• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaasaritietäjät..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petsku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Petsku

New member
Kaasaritietäjät..

Kone lämpimänä tyhjäkäynnille laskiessa kuuluu putz , tekee tämän myös kun veto päällä ihan pienillä kierroksilla ja silloin veto notkahtaa. Eli esim. kun pysähtyy valoihin ja lähtee taas.....

Näyttäs lyövän bensahöyryä ilmanimuputkesta, josta tulee tuo ääni. Ja oire on vielä satunnainen.

Kaasarit oli talvella auki ja putsattu, mut vikaa en nyt älyä?

Honda bläkkäri siis..
 
Kone lämpimänä tyhjäkäynnille laskiessa kuuluu putz , tekee tämän myös kun veto päällä ihan pienillä kierroksilla ja silloin veto notkahtaa. Eli esim. kun pysähtyy valoihin ja lähtee taas.....

Näyttäs lyövän bensahöyryä ilmanimuputkesta, josta tulee tuo ääni. Ja oire on vielä satunnainen.

Kaasarit oli talvella auki ja putsattu, mut vikaa en nyt älyä?

Honda bläkkäri siis..
Intake valve eli imuventtiili? Oli joskus 1-cyl. kahdella kaasuttimella DR800 ja siina teki samanlaista kun oli pinta liian ylhaalla kohokammiossa (fuel bowl on kai kohokammio?)
 
Intake valve eli imuventtiili? Oli joskus 1-cyl. kahdella kaasuttimella DR800 ja siina teki samanlaista kun oli pinta liian ylhaalla kohokammiossa (fuel bowl on kai kohokammio?)

bensan pintaa minä vähän epäilen itsekin, mut kun ei ole säädettävissä, uutta osaa pitäs hommata...
 
Voip bensa höyrystyä liian aikaisin.Olisiko joku lämpökilpi poissa paikaltaan:dunno:Pääsee kuumenemaan liikaa kaasarit.
 
Kone lämpimänä tyhjäkäynnille laskiessa kuuluu putz , tekee tämän myös kun veto päällä ihan pienillä kierroksilla ja silloin veto notkahtaa. Eli esim. kun pysähtyy valoihin ja lähtee taas.....

Näyttäs lyövän bensahöyryä ilmanimuputkesta, josta tulee tuo ääni. Ja oire on vielä satunnainen.

Kaasarit oli talvella auki ja putsattu, mut vikaa en nyt älyä?

Honda bläkkäri siis..
Laihalle menee se pyttyy joka puzahtaa, kaasarit synkattu ja tyhjäk. seokset ok ?
 
Samaa mieltä edellisen kanssa. Laihalle menoon on tosin useitakin syitä - kohokammion pinta tai kökköä tyhjäkäyntipiirissä tai imuvuoto noin aluksi.:orgmp:
 
Viime talvena venttiiliensäädön jälkeen kaasarit synkattu, itseasiassa olivat samoissa lukemissa keskenään eli ei säädön tarvetta.

Kaasarit eli suuttimet ja kohokammiot putsattu, ja tyhjäkäyntiseos vartin yli(rikkaammalla) tehtaanarvon.

Ilmavuotoa epäilin eka, mutta nyt kun käytin konetta ilman ilmaputsaria niin näin bensahyörypilven... PUTZZ
 
Tämän olet varmaan tarkastanut, mutta onhan sinulla nokkien ajoitus varmasti oikein? Kokemuksen ukaan saattaa käydä vaikka on hampaan pielessä. EI kuitenkaan välttämättä käy ihan nätisti...

Samoin se toisen nokan päässä oleva triggeri + anturi. Onhan ok, kunnolla kiinni ja oikeassa paikassa.

Nuo vaikuttaa syttyyn. Sen voi tarkistaa lampulla kampiakselin päästä isompia purkamatta. Kunhan ottaa sen lukun auki ja ykkösen johdosta ajoituslampun signaalin.

Toivottavasti alkaa löytymään vika.
 
Jos olen oikein rivien välistä ymmärtänyt niin nokat oli kyllä irti välyksien katsomisen takia mutta vain koska jotkin pultit katkesi kanteen?
 
ajoitus ok, ja pärskivästä kaasarista löyty lievästi jumitteleva neulaventtiili, se on ny tilattu....
 
Huomasinkin vasta nyt tämän ketjun, itsellä tekee kylmänä kun laittaa käyntiin satunnaisesti kerran tai kaks tuon "putz" äänen, ei lämpimänä, eikä muutoinkaan ja tätäkään ei läheskään joka kerta. Mut tiedänpä nyt mistä ja miten alan vikaa hakemaan jos tuo tuosta pahenee.

Enemmänkin ajatellut että ehkä "ryyppy"piiri :)- vuotaisi ihan pikkasen joltaki kaasarilta mut kun varsinaista vaivaa ole ilmaantunut niin olen antanut asian olla kun muuten toimii kivasti. :thumbup:

EDIT: Tsekkaa samalla ettei "ryyppy"piirissä ole skeidaa joka estää niiden mäntien alas asti painumisen jolloin joltakin pytyltä kanava jää pikkasen ravolleen ja saattaa antaa koko ajan liikaa soppaa ja tästä johtuen ehkä myös "Putzz & Tsup"
 
Viimeksi muokattu:
Duunissa kun kaasareita "työstän" niin kokeilen noiden venttiilien pitävyyden pienellä painemittarilla varustetulla käsipumpulla ( 0 - 2 bar). Kaasari käteen nurinpäin, painetta be letkun nipasta ja mittrista näkee pitääkö, 0,5 -1 bar pitäisi pitää, ranneliikkeellä kaasutin oikeinpäin ja takas ja uudestaan painetta, huomaa myös takelteleeko koho. Kotona kokeilin poitsun mönkkärin kaasarin ihan vain letkusta puhaltamalla/imemällä. Tulvimista aiheutti neulaventtiilin holkin ja kaasuttimen rungon välisen o-renkaan huono kunto.
 
Back
Ylös