Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuulostaa kalliille, merkkikohtaiselle tuotteelleSe tarvitsee oman laturin, joka kertoo latauksesta CAN-väylälle, jotta se pitäisi kytkennän auki akulle.
Kannatan edellistä puhujaa. Todella hintansa väärti laite jonka teho riittää autonkin akkuun. Gössi ainakin tykkää kun tökkään pistokkeen kiinni aina kun on pienempää ajoa hieman enemmän takana, ja talveksi tietty ylläpito päälle.Olisiko esim. Ctek 3600 toimiva vaihtoehto?
Tämän takia sitä uskalsinkin ehdottaa - jopa BemaristilleTodella hintansa väärti laite jonka teho riittää autonkin akkuun.
Mitä tuossa nopsasti netistä haeskelin, hinta tuolle 3600 mallille vaihteli 65...75e kieppeillä. Ja taitaapa tuota muistaakseni olla myös .ORG! Shopissakin tarjollaMistä näitä saa ja onko hinta tiedossa?
Tietääkseni pitää tuon ulostulojännitteen muutaman minuutin päällä sähkön katkaisemisen jälkeen, joten joten mittaile vasta jonkun ajan kuluttua. Itse laitoin ylimääräisen pistokkeen suoraan akulta omalla sulakkeella. Tosin tuossa KS:ssä on akkukotelokin tankin päällä tosi helposti avattavissa kahdella ruuvilla.Jos töpselistä on jatkuva galvaaninen yhteys (jännite löytyy töpselistä) akkuun, niin voi sen kautta ladata vekottimella kuin vekottimella.
k1200 s tosiaan katkaisee kaikki sähköt pyörästä kotvasen kuluttua siitä , kun virrat käännetään pois. Näin akun lataukseen jää kaksi vaihtoehtoa. Joko ostat S:ään sopivan laturin joka kertoo pyörän aivoille notta akkua pitäisi ladata tai otat akun pois (irroitat virtakaapelit) ja lataat akkua millä tahansa sopivalla laturilla (joka antaa sopivan latausvirran akun kokoon ja kapasiteettiin nähden. KS:n ideahan on toimia sulakkeettomana pyöränä eli elektroniikka hoitaa tämän homman sulakkeiden puolesta. Näin myös lisälaite, joka unohtuu virran ulosottoon, ei saa imettyä akkua kuivaksi virrasta, olipa se siinä kuinka kauan hyvänsä. Tottahan sellainen laturi, joka on tehty ks:n lataukseen maksaa hitusen enempi, koska tuotantomäärät ovat vastaavasti pienempiä ja onhan siinä se potkurilogo...Tietääkseni pitää tuon ulostulojännitteen muutaman minuutin päällä sähkön katkaisemisen jälkeen, joten joten mittaile vasta jonkun ajan kuluttua. Itse laitoin ylimääräisen pistokkeen suoraan akulta omalla sulakkeella. Tosin tuossa KS:ssä on akkukotelokin tankin päällä tosi helposti avattavissa kahdella ruuvilla.Jos töpselistä on jatkuva galvaaninen yhteys (jännite löytyy töpselistä) akkuun, niin voi sen kautta ladata vekottimella kuin vekottimella.
Akku vaan on jotain uutta ihme tyyppiä, joten voikohan sitä millä laturilla vaan edes latailla.
Tai vaihtoehto 3 esim. juuri tuo Ctek, omalla piuhallaan. Tuo laturi kun on suunniteltu nimenomaan live-lataukseen, eli ajoneuvon elektroniikka ei ole moksiskaan latauksen aikanaNäin akun lataukseen jää kaksi vaihtoehtoa. Joko ostat S:ään sopivan laturin joka kertoo pyörän aivoille notta akkua pitäisi ladata tai otat akun pois (irroitat virtakaapelit) ja lataat akkua millä tahansa sopivalla laturilla (joka antaa sopivan latausvirran akun kokoon ja kapasiteettiin nähden.
Itse ajattelin näin että alta 70e kunnon laturiin vs. 80e joka kevät uuteen akkuun => Ctek 3600 tuli taloonSiis, mistä tunnistan kelvollisen mp.laturin, muusta ku toistasadan hintalapusta?
Kyllä käyp.Käykö tuo CTEK, kun akku on tyyppiä AGM (absorptive glass mat)?