sarkka
New member
No niin, nyt se tuli sitten tämäkin koettua.
Työmatkalla:
- Muuramesta - Kokkolaan, jossa ti, ke ja to töissä koko päivät
- Kokkolasta torstai-iltana (yönä) Helsinkiin, jossa työpäivä perjantaina
- perjantaina Helsingistä takaisin kotiin Muurameen.
Eli matkaa tulee kumminkin yhteensä jonkin matkaa yli 1000km, josta vasta rapiat 250 takana.
Ensi viikolla samanlainen reissu edessä...
Matkalla Kokkolaan pysähdyin tankaamaan ja kuuntelin, että nyt takajarrun väliin on jäänyt kivi, kun raahasi hieman. Samalla tuli kuitenkin sellainen tunne, että taisi kuulua jo joskus ennenkin sama ääni.
Perille hotelliin päästyäni polkaisin jalkajarrua ja ääni teki selväksi, ettei enää! Jarrulevyssä pahat jäljet, sellaisia oikein "repimiä".
Otin jarrusatulan päällä olevan "kurkistusluukun" auki, ja totta se on ilmeisesti: ulkosyrjän puoleinen pala on aivan finaalissa, metallillakin.
No, ajelin sitten vielä pakolliset paikallistyöajot käyttämättä takajarrua lainkaan, ja kyllä pelaa onneksi niinkin, koska eivät ole minkään tasoiset integraalit.
Vaihtaakin ne voisi, mutta ei taida Kokkolasta löytyä K12RS:n jarrupaloja varastosta. Lisäksi isompi ongelma on se vaihto. Itse en ehdi, eikä ole työkaluja mukana. Lisäksi huoltojen/kauppojen aukioloajat kiinni töissä.
Oma vikahan se tämäkin on. Niinhän sitä sanotaan, että ennen ajoon lähtöä pitäisi tarkistaa ajokin kunto... Lisäksi huoltokin on nyt kesän ajojen tiiviissä tahdissa vähän venähtänyt, joten huoltokaan ei ole voinut ko. asiaa todeta.
No joo, eipä muuta, kuin että totean, että kyllä siperia taas opettaa. Kun vaan näistä opeista joskus edes muistaisi jotain myöhemminkin.
... niin, taitaa mennä ensi viikon reissu automatkaksi tästä syystä. Sääli, niin hieno ruskaajelu oli tänäänkin.
t: Sarkka
Työmatkalla:
- Muuramesta - Kokkolaan, jossa ti, ke ja to töissä koko päivät
- Kokkolasta torstai-iltana (yönä) Helsinkiin, jossa työpäivä perjantaina
- perjantaina Helsingistä takaisin kotiin Muurameen.
Eli matkaa tulee kumminkin yhteensä jonkin matkaa yli 1000km, josta vasta rapiat 250 takana.
Ensi viikolla samanlainen reissu edessä...
Matkalla Kokkolaan pysähdyin tankaamaan ja kuuntelin, että nyt takajarrun väliin on jäänyt kivi, kun raahasi hieman. Samalla tuli kuitenkin sellainen tunne, että taisi kuulua jo joskus ennenkin sama ääni.
Perille hotelliin päästyäni polkaisin jalkajarrua ja ääni teki selväksi, ettei enää! Jarrulevyssä pahat jäljet, sellaisia oikein "repimiä".
Otin jarrusatulan päällä olevan "kurkistusluukun" auki, ja totta se on ilmeisesti: ulkosyrjän puoleinen pala on aivan finaalissa, metallillakin.
No, ajelin sitten vielä pakolliset paikallistyöajot käyttämättä takajarrua lainkaan, ja kyllä pelaa onneksi niinkin, koska eivät ole minkään tasoiset integraalit.
Vaihtaakin ne voisi, mutta ei taida Kokkolasta löytyä K12RS:n jarrupaloja varastosta. Lisäksi isompi ongelma on se vaihto. Itse en ehdi, eikä ole työkaluja mukana. Lisäksi huoltojen/kauppojen aukioloajat kiinni töissä.
Oma vikahan se tämäkin on. Niinhän sitä sanotaan, että ennen ajoon lähtöä pitäisi tarkistaa ajokin kunto... Lisäksi huoltokin on nyt kesän ajojen tiiviissä tahdissa vähän venähtänyt, joten huoltokaan ei ole voinut ko. asiaa todeta.
No joo, eipä muuta, kuin että totean, että kyllä siperia taas opettaa. Kun vaan näistä opeista joskus edes muistaisi jotain myöhemminkin.
... niin, taitaa mennä ensi viikon reissu automatkaksi tästä syystä. Sääli, niin hieno ruskaajelu oli tänäänkin.
t: Sarkka