Kaasuläppien synkkaus (1098)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jede
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jede

New member
Kaasuläppien synkkaus (1098)

Löytyisikö joltakin tyhjentävää ohjetta kaasuläppien synkronointiin? Ducatidiag+kaapeli löytyy, Gunsonin kaasuhaistelijan meinasin tilata, ja kaasareiden synkkaustyökalu on. Workshop-manuaalista yritin tulkata, mutta en päässyt ihan vielä yksimielisyyteen toimenpiteiden suoritusjärjestyksestä. Kiitokset jo etukäteen :thumbup:

Löytyisikö joltakin tyhjentävää ohjetta kaasuläppien synkronointiin? Ducatidiag+kaapeli löytyy, Gunsonin kaasuhaistelijan meinasin tilata, ja kaasareiden synkkaustyökalu on. Workshop-manuaalista yritin tulkata, mutta en päässyt ihan vielä yksimielisyyteen toimenpiteiden suoritusjärjestyksestä. Kiitokset jo etukäteen :thumbup:

Itse synkkaan läpät ensin "normi" kaasareiden synkkaustyökalulla ja sitten CO:t ilmaruuveista. CO on vähä paha tuossa 998s:ssä, kun se ruiskusuutin tööttää keskelle läppää, niin ei saa soppaakaan tyhjää käydessä tasasesti. Olikos 1098ssa tyhjäkäyntisuutin läppärungossa?

Ei kai tuossa erillistä tyhjäkäyntisuutinta ole? En ole vielä perehtynyt asiaan muuten kuin service manualiin perehtymällä ja foorumeita kahlaamalla. Pitää käydä illalla purkamassa, niin homma toivottavasti selkiytyy hieman.

Mjoo. Ei nyt ole tuota synkkausmittaria käsillä, mutta meikäläisen tulkkauksella homma menis jokseenkin näin.

1. Säädöt ylös läppien välisestä synkronointitangosta ja ilmausruuveista.
2. TPS nollaus
3. Mopo lämpimäksi, mittari kiinni läppärunkoihin.
4. Ilmaruuvit kiinni
5. Synkronointi tangolla
6. Tyhjäkäynnin hienosäätö ja tyhjäkäyntiseos ilmaruuveilla

Eikös? :jpstyle:

Gunson:in kanssa on vähän hankala, toimii käsittääkseni
luotettavimmin pakoputkenpäässä ja mukana tulevan
vieterin pitää pitää se keskellä.
Eri pyttyjen säätö on siis musta teoriaa, jos saat
toimii niin kerro muillekkin.

Gunsonin antaa ihan hupi arvoja jos ei putken keskellä
ja arvot vaeltaa jos syys myöhällä säätelet, lämpimällä
ilmalla se antaa jotain tolkkuu, pääsee samaan kun
korvalla ja nenällä!

1098 ei ole tuttu mutta siinä on käsittääkseni sama
ecu kun mulla. Eikö tuossa riitä TPS reset, rikkaus
säätöhän siellä on,... näyttäköö ohjelma 1098 enemmän
en tiedä. Mulla on VDST ja tarkoitus on kelien lämmittyä
vertailla nuo kaikki,... vertailusta laitan jotain tonne
boy007.dy.fi:hin. 1098 on paljon enemmän säätöjä
ohjelmallisesti verattuna MTS-620:seen eikä niitä
tehdä ruuvarilla ellei sitten läpät oo pahasti paikaltaan.
Eiks 998 oo viellä näitä ruuvari vehkeitä ? Oonko erehtyntyt
oon sen verran tuore Ducatisti.

Tuolla oli androidille hauska ohjelma,
aLapRecorder HD ja viellä hauskempi
aDyno. Jos oikein käsitin aDynolla voisi
tehdä reaalimaailman Dyno testauksen.

Tosin valmistaja ei suosita tuota ecu:n lukua
ajettaessa, sille voi olla jopa hyvä syykin.

Saatko workshop manuaalin sivusta kopion
niin voin kääntää sen,...

Eiks 998 oo viellä näitä ruuvari vehkeitä ? Oonko erehtyntyt
oon sen verran tuore Ducatisti.

Ei pysty sanomaan mitä tarkoitat. Jokaisessa ruiskuducatissa mitä vastaan on tullut tai omistettua, ohjelmalla säädetään polttoaineen määrää. Ruuveilla/kiintoavaimella säädetään ruiskurunkojen keskinäinen synkka, tyhjäkäynti ja tyhjäkäynnin CO eli ilmamäärä läpän ohi. Synkalla ja CO.lla ei ole mitään merkitystä muuten kuin tyhjäkäynniltä kaasuun koskiessa miten herää sekä miten tasaisesti käy tyhjää. Korkeavireisimmissä koneissa on käytetty yhtä ruiskusuutinta läpän yläpuolella ja matalampivireisissä läppärungon kyljessä läpän alapuolella. Tietääkseni MS on näitä alapuolella olevia.

1098 kuten 998S sen sijaan noilla yläpuolisilla, ja kun tööttää keskelle läppää tyhjäkäynnillä, siitä pisartamalla valuttaa läpän reunan yli imuun, niin CO vähän seilaa. Ja CO kuuluu mitata niistä alkukäyrien pikkunatsoista, omaani tosin hitsautin paikat laajakaistalambdalle.

Back