• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1200RS vilkkuprobleema

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YAZO!
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

YAZO!

New member
Talven jäljiltä otin pyörän ajoon ja ilmeni sellanen ongelma, et vasemman puoleiset vilkut ei toimi. Hätävilkku katkaisijasta ne toimii kyllä. Mielestäni rele naksuu kun painelee vilkkukatkaisijaa. onko ollut vastaavia ongelmia ja mistä kantsii ettiä vikaa.

Oon antanu katkaisijalle CRC:tä. Akku on kunnossa.

Pyörä on siis BMW K1200RS.

ps. Vaikka muuten oon pyörään tyytyväinen on Bemarilla noi vilkku ym. katkaisijat ja kahvalämppäri systeemit perseestä!!!

Jos rele naksuu, niin silloin vika ei oo katkaisijassa. Kokeiles liitoksia releestä etiäpäin...

Pakko kantaa korsi kekoon ja auttaa pikkasen:
tounge.gif

Niin kuin oisi vika katkaisijan seudulla. Kerran purin kaverin RS:n katkaisijapötikän kun kaukovalo temppuili ja sieltä se vika löytyi.

Veikkaisin jottei anatmasi CRC ole löytänyt perille kun pinnat on aika syvällä pötikän uumenissa. Pura pötikkä ja tarkista asia. Määritä kuitenkin peukalosi sijainti ennen toimeen alkamista. Siellä on pieniä osia valmiina katoamaan.

BMW:n katkaisijat eivät ole ongelma omistaja-asteella. Ja testeissäkin vain sen takia kun ei muusta ei voi valittaa ja muissa on erilaiset.

Niin kuin oisi vika katkaisijan seudulla. Kerran purin kaverin RS:n katkaisijapötikän kun kaukovalo temppuili ja sieltä se vika löytyi.

Veikkaisin jottei anatmasi CRC ole löytänyt perille kun pinnat on aika syvällä pötikän uumenissa. Pura pötikkä ja tarkista asia. Määritä kuitenkin peukalosi sijainti ennen toimeen alkamista. Siellä on pieniä osia valmiina katoamaan.

BMW:n katkaisijat eivät ole ongelma omistaja-asteella. Ja testeissäkin vain sen takia kun ei muusta ei voi valittaa ja muissa on erilaiset.
Lauseella että BMW:n katkaisijat on perseestä, tarkoitin lähinnä sitä et esim. kahvalämppärien ensimmäinen liitin on tankin alla ja kaikki yhtä pötköä. Joutuu purkamaan puolipyörää ennenkuin pääsee käsiksi.

En kuulu siihen BMW porukkaan, jolla on rahaa niin paljon ettei tiedä mitä sillä tekisi, joten yritän tehdä huollot ja pienemmät rempat itse.

En kuulu siihen BMW  porukkaan, jolla on rahaa niin paljon ettei tiedä mitä sillä tekisi, joten yritän tehdä huollot ja pienemmät rempat itse.
Yllätys-yllätys. Aika moni Puimuri-kuski kyllä huoltaa oman moponsa itse. Kuten tiedät - jokaisella pyörällä on omat omituisuutensa / ominaisuutensa. Täydellistä fillaria en 25 mopoiluvuoteeni vielä löytänyt vaikka suurimman osan noista olen ajanut ihan muulla kuin Bemarilla.

Eikös sinne tankin alle pääse aika helposti ja oikealla puolella olevalle relelaatikollekin. Ruuvailua vain jonkin aikaa. Toissa talvena kaverin ´02:n sähköjä tutkittiin kun hän epäili jotakin olleen vialla. Se jokin oli lopulta vain akku.

Muistelen, että etukatteen irroitus oli hieman mutkikkaan oloinen kunnes huomattiin, että helpostihan se irtoaa lopulta kun vain hoksaa mistä se lähtee. Pieni akkuruuvari on oiva apuväline noin paljojen ruuvien kanssa.

Katkaisijoista vielä... Oletin puheen olevan perinteisestä BMW-nappuloista valittamisesta mutta sehän oli vain liittimistä kyse. Tankin alus on ymmärtääkseni aika suojaisa paikka liittimille.

BMW-kuljettajat huoltavat ja hoitavat pyöriään perinteisesti paljon itse ja melko helppohoitoisena se jopa houkuttelee siihen muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Pa-suodattimet joissakin malleissa on hiukan työläitä ja sitte nuo nostimen vaihdolla säädettävät venttiilit vaativat hieman enemmän aikaa ja tarkkuutta.

Saa nähdä miten tuo Guzzi menestyy tuolla saralla takuuajan mentyä umpeen. Pääsääntöisestiu aion käyttää se parin vuoden ajan liikkeessä ihan sitä varalta jos jotakin probsia tulisi niin asioista on sitten mustaa valkoisella.

Back