• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

K1300S Rengastuksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jarska

MP-Ratanuorikko
Tuumailin syksyn myötä tilailla varastoon MynetMotosta gummit ja kun kattelee Michelin Pilot Road 2 renkaita, huomaa ettei noita saakkaan koossa 190/55ZR17(75W).

Getorin alla tykkäsin noista pilot roadeista ja kysynkin onko mitään haittaa pistää alle vanhemman ässän kokoa 190/50ZR17(73W)?

Jenkkilän palstoja kun lueskelee, menee puolesta ja vastaan.

Jotkut väittää että menee mutkissa raskaammaksi, yms. tiedä sitten..

Ei varmaan vielä ole kovinkaan kokemuksia 1300 kumeista, mut kysympä kuitenkin tämän ikuisuuskyssärin.
thumbs-up.gif

Misukalla ei näyttäis olevan mitään täysin sopivaa tuohon pyörään. Renkaiden kun pitäisi olla vähän normaalista vahvistettua mallia, painoindeksikin on 75W. Bemarin sivuilla on nuo vaihtoehdot (bitte, syötä ensin pyörän malli):
http://www.bmw-motorrad.de/de....nt=http

Nuo M3:t siinä taitaa nyt olla? Koossa 190/50 ne ei pelannu mulla ollenkaan, ei uutena eikä vanhana varsinkaan, mutta nekään ei olleet vahvistetut.

Periaatteessa 190/50 aiheuttanee pienen maavaran laskun, mittarivirheen kasvamisen ja välityksen lyhentymisen. Tuon jälkimmäisen voi kokea positiivisena, koskapa vanhassa mallissa 190/55-renkaita kokeilleet kokivat välityksen pidentymisen huonona. Tuskin se kummasti kankeemmaksi menee, ainakaan tourinkihommissa, vaikka 190/50 onkin vähän latteampi profiililtaan.

Itse saattaisin laittaa Continentalin.

Jep, Mezzin M3:set nyt alla, rapiat 3000km ajettu ja nyt jo selvästi kantikkuutta(paineet takana 3.2& edessä3.1).

Reunoilta kuluu ja keskelle tulee pattia.
blush.gif

Edit: Nuot continentalit olis kyllä aika edulliset MynetMotossa ja sais oikeessa koossa.
idea3.gif

Ihan vaan sen takia, että rengaskoko K13S:ssä on tosiaan 190/55 75W, eikä sellaisia nyt ihan hirveesti löydy.

Omassa pyörässä on 190/50, jota sinällään löytyy hyvin, mutta ei vahvistettuna. En tiedä omakohtaisesti Z6:n toimintaa bemarissa, mutta fasussa kyllä toimi. Bemariin erikoismerkintä 'U'.

Nyt on alla Misukan Pilot Powerit (vahvistetut, erikoismerkinnät B ja W), toinen satsi, välissä oli ne onnettomat M3:t. Suositeltava rengas sinällään, mukava ja pitävä. Kestää mulla kesän ajot 7-10tkm.

Jep, Mezzin M3:set nyt alla, rapiat 3000km ajettu ja nyt jo selvästi kantikkuutta(paineet takana 3.2& edessä3.1).
Ajateko pääasiassa radalla, vai miksi moisia kumeja? Esim. MZ kutosilla pääsee toista kymppiä ja ominaisuudet säilyy pikkasen toisille lukemille...
Empäs ole radalla koskaan käynytkään vaikka sekin pitää joskus kokeilla.

Enemmän touring-käyttöön passelia satsia, ja siksi tuota pilot roadia haikailinkin, ei vaan saa tossa koossa.
lookaround_orig.gif

Enemmän touring-käyttöön passelia satsia, ja siksi tuota pilot roadia haikailinkin, ei vaan saa tossa koossa.
lookaround_orig.gif
Eikö Mezlelerin kutosia sitten löydy ko. kokoa? Renkaasta on tullut tänä vuonna jopa uusi, parempi? versio, vaikka en siitä vanhempaakaan osaa moittia.
Ei Roadtec Z-6 eikä Interactia ole 190/55-17 kokoisena. Tuo koko on sporttipyörissä käytetty koko ja vastaavasti renkaat ovat myös mallia sport. Metzen Sportec M-3 löytyy 55 profiililla.

Merkinta S Bemarin tyyppinimessä kertoo sen olevan Sporttipyörä ja R on matkapyörä, näin olen ymmärtänyt.

Näyttää vähän siltä ettei 190/55/17(75W) koossa oikeen saa kestävämpiä touring-kumeja vaan on tyydyttävä "sporttisempiin" renkuloihin.
sad_orig.gif

Kilosiin näyttää tyrkyttävän etupäässä myös tuota continentalin sport attack kumia toi Mynetmoton "my motorcycle" nappula.

Näyttää vähän siltä ettei 190/55/17(75W) koossa oikeen saa kestävämpiä touring-kumeja vaan on tyydyttävä "sporttisempiin" renkuloihin.
sad_orig.gif

Kilosiin näyttää tyrkyttävän etupäässä myös tuota continentalin sport attack kumia toi Mynetmoton "my motorcycle" nappula.
mainio liike tuo mynetmoto..jokusen renkaan tilannut ja hyvin pelittänyt..
paitsi nytten kesällöä tuli kakxvuotta vanha misukka.

reklamoin asiasta sähköpostilla kahteen kertaan..kysyin että onko vastaisuudessa odotettavissa samanlaista toimintaa et renkaat ei olekkaan enää suhteellisen uusia kuten on ollut tähän mennessä?

no tyypillinen nettikauppa..raha kelpaa palaute ei..en ole saanut tähänpäivään mennessä minkäänmoista vastausta.

Kun katteli noita Susimoottorin tuli mieleen..miksi enää tilata saksasta?-HINTOJA-

Viime viikolla alle Pilot Roud 2 190/50 sr 17   73w  hyvin näyttää toimivan, huomenna etunen samaa mallia jos vain tullut.

Alkuperä gummi 13s kesti 7500km ja sit niin kulmikas et oli kun ois urassa kokoaika ajelllu ja pintaa ei paljon enään ollu.

Etusella vielä ajelis mut ei kestäis tulevia alppeja nyt 10000 täynnä.

Ja eiköhän niitä sateitakin ala enemmältikin tulla kun kattoo kalenterii....
bowdown.gif

Viime viikolla alle Pilot Roud 2 190/50 sr 17   73w  hyvin näyttää toimivan, huomenna etunen samaa mallia jos vain tullut.

Alkuperä gummi 13s kesti 7500km ja sit niin kulmikas et oli kun ois urassa kokoaika ajelllu ja pintaa ei paljon enään ollu.

Etusella vielä ajelis mut ei kestäis tulevia alppeja nyt 10000 täynnä.

Ja eiköhän niitä sateitakin ala enemmältikin tulla kun kattoo kalenterii....
bowdown.gif
Noniih, joku sentäs laittanutkin juuri mun himoitsemat Pilot Road 2:et alle.
062802jumpie_prv.gif

Voitko kertoilla tarkemmin kokemuksia miten pelaa K13:ssa, huomaako mutkissa,välityksissä,yms. jutuissa eroja?

Asiaan liittyen, haluttas ostaa ittelle tunkki/nostin, jolla sais takarenkaan irti.

Heinolta tilaamalla hintaan 160€ ja varaosakoodi: T70363981.

Tietäiskö joku paikan josta sais halvemmalla, googletus ei löydä tommosella koodilla.
lookaround_orig.gif

ei mun mielestä passoo tohon pyörään.
cool.gif
Mulla on K 12 ässässä kekituki, ei se mitenkään siitä silmään pistä, eikä siitä mitään muutakaan haittaa ole. Jotenkin omituista, että sekin pitää ostaa lisävarusteena. Mun mielestä keskituki on kyllä ehdoton.
Sehän on nyt osapuilleen paras keskiseisontatuki, mitä pyörissä yleensä on.

Ergonominen käyttää ja ei taatusti vähennä kallistusvaraa.

Kallis se kyllä on.

Ostitteko bemun oman vai jonkun tarvike-keskituen(Sw-Motech,yms.)?

Ja ilmeisesti pitää leikellä sitä alakatetta?

Ihan sen oman.

Asensin itse, kun se on niin helppo homma. Jousikoukku on kyllä hyödyllinen apuväline.

Alakatetta pitää sahata, mutta se on helppo nakki. Ihan tavallinen rautasaha puree siihen muoviin hyvin ja siellä on sisäpuolella merkattu valmiiksi kohdat, mistä sahata.

Bemun oma tuki tuli tilattua samalla kuin pyöräkin, en muista enää mitä maksoi. Hinta löytynee jostain BMW Suomi sivuita, ehkä Mototripinkin sivuilta.

Ainakaan orggis keskituelle tarvitse leikellä yhtään mitään. Sen kun vaan ruuvaat paikoilleen.

Back