• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

k1200s öljyn kulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja k12rs
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

k12rs

New member
miten muilla S vie öljyä.06 ajettu 22500.itse lisännyt öljyä 20 huollon jälkeen n.1.5 L .tuntuu aika paljolta jos vertaa vanhempaan RS ään.miten öljyn määrä pitäs tarkastaa.tänään lisäsin,jäi reilusti alle maksimin,ajon jälkeen yli maksimin.

Öljyn määrähän pitää aina tarkistaa joko ennen tai jälkeen ajon. Tyypillisestihän se lämpimässä koneessa on huomattavasti ylempänä. Eikä kannata ylitäyttää tai mutenkaan tuota vahdata hullun lailla. Se vaan johtaa jatkuvaan desin, parin lisäilyyn.

Ei pitäisi juuri yhtään viedä öljyä. Mittaa aina samalla lailla. Liiasta öljystä ei ole mitään hyötyä. Älä laita yli maksimin suotta. Tuossa kun on erillinen öljysäiliö, niin ei kai välttämättä helposti tuhoakaan tule, mutta liika öljy ei ole hyvästä. Itse mittasin aina kuumasta koneesta. Muistaaksen käyttöohjeessa oli siitä maininta. Sammuta mopo, laita sivujalalle, mene oikeallle puolelle, vedä kahvasta mopo pystyyn ja tarkista öljymäärä.

Siellä on se muoviletku, josta voi seurata öljyn pintaa. Ei se öljyn taso letkussa ole koskaan samalla kohdalla. Moottorin lämpötilan mukaan se soutaa ja huopaa "miten sattuu".
smile_org.gif

Vieko siis todella 1.5L 2500 kilometrillä? Jos noin on, niin todella paljon vie! Olisko liian "löysät" öljyt sisällä?

no joo ei se vie niin pajon.laskin uudemman kerran,20 huolto oli aikasemmin.n.0,2-0,3L/1000 .säikähdin itsekkin.

S:ssä oljyn tsekkaus aina lämpimänä eli 10 min ajoa - keskituelle - tarkistus. Muuten näyttää helposti vajaata ja tulee lisäiltyä turhaan. Mulla 16000km plakkarissa ja ei kuluta lainkaan.

Back