luokittelematon rengas LoTjaan. Jokainen tietty leikkii hengellään omalla vastuullaan.
 
Back
Ylös