• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Kaasukahvan tuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kikka6

New member
Onko jollakin kokemusta muovihärpäkkeestä pitkän matkan ajossa? Ajaako asiansa vai kannattaako eurot (n. 9) sijoittaa toisaalle? Nimimerkillä loma ja 3400 km:n reissu lähestyy.  
062802jumpie_prv.gif

Kannattaa "uhrata". On todella hyvä, kahvaa ei tarvitse puristaa vaan riittää kun kämmenpohjalla pitää kaasun tietyssä asennossa.

Sormet ei puudu kun ne voi olla rentoina kahvalla samalla lailla kuin vasen käsi.

+1

Mulla ei toiminut. Yritin sitkeästi 4000km mutta parempi oli ilman. Kaupunkiin tullessa oli suorastaan vaarallinen kapistus. Lärpäke oli kahvan ulkopäässä minne se ohjeen mukaan pitää laittaa, kämmensyrjä puutui.

Niin... Tuohon vähän vaikuttaa ajoasento. Makaava ja paino käsillä kuin kyykyssä (ehkä, en tiedä) vai custom tyyliin paino perseellä ja vedät itseäsi sarvia kohti.

edit: kokeilemallahan tuo selvinnee, eikä maksa maltaita...

itse kanssa suosittelen...käytän koko ajan...vaik menisin vaa naapuri kauppaan
smile_org.gif

Haulla löytyisi useampikin aihetta käsitellyt topikki, mutta mun oma mielipide on: Throttle Rocker on Rock. En luopuisi siitä. Ei haittaa edes kaupungissa oikein käytettynä.

Riippunee aika paljon pyörästä ja ehkä kuskistakin. Mulla oli tommonen lärpäke edellisessä mopossa, kunnes se tippui tien poskeen. Ei ole ollut tarvetta hankkia uutta. Sen kanssa voi tulla ohjelmaa, jos lärpäkkeen asento on asetettu reilulle kaasulle ja jostakin syystä pitääkin saada nopeasti vauhtia pois ja päästä jarrulle.

Toimii helevetin hyvin. Yksi tärkeimpiä hankintoja. Taskussa ollu puoltoista vuotta eikä mitään vikaa.  
biggrin.gif

Sain tuollaisen joskus kaupanpäälisenä, kokeilin kerran enkä tykännyt. Tuntui olevan koko ajan tiellä.

Nyt kesäkuussa tehtiin 4500 km Euroopanreissu ja otin kapistuksen taas käyttöön. Aivan ehdoton matka-ajossa! Tuonhan saa käännettyä helposti pois tieltä kun tullaan kaupunkiin tai muualle missä kaasun tarkka annostelu on tärkeää. Alppiserpentiineillä käänsin sen suosiolla pois, mutta reipasvauhtisillakaan mutkateillä tuosta ei ole mitään haittaa. Ruotsin ja Saksan motareilla tuli monesti mietittyä että mitähän tästä olisi tullut ilman kaasukahvan apupoikaa...

Eli suosittelen ehdottomasti, sitä pitää vain opetella käyttämään ja myös kääntämään se pois tieltä tarvittaessa.

Hyvä kapistus jos osaa käyttää.

Viime kesänä, vanha väljä lippa tippui jossain Memmingenin paikkeilla 170:n vauhdissa.

Uusi tilalle ja taas mentiin.

Ainakin ajossa moottoritiellä ollut hyvä investointi.

Itsellä Pannari 1300, kesäkuussa Norjaa etelästä pohjoiseen >4000km, verraton vehje. Lärpäke on kiinni myös kaupunki ajossa ja toimii, lienee tottumis kysymys, itseäni se ei haittaa.
062802moto_prv.gif

Lyhyemmistä matkoista n. 200 km on kokemusta, ihan toimiva ratkaisu. Taajamaan saavuttaessa saa olla tarkkana. Nim. moottorijarrutus ei jarruttanutkaan vauhtia.
withstupid.gif

En osaa käyttää (täähän oli kuulemma oppimiskysymys). Kaasu on muutenkin sen verta kevyt nykysessä ettei vielä ole sen takia käsi puudunut. Edellisessä mopossa puutui, mutten silloin tuollaisesta tiennytkään. Lainasin lirpukkeen kaverille joka tykkäsi kovasti.

En myöskään osannut käyttää vehjettä - kämmenen alaosa kun puutui yritin opetella.

Pitänee vielä jossain välissä testata kun heittää pidempää reissua - jos se silloin ajaisi paremmin asiansa kuin alle 200 km pätkillä.

Mulla oli Bläkkärissä aikoinaan. Matka-ajossa hyvä, syheräisellä tiellä varauksin. Sanoisin että on tuon 9 egen väärtti.
sport05.gif

Mites muuten oletteko huomanneet tuon löystyvän käytössä. Mulla on ollut stongassa maaliskuulta lähtien ja nyt tuntuu että se ei pysy siinä mihin sen asettaa. Muovi väsyy kai...

Mutta meikäläiselle sopii muuten tosi hyvin.
buttrock.gif

Mulla oli vanhassa pyörässä. Ei löystyny, tykkäsin.
Mutta nykyiseen en jostain syystä laittanu, enkä oo kaivannutkaan.
smile_org.gif

Back