• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaasarit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kotionni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kotionni

New member
MORO !

Säästetään EUROJA

Olen tässä ajatellu itse viilata kaasareita omasta moposta Bandit 1200 S VM.1999. Kun vaihdoin sliparin niin tehot nousi sinne 117 hv ilman sen kummempia säätöjä. Ajattelin jos itse nostaisi neuloja, miten paljon (ylimpään ?) ja vaihtaisi pääsuuttimet (105, onko oikein). Niin kysyisin onko se kova jopi vai helppo homma, ei liene vaadi paljon ajattelua työtä vaan, onko kuvia saatavilla.
Kone on penkitettu, ei käy laihalla vaan sopivasti.

45-vuotias PAPPPA

MOI !

Jäi kertomatta että ajo on hieman nykivää matalilla kierroksilla (alle 2500 ) kun laitoin sen virityssliparin, ajattelin jos se paranisi entiselleen kun rukkaan kaasareita.
Vakio putkella sitä vaivaa ei ollut.

Ilmeisesti sun pyöräs alkoi käymään laihalla alakierroksilla. Tällä kierrosalueella ollaan vielä ns. neula-alueella ja paras lääke seoksien korjaamiseen lienee suutin/neulasarjan hankkiminen (esim. factory, dynojet). Neula-alueella neulan muoto on hyvin ratkaiseva tekijä ja sitä ei saa muutettua vakioneuloilla. Esim. dynojetin satsin saa n. 100 eurolla ja on todellakin hintansa väärti näissä tilanteissa.

MOI !

Mistä saa niitä 100 euron neula/suutinsarjoja ja onko niissä asennusohjeet ?
Dynojetin sarjoja tuo maahan Duell ja niitä löytyy ainakin Duellin tuotteet tarjoavista liikkeistä. Myös joistain muistakin liikkeistä. Ohjehintaa tuolla sarjalla on muistaakseni jotain 140 euroo tai jotain siihen suuntaan. Mutta kyllä niissä hinnoissa tinkivaraa on reippaasti. Itse maksoin viime kesänä satkun verran, tosin ostin samalla muutakin rompetta. ORG!Shopissakin taitaa Dynojettia olla kaupan. Factoryn sarjoja saa puolestaan Allrightilta. Mukana tulee erittäin selkeät asennus- säätöohjeet, joilla päästään oikeaan suuntaan säätöjen suhteen. Tosin kannattaa silti säädättää pyörä lambda-arvoilla.

Back